Gigabyte Geforce GTX770 DVI-D issue

Pagina: 1
Acties:

• Serellyn
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-01 02:18
Hallo allemaal,

Recentelijk heb ik de Gigabyte Geforce GTX770 2GB aangeschaft, hier te vinden: pricewatch: Gigabyte GV-N770OC-2GD

Ingebouwd, en het loopt allemaal lekker. Kan momenteel heerlijk alle games op high en ultra settings spelen (1920x1080 resolutie) kortom, ik ben blij.

Overigens heb ik 2 beeldschermen, beiden met VGA aansluiting. mijn eerste beeldscherm heb ik aangesloten op de DVI-I met een adapter, geen probleem. Nu wilde ik vanmiddag mijn 2e scherm aansluiten, waar ik een DVI-D adaptertje voor heb gekocht. Maar hij wil niet werken.

De monitor krijgt helemaal geen signaal, ook als ik een andere monitor aansluit krijgt die geen signaal. Kortom, het is geen kapotte monitor.

Nu is mijn vraag, zal het aan de adapter liggen of heeft iemand anders ideeen wat het kan zijn?
Ik snap dat het een vrij vaag probleem is, en waarschijnlijk kunnen jullie er niets mee. maar misschien komt er toch net dat geniale idee voorbij. En anders maar een andere adapter kopen!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:16
DVI-D stuurt alleen een digitaal signaal uit waardoor je converter niet werkt, VGA is namelijk analoog.
Je hebt een actieve converter nodig om het signaal om te zetten. Ik neem hier aan dat je een 'gewone' adapter hebt gebruikt? Aangezien DVI-I wel digitaal en analoog kan werkt het daar wel op.

Overigens vind ik het zonde om met zo'n mooie videokaart nog VGA schermen te gebruiken maar dat geheel terzijde.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DVI-D ga je inderdaad niet kunnen converteren. als je per se nog een analoog signaal wilt blijven gebruiken, dan moet je denk ik eens kijken naar een displayport -> VGA adapter.

• Serellyn
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-01 02:18
Oke, bedankt voor de reacties! Het is me nu duidelijk :)