Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Geen idee of dit het goede topic is om dit probleem posten

Als ik mijn PC opstart, zegt hij dat mijn RAID-Schijf (?) een error heeft. Mij werd verteld dat ik bij het opstarten op DEL moest drukken, naar het storage config moest gaan, en dan bij Confogure sata AS naar raid moest veranderen. Na dat moest ik het saven door F10 computer zou vanzelf opnieuw opstarten en het zou dan werken, dit ging zo voor een week. Nu werkt deze oplossing niet meer.
Heeft iemand een oplossing / ervaring met dit?

Alvast heel erg bedankt!!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:40

Nobby

Nuts!

Je RAID setup is stuk. Zie je de hardeschijven nog in het raid BIOS herkend worden? Wat voor RAID config had je? Wat voor hardware heb je? Graag iets meer informatie.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Nobby schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 19:29:
Je RAID setup is stuk. Zie je de hardeschijven nog in het raid BIOS herkend worden? Wat voor RAID config had je? Wat voor hardware heb je? Graag iets meer informatie.
Dankje dat je reageert :)

Ik ben niet de meest technische dus ik heb geen idee hoe ik dit allemaal kan checken, het enige wat ik weet is dat ik Windows 7 Ultimate heb.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 19:33:
[...]

Ik ben niet de meest technische dus ik heb geen idee hoe ik dit allemaal kan checken, het enige wat ik weet is dat ik Windows 7 Ultimate heb.
Als je het niet weet en niet snapt kan je de PC het beste naar een zaak brengen die het wel snapt, anders wordt het een erg lastig verhaal. We kunnen niet simpel zeggen doe even dit en het werkt weer. Als er bijvoorbeeld een HDD defect is zal je met hardware en met software aan de slag moeten om het op te lossen.

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-02 19:01
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 19:33:
[...]

Hmm, begin met het opzoeken die specs, schroef desgewenst je pc open, noteer de typenummers van de componenten zoals moederbord, RAID controller, harde schijven die daarop aangesloten zijn en desnoods nog welke voeding er in je systeem zit. Computers bijten niet, ze kunnen je hooguit een stroomschok bezorgen.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 19:39:
[...]

Als je het niet weet en niet snapt kan je de PC het beste naar een zaak brengen die het wel snapt, anders wordt het een erg lastig verhaal. We kunnen niet simpel zeggen doe even dit en het werkt weer. Als er bijvoorbeeld een HDD defect is zal je met hardware en met software aan de slag moeten om het op te lossen.
Naast ervan dat ik IDE naar RAID (storage config ->Configure sata as) veranderde heb ik heb niks veranderd aan mn BIOS instellingen, er staat dat in port 0 WDC-schijf (?) een error accured is.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:57

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Justin013 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 19:41:
Computers bijten niet, ze kunnen je hooguit een stroomschok bezorgen.
Waarna je je computer naar de recycle kan brengen want de onderdelen zijn stuk.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 19:15:
Als ik mijn PC opstart, zegt hij dat mijn RAID-Schijf (?) een error heeft.
Hoeveel schijven heb je in je computer?
Mij werd verteld dat ik bij het opstarten op DEL moest drukken, naar het storage config moest gaan, en dan bij Confogure sata AS naar raid moest veranderen. Na dat moest ik het saven door F10 computer zou vanzelf opnieuw opstarten en het zou dan werken,
Wie heeft je dat verteld? Waarom moest je dat telkens doen en waarom werd de instelling niet onthouden?
dit ging zo voor een week. Nu werkt deze oplossing niet meer.
Heeft iemand een oplossing / ervaring met dit?
Hoe oud is 't systeem? Van wie heb je 't systeem gekocht? Heb je die persoon/winkel al gebeld en gevraagd voor hoe of wat? Heb je in de tussentijd nog vreemde geluiden gehoord uit je computer?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 20:01:
[...]

Waarna je je computer naar de recycle kan brengen want de onderdelen zijn stuk.

[...]

Hoeveel schijven heb je in je computer?

[...]

Wie heeft je dat verteld? Waarom moest je dat telkens doen en waarom werd de instelling niet onthouden?

[...]

Hoe oud is 't systeem? Van wie heb je 't systeem gekocht? Heb je die persoon/winkel al gebeld en gevraagd voor hoe of wat? Heb je in de tussentijd nog vreemde geluiden gehoord uit je computer?
-Ik heb 3 schijven in mijn computer.
-De winkel waarvan ik de computer heb gekocht heeft mij dit verteld, het was al een keer eerder gebeurd, was toen even ' opgelost ' maar nu is het er weer, en morgen is het zondag (kan dus niet even langs gaan)
- Systeem is over een maand 1 jaar oud. Geen vreemde geluiden verder

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

ik denk dat je dan best stopt met schroeven enzo; ga terug met het systeem naar de winkel waar hij vandaan komt want dit is waarschijnlijk een defecte harde schijf die vervangen moet worden..

dit valt onder de garantie en de winkel moet dit dus oplossen voor jou

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Topicstarter
bogy schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 20:13:
ik denk dat je dan best stopt met schroeven enzo; ga terug met het systeem naar de winkel waar hij vandaan komt want dit is waarschijnlijk een defecte harde schijf die vervangen moet worden..

dit valt onder de garantie en de winkel moet dit dus oplossen voor jou
Ik heb mijn computer bijna al een jaar, heeft hij dan nog steeds garantie?

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-02 13:02
uiteraard, alles in nl heeft standaard 2 jaar garantie.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:57

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En als ze lastig doen, het is binnen een jaar. Zelfs Apple heeft altijd alles dat binnen een jaar stuk ging gerepareerd, totdat ze van de EU wel langer garantie moesten geven. Houd dus voet bij stuk met de wet aan je zijde als de winkel niets wil doen voor je.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1