interne backup schijf verstoort de boel

Pagina: 1
Acties:

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-01 20:49
Hallo allen,

In mijn pc heb ik een 400 Gb Seagate Barracuda HDD zitten.
Sinds een paar dagen krijg ik rare meldingen wanneer ik de pc opstart, schijfcontroles, status bad backup and replace. Computer start bijna niet meer op en soms echt niet meer.
Harddisk eruit en in een andere pc gemonteerd, hier starte hij wel mee op en ik kon de schijf ook benaderen. Vervolgens opnieuw opstarten en toen was het ook ellende, ongeveer dezelfde symptomen.
Wat is hier aan de hand, is de schijf aan het doodgaan?

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:39
Kun je misschien de exacte foutmelding die je krijgt copy-pasten hier? En heb je al getest of het misschien je geheugen (te testen met memtest86) of je cpu (met linpack te testen) is, en heb je al de SMART-data bekeken van je harde schrijf met het tooltje van de fabrikant of met iets als crystaldiskinfo?

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-01 20:49
Hoi,

Ik heb inmiddels de disk uit mijn pc verwijderd, exacte info heb ik dus niet. Sinds het verwijderen heb ik ook geen enkel probleem of melding meer ontvangen. De betreffende harddisk heb ik ruim 2 jaar geleden via marktplaats gekocht (2e hands). Ik heb er dus ook geen tooltje van de fabrikant bij... Genoemde software heb ik ook (nog) niet gebruikt...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

er zijn 200 tooltjes om smart data uit te lezen ff je best doen

wie is je vriend ? g...e is je vriend

ik stel voor dat je de genoemde software ook probeert te gebruiken

[ Voor 60% gewijzigd door Fish op 28-09-2013 20:58 ]

Iperf

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat is hier aan de hand, is de schijf aan het doodgaan?
status bad backup and replace.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik koop dat soort dingen ook nooit op marktplaat, je hebt geen idee wat er mee is gebeurt en het blijven relatief gevoelige componenten

Iperf

Pagina: 1