Beste Tweakers,
Momenteel ben ik bezig met het samenstellen van een pc waar ik 'vlekkeloos' mee kan video editen en photoshoppen. Nu gebruik ik voornamelijk Adobe Premiere en After effects. Aangezien mijn budget €1000 is heb ik dit samengesteld:
Cooler Master K-380 Advanced 3.0 Blauw
600 Watt Cooler Master voeding
Intel Core i7 4770 3.4 GHz
Standaard koeling
ASUS B85M-G
7.1 Geluidskaart
Crucial Ballistix Tactical 24GB DDR3-1600
1000 GB SataIII Hardeschijf
DVD Brander
AMD Radeon HD7790 2GB
51-in-1 Cardreader
1Gbit netwerkkaart
Grid 2
Nee laat mijn pc standaard
2 jaar carry-in (gratis service)
Ik heb al rond gekeken op het forum, al heb ik even advies nodig. Zelf heb ik een AMD (6-cores FX 6300, 3,50 GHz) HD 7870 met 2GB en 16gb RAM geheugen. Nu is mijn vraag of een uitbreiding van het RAM geheugen veel uit maakt. Dit vraag ik mij ook af met de videokaart. Ik neem aan dat ik de processor niet zomaar kan vervangen.
Het komt dus op het volgende neer: is mijn AMD systeempje nog goed en is het goedkoper om extra onderdelen te kopen? Of zou ik met het nieuwe, bovenstaande systeem beter uit zijn?
Alvast bedankt
Momenteel ben ik bezig met het samenstellen van een pc waar ik 'vlekkeloos' mee kan video editen en photoshoppen. Nu gebruik ik voornamelijk Adobe Premiere en After effects. Aangezien mijn budget €1000 is heb ik dit samengesteld:
Cooler Master K-380 Advanced 3.0 Blauw
600 Watt Cooler Master voeding
Intel Core i7 4770 3.4 GHz
Standaard koeling
ASUS B85M-G
7.1 Geluidskaart
Crucial Ballistix Tactical 24GB DDR3-1600
1000 GB SataIII Hardeschijf
DVD Brander
AMD Radeon HD7790 2GB
51-in-1 Cardreader
1Gbit netwerkkaart
Grid 2
Nee laat mijn pc standaard
2 jaar carry-in (gratis service)
Ik heb al rond gekeken op het forum, al heb ik even advies nodig. Zelf heb ik een AMD (6-cores FX 6300, 3,50 GHz) HD 7870 met 2GB en 16gb RAM geheugen. Nu is mijn vraag of een uitbreiding van het RAM geheugen veel uit maakt. Dit vraag ik mij ook af met de videokaart. Ik neem aan dat ik de processor niet zomaar kan vervangen.
Het komt dus op het volgende neer: is mijn AMD systeempje nog goed en is het goedkoper om extra onderdelen te kopen? Of zou ik met het nieuwe, bovenstaande systeem beter uit zijn?
Alvast bedankt