PC-133 wil maar tot 112?!?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:08

Tags NL

Harmful or Harmless?

Topicstarter
Ik heb 2x128 Mb aan PC133 geheugen
(PC-133-322-620, Winbond CAS2)

Mijn FSB trekt hij tot 112Mhz en niet hoger!

Ik heb al mijn pci en ISA kaarten verwijderd en alleen met mijn Creative G-Force Pro DDR
het geprobeerd, wil niet hoger dan 6,5x112 (PIII650)

Oude PCI S3-Virge DX kaart erin, hetzelfde resultaat. Er is iets in mijn computer of op mijn Aopen Ax6BC board waardoor hij niet sneller wil dan 6,5x112...

Maar wat? Suggesties? Iemand?

https://powershellisfun.com

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

FFF

je geheugen lijkt het me niet zelf pc 100 geheugen haald dat, mij lijkt het eerder je HD iets anders kan het dan toch niet zijn?
of je cpu misschien. maar dat zal het wel niet zijn kan wel als hij op 100 draait standaard.
mvg FFF

• FFF

FFF

nu ik verder leest en je een pIII hebt kan het heel goed zijn dat die gewoon niet verder kan of is het een 133 Mhz PIII?
dat zal wel niet maar kan wel.
dan is het je cpu (of toch je HD al verwacht ik dat die cpu ook niet veel verder zal komen of je moet beter koelen of het moet geen PIII zijn maar een coppermine die veel mensen nog steeds PIII noemwen :'( )
mvg FFF

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

bedankt voor je informatieve verhaaltje FFF, maar een coppermine is wel degelijk een p3 hoor. Het is gewoon een p3, ok, een p3E is het eigenlijk, maar dat kleine verschil.....beetje raar dus.

maar inderdaad, het zou aan je processor kunnen liggen, want dan doet hij al 730 mhz ofzo? Das op zich al aardig wat. Het zou ook je harde schijf kunnen zijn, maar het is maar een klein verschil op de bus van de harde schijf, dus dat zal het wel niet zijn.

FFF heeft denk ik wel gelijk, het is je processor.

• FFF

FFF

ja een 650E ,moet dat toch gemakkelijk kunnen, is het roch je HD :D
en of het een pIII is, iedereen heeft een andere mening :)
mvg FFF

Verwijderd

Je moet eens proberen ze in verschillende DIMMsloten te zetten, bv, je begint er met eentje, en kijk in welk DIMM-slot hij wel zou willen...
anders, moet je de HD even uischakelen en met een floppy opstarten, dan weet je of het aan de HD ligt, dat hij die hoge PCI niet kan hebben!
succes. http://back.to/hardware

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Topicstarter
Heb een Western Digital 6.4Gb HDD en een IBM DTTA371010 (72000 RPM) HDD erin zitten... Zouden die dit probleem kunnen geven? Misschien zelfs me Aopen 36-Speed Cd-Rom Speler of me CDD3610 Brander?

Verwijderd

72000 Rpm nog wel, das 10x zo snel als mijne dan! en ik vond mijne al snel, waar kan je die kopen? zeker 100000 gulden en veel herrie of zo, is 72000 rpm dan ook IDE en U/Ata 666 ofzo? zitten er veel HDD coolers omheen?

>:) >:) >:) >:) >:) >:)

Verwijderd

Je moet het ff loskoppelen endan met een Windows opstart floppy even kijken of ie in de BIOS komt, dan weet je de oorzaak.
Maar 112MHz FSB moet geen problemen geven, loop al die kabels nog eens na, vaak kijken we er drie keer over de zelfde fout ;)

Wat je ook eens kan proberen inde BIOS de CAS latency van die PC133 op Manual zetten en dan die Latency op 3 zetten...(dus niet op SPD maar manual!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Topicstarter
Wat ook erg wazig is:

Alle kaarten + HDD kabels eruit en hoger als 112 FSB -> klapt terug naar 541E snelheid?!?

Wil wel booten tot windows op 6,5x113 Mhz maar dan knippert mijn HDD lampje en gaat hij niet meer verder

Dus op 6,5x103 en 6,5x112 doet hij alles, de rest tussen 112 en 133 doet hij niet (Zet zelf de snelheid terug) en met 133 boot hij wel (In Dos-Modus kan ik hem zelf benchen met Hwinfo.exe (www.hwinfo.com)) maar windows opstarten doet hij niet....

Pagina: 1