Verwijderd

Topicstarter
Hey mates,

Ik ben nieuw op het forum, stel me alvast voor als shenteezy.
We zijn bezig met een server op te bouwen voor remote desktop connection.
Ik heb 2 users toegevoegd (en aangemaakt) alleen welke porten moet ik forwarden en hoe doe ik dat met 2 routers? Ik maak gebruik van een Sitecom Router en een BELKIN Wireless die gekoppeld zijn aan elkaar.
De bedoeling is dat een user kan inloggen op de server van buitenaf en gebruik kan maken van de applicaties(/documenten kan opslaan).

Edit: Daarnaast wil ik gebruik maken van SSL certificaten die alleen voor de specifieke user bedoeld is.
De user hoeft dan geen wachtwoord in te toetsen, enkel de certificaten toe te voegen.
Dit hoeft nog niet nu, maar zodra alles ingesteld voor RDC.

:+

Met vriendelijke groet,
shenteezy

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2013 12:54 . Reden: SSL certificaten ]

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Volgens mij zijn dit basic zaken die met een RTM gedaan kunnen worden, of een beetje googlen ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je wilt inderdaad eerst zelf tot een oplossing proberen te komen - dat geldt voor ieder topic@GoT. Ik neem aan dat je Het algemeen beleid #topicplaatsen al hebt gezien. Welkom trouwens!

Waar loop je vast met info zoals o.a. [google=windows remote desktop connection port forwarding]? (Natuurlijk zonodig i.c.m. de handleiding van de routers).
2x NAT is trouwens niet optimaal, je zou eerst kunnen kijken of dat nodig is.

SSL idem, waar loop je vast?
Ik zou overigens altijd en-en doen. Certificaat en password, niet of-of.

offtopic:
Ik heb overigens de topictitel wat aangevuld. Enkel 'Windows Server 2008' zegt zo weinig: er zijn wel meer topics die daar over gaan :+

[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 28-09-2013 15:31 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt! Als ik bij Google zoek naar een stappen plan voor het opzetten van een server. Krijg ik een hele hoop informatie te zien die niet relevant zijn.
Omdat Windows Server 2008 zoveel te bieden heeft, weet ik niet waar ik moet beginnen.
Betreft die routers, ik kan op beide routers geen DMZ IP instellen en moet alles handmatig invoeren.

Edit: Mijn excuses voor mijn zinsopbouw. Soms kom ik niet duidelijk over

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2013 18:58 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sorry dat ik het zeg, maar is het niet handig om dit door iemand op te laten zetten met kennis van zaken? Ik weet niet of je dit voor productie wilt gaan gebruiken, maar dat lijkt me een gevaarlijke situatie!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DennusB schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 19:01:
Sorry dat ik het zeg, maar is het niet handig om dit door iemand op te laten zetten met kennis van zaken? Ik weet niet of je dit voor productie wilt gaan gebruiken, maar dat lijkt me een gevaarlijke situatie!
Ik begrijp je antwoord niet helemaal. Heb je het over de DMZ mode? Want uiteraard kan dit niet. Portforwarden is ook een gevaarlijke situatie, vooral voor remote desktop connection.
Ik ben ook niet van plan om een VPN verbinding per maand te betalen zodat iedereen jouw bestanden kan inzien. Daarnaast heb ik ook veel meer rechten bij een eigen server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
Poort 3389 toch voor RDP? ?Ik weet alleen niet of je die poort van buitenaf open wilt hebben. Ik zou zelf een andere poort kiezen :-)

U+

Pagina: 1