Verwijderd

Topicstarter
Me zwager is samen met een vriend van hem vorg weekend naar Parijs geweest.
Het doel was de eiffeltoren in zijn geheel te fotograferen.
Dit foto graferen diende te gebeuren als de zon onder was aangezien ze hem compleet verlicht via een flitster wilde hebben. De toren is 317 meter hoog!

Het resultaat. wat vinden jullie er van?

Afbeeldingslocatie: http://markvanvelsen.nl/images/portfolio/freework/417A4623_RJ_mini.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2013 16:36 ]

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 23:22

Silasje

www.Entjes.eu

De foto vind ik matig, te veel flitslicht naar mijn mening. Maar natuurlijk ging het om de vraag "is het mogelijk". Ik vind het filmpje wat jullie erbij gemaakt hebben wel supervet!

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nou, veel bullcrap in dat filmpje zeg..

Waar het daadwerkelijk om gaat, het flitsen, laten ze niet zien 8)7

En het is mijn of m'n zwager, niet me.. :') En waar die spatie in "foto graferen" vandaan komt is me ook een totaal raadsel..

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
nice :-)

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
dafuq did I just see?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Nice, mooi gedaan :D
Ik vind juist de hoeveelheid flitslicht goed, zo zie je gelijk het onderwerp van de foto: Eifeltoren bij flitslicht.

Prachtig idee en goede uitvoering, en ook goed resultaat :D

Ctrl+k

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:59
De foto vind ik niet echt wat eigenlijk, maar goed, het was een 'omdat het kan'-probeersel, dus vooruit. En blijkbaar (?) kan het.

Maar de video vind ik wel flink overbodig. Hetgeen waar het om ging, het zien hoe er ingeflitst zou worden, zit er niet in. Waardoor het dus een kleine 4 minuten aan overdreven typetjes doen is geworden. De andere video's op z'n YouTube-kanaal vind ik een stuk beter :)

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 28-09-2013 19:41 ]

The devil is in the details.

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Een verschrikkelijk filmpje, 4 minuten leken wel een kwartier te duren. Leuk dat het gelukt is, experiment gelukt in iedergeval :)

Verwijderd

Topicstarter
Het filmpje is iets over de top, maar ja het ging om de vraag of het ze zou lukken.
317 meter inflitsen is niet niets. Ze gebruikte er 3 flitsers voor.. Tja de kwalitijd van de foto het is niet dat je elke dag zo een groot opject probeert op te lichten. Ik vind het persoonlijk wel grappig dat het gelukt is.
volgende object wat ze gaan proberen ligt in Duitsland

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Foto is wel okay, maar niet geweldig ofzo. Het filmpje laat vaker de url van een website in beeld komen dan de eiffeltoren zelf.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het filmpje heb ik meteen afgezet, dat vond ik om te k#tsen. Kwestie van smaak natuurlijk.
Ik vind de foto wel imposant alleen lijkt het of de onderkant "afgeknipt" is, die had wat langer gemogen.
En hoe werkt dat flitsen precies? Een flitser werkt toch niet meer op 400m? Of wordt er twintig keer geflitst met een "teleflitser"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:54
Het licht van een flitser gaat gewoon te wijd om iets van bruikbare lichtintensiteit over te houden op zo'n afstand. Zeker omdat het object in kwestie ook nog eens verlicht is.
Door heel veel licht genoeg te focussen houd je voldoende intensiteit over. Blijft nog steeds een leuke prestatie (al vond ik de video geen pretje om naar te kijken en wordt hetgeen waar het om gaat nauwelijks behandeld).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1