Beste,
Ik heb paar jaartjes op de maan gezeten en mijn it kennis heeft flink wat schade opgelopen. daarom kan ik jullie advies en richtlijn goed gebruiken
ik heb een linksys 4500 router met een usb hardeschijf deze heeft natuurlijk beperkingen vandaar dat ik dit wil vervangen door een uitgebreide nas systeem
Bestaande hardware
Samsung plazma
Ps3 wordt vervangen door ps4 ( wordt gebruikt als media player plazma )
Samsung smart tv 3d
Ipad mini
2x ipod touch 1g & 3g
Lynsys 4500 met usb hardeschijf
Wifi printer
Windows laptop
Macbook pro
Macbook air
120mb down / 6 up internet
Wat wil ik ?
Torent downloaden dus pc of mac uitzetten liefst torent's via iphone of ipad linken ( gebruik nu tixati dus vergelijkbare kwaliteit)
Probleemloos Draadloos streamen ( 3d naar 3d tv uiteraard 14/15gb max per film )
Alle video / audio bestanden kunnen afspelen op elke systeem
- ik weet natuurlijk niet of dit mogelijk is ( op dit moment gebruik ik twonky voor smart tv de meeste films kunnen niet worden afgespeeld maar wel als ik hen direct achter de tv hang ) ivm met bestand formaat maar sommige nas systemen hebben app's voor de iphone als de Samsung smart tv hebben deze app's een toegevoegde waarde ?
Overal ter wereld mijn bestanden kunnen inzien eventueel bijwerken en bestanden uploaden
Uitmuntende snelheid zowel thuis als over het net
Naadloos kunnen werken met apple time machine & simpel maar effectief windows bacup software ( deze hoeft niet perse er bij geleverd te zijn )
Cloud dienst ( 10 gb of meer )
- als ik het goed begrijp is cloud dienst een externe dienst is die je krijgt waar je bestanden kunt uploaden voor een geselecteerde doelgroep
Uiterlijk
Uitvoering tv kast
Liefst niet al te groot zuinig met een strakke pak stil en
Onderhouds vrij
Uitvoering meterkast
Stil zuinig onderhoudsvrij
Snelle en overzichtelijke interface
Opslag & budget
Op zich wil ik r aardig wat euro's in stoppen ( geen overdreven data center unit !! ) maar dan moet het ook een systeem
zijn die jaren lang naadloos kan werken met mijn toekomstige apparatuur uiteraard moet er dan ook de mogelijkheid zijn om de hd te vervangen
Zo niet heb ik r 200 250 voor over vaste schijf geen bezwaar min 4tb
Op het oog ( hebben jullie ervaring met deze unit's deel ze aub met mij)
- Seagate - central
Vraag :
App's voor apple & samsung smart tv ( toegevoegde waarde ? )
Kan ik danzij deze app's alle format video's nadeloos streamen ?
- Seagate 1-bay bussiness
- Lacie coudbox
Bedankt ,
Tol
Ik heb paar jaartjes op de maan gezeten en mijn it kennis heeft flink wat schade opgelopen. daarom kan ik jullie advies en richtlijn goed gebruiken
ik heb een linksys 4500 router met een usb hardeschijf deze heeft natuurlijk beperkingen vandaar dat ik dit wil vervangen door een uitgebreide nas systeem
Bestaande hardware
Samsung plazma
Ps3 wordt vervangen door ps4 ( wordt gebruikt als media player plazma )
Samsung smart tv 3d
Ipad mini
2x ipod touch 1g & 3g
Lynsys 4500 met usb hardeschijf
Wifi printer
Windows laptop
Macbook pro
Macbook air
120mb down / 6 up internet
Wat wil ik ?
Torent downloaden dus pc of mac uitzetten liefst torent's via iphone of ipad linken ( gebruik nu tixati dus vergelijkbare kwaliteit)
Probleemloos Draadloos streamen ( 3d naar 3d tv uiteraard 14/15gb max per film )
Alle video / audio bestanden kunnen afspelen op elke systeem
- ik weet natuurlijk niet of dit mogelijk is ( op dit moment gebruik ik twonky voor smart tv de meeste films kunnen niet worden afgespeeld maar wel als ik hen direct achter de tv hang ) ivm met bestand formaat maar sommige nas systemen hebben app's voor de iphone als de Samsung smart tv hebben deze app's een toegevoegde waarde ?
Overal ter wereld mijn bestanden kunnen inzien eventueel bijwerken en bestanden uploaden
Uitmuntende snelheid zowel thuis als over het net
Naadloos kunnen werken met apple time machine & simpel maar effectief windows bacup software ( deze hoeft niet perse er bij geleverd te zijn )
Cloud dienst ( 10 gb of meer )
- als ik het goed begrijp is cloud dienst een externe dienst is die je krijgt waar je bestanden kunt uploaden voor een geselecteerde doelgroep
Uiterlijk
Uitvoering tv kast
Liefst niet al te groot zuinig met een strakke pak stil en
Onderhouds vrij
Uitvoering meterkast
Stil zuinig onderhoudsvrij
Snelle en overzichtelijke interface
Opslag & budget
Op zich wil ik r aardig wat euro's in stoppen ( geen overdreven data center unit !! ) maar dan moet het ook een systeem
zijn die jaren lang naadloos kan werken met mijn toekomstige apparatuur uiteraard moet er dan ook de mogelijkheid zijn om de hd te vervangen
Zo niet heb ik r 200 250 voor over vaste schijf geen bezwaar min 4tb
Op het oog ( hebben jullie ervaring met deze unit's deel ze aub met mij)
- Seagate - central
Vraag :
App's voor apple & samsung smart tv ( toegevoegde waarde ? )
Kan ik danzij deze app's alle format video's nadeloos streamen ?
- Seagate 1-bay bussiness
- Lacie coudbox
Bedankt ,
Tol