Macbook herinstalleren: Deze Apple ID heeft Lion niet gekoch

Pagina: 1
Acties:

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 12:13
Goedemiddag allen,

Ik heb mijn early 2011 macbook uitgerust met eeen solid state drive. Graag wilde ik nu de computer herinstalleren, maar ik stuit op een vervelend probleem.
Als ik opstart in de recovery partitie (alt inhouden bij opstarten), en kies voor een herinstallatie krijg ik na het invoeren van m'n Apple ID gegevens de melding dat mijn Apple ID Lion niet gekocht heeft. Erg vreemd, want dat was het OS dat op de laptop stond toen ik 'm kocht...

Heeft er iemand enig idee hoe ik nu toch een herinstallatie kan uitvoeren? De originele HDD zit ook nog in m'n computer, dus ik kan nog wel werken in de huidige installatie, maar ik krijg de App store er niet van overtuigd dat ik OSX al bezit.

Alvast bedankt,

Stijn

[ Voor 0% gewijzigd door NjitsSs op 28-09-2013 15:27 . Reden: typo ]

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 10:35

Flappiewappie

Hier nog meer

Moet je even met Apple bellen.

Hier staat wat

• MrRobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-10 17:06
Ik weet niet of het relevant is, maar op mijn 2012 model (ook ssd) kan ik vanaf booten ipv alt indrukken cmd + R ingedrukt houden (of was het nou alt + R?)

Je mac maakt dan direct verbinding met Apple servers (wel even zorgen voor netwerk/internet access dus) en download alles wat je nodig hebt voor herinstallatie.

Een andere mogelijkheid is niet je Apple ID opgeven bij installatie? Als Lion er vanaf aanschaf op stond zit er als het goed is een check in de software die detecteert dat er standaard Lion op hoort en dat zou voldoende moeten zijn voor installatie.

Just my 2 cents.

• NjitsSs
De installatie vereist dat ik een Apple ID ingeef vooraleer er ook maar iets geinstalleerd wordt, zowel bij cmd-R als bij alt inhouden -> herinstallatie.
Ik denk ook dat beide methoden hetzelfde werken: allebei op de Apple servers het OS afhalen.
De check om te zien of er origineel Lion op zat blijkt niet te werken, ik ga dadelijk maar eens kijken of ik Apple aan de lijn krijg.

[ Voor 0% gewijzigd door NjitsSs op 28-09-2013 15:34 . Reden: slecht toetsenbord => typo ]

• NjitsSs
Bij Apple was men zo vriendelijk om me een half uur aan de telefoon te doen wachten. Uiteraard heb ik na dat half uur de hoorn neergegooid en heb ik van The Pirate Bay een mooie .dmg gescoord. Die is nu aan het installeren, en doet niet moeilijk over licentieproblemen.
=> Problem solved

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:27

Grin

Ride si sapis.

NjitsSs schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 16:34:
Bij Apple was men zo vriendelijk om me een half uur aan de telefoon te doen wachten. Uiteraard heb ik na dat half uur de hoorn neergegooid en heb ik van The Pirate Bay een mooie .dmg gescoord. Die is nu aan het installeren, en doet niet moeilijk over licentieproblemen.
=> Problem solved
Afgezien van de TPB doe ik het ook zo.
Download de file uit de app store en gooi deze als bootable DMG op een usb stick (zie Google voor instructies).
Op deze manier heb ik installatie media van 10.4 t/m 10.8.4, gewoon omdat het kan.
Ik ga toch niet eerst 10.7 installeren om daarna te upgraden naar 10.8! 8)7 Wellicht dat je met een handigheidje direct 10.8 kan installeren maar ik boot/installeer vanaf USB direct de juiste versie; makkelijker kan volgens mij niet :)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Pagina: 1