Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoopadvies desktopvervanger

Pagina: 1
Acties:

• davejuh
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-12-2022
Goede middag allemaal!

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een nieuwe laptop. Mijn XXODD laptop is inmiddels na +- 4 jaar wel aan vervanging toe. Nu hoop ik dat jullie mij iets verder kunnen helpen bij het maken van mijn keuze.

•Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

Ik gebruik zeer vaak quickpar en winrar. Hiervan heb ik vaak ook meerdere vensters open staan.
En het zijn vaak ook zeer grote bestanden varierend van +- 5 GB tot +- 75 GB
Ook kijk ik zeer vaak films op de laptop. Hier en daar speel ik wel eens een simpel spelletje als bijvoorbeeld football manager. En verder surf en mail ik ermee.

•Wat mag je laptop gaan kosten?

Ongeveer 1200 euro. Iets meer mag iets minder mag altijd.

•Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Ja, echter gaat deze altijd mee in de auto en heb ik altijd toegang tot een stopcontact. Dus hier hoeft niet echt rekening mee gehouden te worden.

•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Nee qua merk maakt het me niks uit als het maar een degelijk apparaat is.

Verder heb ik zelf nog wat wensen:

- Ik zou graag een 17,3 Inch full HD scherm willen. 3D Hoeft niet, mag wel. ( Dit omdat ik veel films erop kijk )
- Ruimte voor 2 HDD`s. Een grote HDD ( minimaal 750 GB ) voor opslag en een SSD voor windows en wat programma`s.
- Een HDMI uitgang zodat ik mijn laptop op de TV aan kan sluiten. ( ik kijk vaak streams op de TV )

Zoals gezegd ben ik al even aan het zoeken en ik kom op het volgende uit :

- De asus N76VB T4038H ( pricewatch: Asus N76VB-T4038H )
Hier zal ik zelf een SSD bij moeten kopen.

- De Dell Inspiron 17R Special Edition ( http://www.dell.com/nl/p/...l&s=dhs&~ck=mn#overrides= )
Hier zijn 2 keuzes in te maken. Het verschil tussen beide snap ik eerlijk gezegd niet helemaal. De 1 is 100 euro goedkoper maar heeft wel 2 HDD`s. Ook hier zal ik appart een SSD bij moeten kopen.
Voordeel van deze is wel dat het een 3D scherm is.

Zoals gevraagd hoop ik dat jullie mij iets verder op weg kunnen helpen. Welke zou voor mij geschikt zijn of hebben jullie nog een ander idee voor mij?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Dave

• davejuh
Is er niemand die een idee heeft ?

• Blauw_
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-11 21:52
Asus T4038H kan ik aanbevelen, fijne laptop met goede specs en een SSD is gemakkelijk in te bouwen. Zie ook dit artikel bij de buren: http://nl.hardware.info/r...optimale-desktopvervanger

Aangezien je nog wat meer budget beschikbaar hebt zou je ook nog kunnen kiezen voor de nieuwere pricewatch: Asus N750JV-T4090H

• davejuh
Beste blauw,

Bedankt voor het mee denken en uw reactie!

Het enige verschil wat ik er tussen zie is de processor en de videokaart. Is het echt een duidelijk verschil ? En daarom ook het geld waard?

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Nee.. Hij is het geld totaal niet waard. Je gaat vrijwel geen verschil merken in de performance van de N750 en N76. Bij het kleine broertje heeft de N56 de koeling zelfs beter op orde dan de N550. Weet niet of dat voor de N750 ook geldt, maar voor die €300 kun je beter een SSD kopen en geld in je portemonnee houden om iets leuks te doen.

• davejuh
Bedankt voor uw reactie lucash.

Na wat ik net gelezen heb vind ik dat stapje het het geld inderdaad niet echt waard. Voor dat geld heb je een behoorlijke ssd en dan spendeer ik het geld liever daar aan. Ik kwam trouwens ook wat MSI laptops tegen die er wel aardig uitzien op papier of naja mijn beeldscherm ;).

zoals deze :

pricewatch: MSI GE70 2OE-015NL

Nu kon ik zo snel even niet vinden of hier ruimte bij is voor een 2e HDD. Echter in zijn grote broertje de 012NL zit er ook een SSD bij dus ik ga er een klein beetje vanuit dat het wel zou moeten kunnen maar dat zoek ik zo nog even beter uit.

Voordeel van die MSI is dat hij al een 7200RPM HDD heeft en dat heeft de N76 niet. En nu geloof ik dat het verschil tussen een 5400RPM en 7200RPM schijf bij grote bestanden wel aardig te merken is toch?

• lucash
De GE70 heeft behoorlijk brakke en luidruchtige koeling. Verschil tussen 5400rpm en 7200rpm is niet zo heel groot itt een SSD.

• davejuh
Echt overal waar ik lees staat wel dat de HDD met 7200RPM sneller is. Vooral ook met schrijven, lezen en dergelijken. Dit lijkt me dus toch wel slim aangezien ik veel met winrar en quickpar werk.

Is dat koelings probleem vooral bij gamen of ook bij normaal gebruik? Ik las en zag in een review wel dat die laptop een speciale knop heeft met een zogenaamde turbo koelings mode.

• lucash
Je gaat er toch sowieso een SSD inbouwen? Dan maakt 5400rpm en 7200rpm toch totaal niks meer uit. Ja.. 7200rpm is sneller dan 5400rpm, maar vergeleken met een SSD is het verschil tussen die 2 minimaal.

Als een laptop al een "turbo koelings mode" heeft zegt mij al genoeg. In die modus gaat dat ding echt een takkeherrie maken en tzal misschien niet bij "normaal gebruik" zijn dat ie heet wordt, maar de koeling maakt ook idle al best veel geluid. Daarbij heeft de N76 ook een betere bouwkwaliteit.

Het is natuurlijk nog steeds aan jouw wat je koopt, maar ik zou het wel weten.

• Blauw_
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-11 21:52
Ik zou veel eerder voor de Asus gaan dan voor de MSI. Klachten over koelingsproblemen bij de MSI komen veel voor. Verschil tussen 5400 en 7200 zou mij dat absoluut niet waard zijn.

• davejuh
Ok dat lijkt me dan duidelijk! Dan ga ik maar eens op pad voor de asus! Bedankt voor de hulp mannen!
Pagina: 1