Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor foto/videobewerking onderweg <<1k€

Pagina: 1
Acties:

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-11 18:40
Beste Tweakers,
Zoals zovelen ben ik verstrikt geraakt tussen de bomen en het bos van de hedendaagste laptopmarkt. Daarnaast heb ik een eisenpakket dat mij zelf op twee gedachten doet hinken. Ik hoop dat jullie wat licht in de duisternis kunnen scheppen. Leest verder.

Wat ga ik met de laptop doen?
Volgend jaar ga ik een half jaar reizen. Op reis heb ik een aantal IT-wensen: opslag foto's/video's en bewerking tbv bijhouden blog. Internetten tbv routeplanning/online reserveringen etc. Daarnaast wordt het backpacken, dus klein, licht, grote accuduur zijn wenselijk. Ik ben een occasional gamer, wat tijdens het reizen sowieso nauwelijks zal gebeuren, maar een laptop waar een simpele game op te spelen zal zijn is wel een plus. Ook is het fijn als de laptop nog geschikt is voor 'normaal gebruik' als ik weer terug in NL ben.

Budget
Het totaalbudget bedraagt maximaal 1k€, maar liever rond de €700.

Opties, opties, opties
Met dit eisenpakket zat ik origineel naar de microsoft surface pro te kijken: full fledged windows 8 waar al mijn software dus op draait (photoshop, dropbox, keynote, etc.). Verder, klein, licht, etc. Echter: voor de prijs die je daar voor betaalt heb je ook een laptop en een tablet. Dezelfde redenering geldt ook voor een ultrabook: 13" klein en licht high-end, of een 15" laptop + tablet.

Ik neig inmiddels sowieso naar een tablet om het op-reis internetten op te vangen: notities maken, reserveringen, google maps, etc. Dat moet echt perfect te doen zijn op een tablet van <€200.

Dan resteert dus de vraag naar een laptop. Als ik voor een 15" ga is de keuze enorm en zijn ook goede budgetten haalbaar: goede schermen, dedicated graphics, veel opslag etc.
Voor kleinere laptops 14" of kleiner is de keuze een stuk beperkter: sowieso integrated graphics, geen full-hd, en meestal een stuk prijziger. Hoe zou voor jullie de afweging tussen deze twee varianten uitvallen?
Heeft het zin om nog wat langer te wachten en te zien wat de bay trail en haswell proc's aan nieuwe opties gaan opleveren?

Qua merken heb ik goede ervaringen met Dell, Asus, Samsung.

Specifiek komen er een aantal winnaars uit de bus:

<15"

Dell 13,3" Vostro 3360
€500, i5 Ivy Bridge, 500gb, 4gb ram, integrated graphics, 1,7kg, 49Wh

Dell 14" Latitude 3440
€ 560, i5 Haswell, 500gb, 4gb ram, integrated graphics, 2,1kg, accu?

Asus Vivobook 13" S300CA-C1084H
€600, i3 ivy bridge, 750gig, 4gb ram, integrated graphics, 1,76kg, 44Wh

Acer Aspire 13" S3-391
€600, i3 ivy bridge, 20gb ssd + 500gb hd, 4gb ram, integrated graphics, 1,34kg, 36Wh

15"

Dell Vostro 15" 3560
500€, i5 ivy bridge, 750gb, 6gb ram, Radeon HD 7670, 2,57kg, 48Wh, DVD writer

Asus K56CB 15"
€650, i5 ivy bridge, 750gb, 6gb ram, geforce gt740M, 2,3kg, dvd writer

Nu Dell allerlei vostro aanbiedingen heeft neig ik er eigenlijk naar om deze te pakken. Het lijkt erop dat voordat de haswells en bay trails in de modellen zitten die ik overweeg ik al op reis ben (Q1 2014)? Mis ik nog belangrijke modellen? Wat zouden jullie doen?

Only dead fish go with the flow

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Ik zou sowieso even wachten. In December heb je al veel meer keus uit haswell modellen.
En met een beetje geluk ligt de Surface Pro 2 op tijd in de winkel. Die is verkrijgbaar met cover waarin een extra accu zit.
Naar mijn mening is dat nog steeds beste optie. Met name vanwege het goede scherm met wacom techniek.
Voor foto/videobewerking lijkt me dat toch wel erg prettig. Heeft wel als nadeel dat het glanzend scherm is.

Voor €600,- zijn er volgens mij helemaal geen laptops met fatsoenlijk scherm te koop. Daarmee zou de optie van laptop+goedkope tablet meteen afvallen.

Verwijderd

wappiewappie schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:59:

Voor €600,- zijn er volgens mij helemaal geen laptops met fatsoenlijk scherm te koop. Daarmee zou de optie van laptop+goedkope tablet meteen afvallen.
Inspiron 15R SE is tussen de €611 en €570 te koop.

Aangezien je erop wilt fotobewerken zou ik sowieso voor iets gaan met een 1080p scherm. Maar dat is lastig in combinatie met de eis licht & lange accuduur.

• wappiewappie
Ja die heeft een mooie resolutie, maar hoe is de kleurweergave? Dat is belangrijker.
't is toch nog steeds TN prut?

Verwijderd

TN ~60% gamut. Wel veel betere kijkhoeken, contrast en helderheid dan de meeste TN prut.

• wappiewappie
Na nog wat verder gezocht te hebben blijkt een Surface nou ook niet zo'n fantastische kleurweergave te hebben: http://www.tomshardware.c...-life,review-32566-5.html

Verwijderd

De surface pro 2 heeft, ik meen, wel 72% NTSC.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:08
Toiletman schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 12:43:
Beste Tweakers,
Zoals zovelen ben ik verstrikt geraakt tussen de bomen en het bos van de hedendaagste laptopmarkt. Daarnaast heb ik een eisenpakket dat mij zelf op twee gedachten doet hinken. Ik hoop dat jullie wat licht in de duisternis kunnen scheppen. Leest verder.

Wat ga ik met de laptop doen?
Volgend jaar ga ik een half jaar reizen. Op reis heb ik een aantal IT-wensen: opslag foto's/video's en bewerking tbv bijhouden blog. Internetten tbv routeplanning/online reserveringen etc. Daarnaast wordt het backpacken, dus klein, licht, grote accuduur zijn wenselijk. Ik ben een occasional gamer, wat tijdens het reizen sowieso nauwelijks zal gebeuren, maar een laptop waar een simpele game op te spelen zal zijn is wel een plus. Ook is het fijn als de laptop nog geschikt is voor 'normaal gebruik' als ik weer terug in NL ben.
Hoe rijm je klein, licht, grote accuduur met 15" laptop + tablet? Die snap ik even niet.
Budget
Het totaalbudget bedraagt maximaal 1k€, maar liever rond de €700.

Opties, opties, opties
Met dit eisenpakket zat ik origineel naar de microsoft surface pro te kijken: full fledged windows 8 waar al mijn software dus op draait (photoshop, dropbox, keynote, etc.). Verder, klein, licht, etc. Echter: voor de prijs die je daar voor betaalt heb je ook een laptop en een tablet. Dezelfde redenering geldt ook voor een ultrabook: 13" klein en licht high-end, of een 15" laptop + tablet.
Met de Surface Pro héb je een laptop + tablet. En srsly ga je met een 15" laptop én een tablet rondsjouwen op vakantie? Ik kan je dan wel garanderen dat je na een week jezelf vervloekt dat je niet een Surface Pro 2 hebt gekocht ;)
Ik neig inmiddels sowieso naar een tablet om het op-reis internetten op te vangen: notities maken, reserveringen, google maps, etc. Dat moet echt perfect te doen zijn op een tablet van <€200.
Die na één maand stuk is, en dan wordt je eindelijk slim en koop je een stevige tablet, van minimaal 400 euro. Dag 200 euro ;w
Dan resteert dus de vraag naar een laptop. Als ik voor een 15" ga is de keuze enorm en zijn ook goede budgetten haalbaar: goede schermen, dedicated graphics, veel opslag etc.
Voor kleinere laptops 14" of kleiner is de keuze een stuk beperkter: sowieso integrated graphics, geen full-hd, en meestal een stuk prijziger. Hoe zou voor jullie de afweging tussen deze twee varianten uitvallen?
Je schrijft dat je gaat backpacken, dat betekent dus dat je ruimte schaars zal zijn, zeker als je ook nog souvenirs gaat verzamelen.
Heeft het zin om nog wat langer te wachten en te zien wat de bay trail en haswell proc's aan nieuwe opties gaan opleveren?

Qua merken heb ik goede ervaringen met Dell, Asus, Samsung.

Specifiek komen er een aantal winnaars uit de bus:

<15"

Dell 13,3" Vostro 3360
€500, i5 Ivy Bridge, 500gb, 4gb ram, integrated graphics, 1,7kg, 49Wh

Dell 14" Latitude 3440
€ 560, i5 Haswell, 500gb, 4gb ram, integrated graphics, 2,1kg, accu?

Asus Vivobook 13" S300CA-C1084H
€600, i3 ivy bridge, 750gig, 4gb ram, integrated graphics, 1,76kg, 44Wh

Acer Aspire 13" S3-391
€600, i3 ivy bridge, 20gb ssd + 500gb hd, 4gb ram, integrated graphics, 1,34kg, 36Wh
Sony Vaio Pro 13 wellicht? Echt een erg licht apparaat met rond de 1 kg. De Pro 11 is nog lichter, maar ook een stukje duurder.
15"

Dell Vostro 15" 3560
500€, i5 ivy bridge, 750gb, 6gb ram, Radeon HD 7670, 2,57kg, 48Wh, DVD writer

Asus K56CB 15"
€650, i5 ivy bridge, 750gb, 6gb ram, geforce gt740M, 2,3kg, dvd writer
Veel te zwaar voor op vakantie. Sowieso, DVD stuff, heb je dat werkelijk nodig anno 2013? En harddisks lijkt me ook veel te link voor op vakantie, liever heb je een SSD; die kan veel beter tegen schokken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Toiletman
Dank voor jullie reacties.

Darkstone en wappiewappie: Mijn fotografie is nu ook weer niet zo professioneel dat ik qua scherm het onderste uit de kan nodig heb. Wel lijkt een beetje resolutie me wel lekker in verband met de scherm real-estate. Qua kwaliteit van de schermen zit er hier en daar brakheid bij als ik de MM rondkijk, maar van dell verwacht ik geen echte brakke troep, ook al is het een tn paneel met iets kleinere resolutie.. t blijft toch een laptop... als ik echt lekker wil werken hang ik hem thuis wel aan de 1020p 23" ips.
Desalniettemin geeft een 15" hier veel meer keuzevrijheid voor goede schermen, dan een kleinere variant (voor dit budget).

Als ik het goed begrijp neigen jullie allebei naar de surface2pro.

Gebruiken jullie deze in je dagelijks leven? Voor mijn gevoel is een tablet echt goed geschikt voor het werk waar ik nu mijn smartphone voor pak: mail, navigeren, ff internet checken (en dat laatste + ebooks dan een stukje meer dan op een telefoon). Het blijft in mijn beleving een beetje een gadget voor kortstondig gebruik.

Ik zie me er echt niet een uur een stuk op tikken of een serie foto's editen? Hebben jullie hier andere ervaringen mee?
Ramon schreef op zondag 29 september 2013 @ 01:08:
Hoe rijm je klein, licht, grote accuduur met 15" laptop + tablet? Die snap ik even niet.
[...]
Met de Surface Pro héb je een laptop + tablet. En srsly ga je met een 15" laptop én een tablet rondsjouwen op vakantie? Ik kan je dan wel garanderen dat je na een week jezelf vervloekt dat je niet een Surface Pro 2 hebt gekocht ;)
[...]
Je schrijft dat je gaat backpacken, dat betekent dus dat je ruimte schaars zal zijn, zeker als je ook nog souvenirs gaat verzamelen.
[...]
Veel te zwaar voor op vakantie. Sowieso, DVD stuff, heb je dat werkelijk nodig anno 2013? En harddisks lijkt me ook veel te link voor op vakantie, liever heb je een SSD; die kan veel beter tegen schokken.
Dat zit hem vooral in de gescheiden functie: de 15" vooral in de backpack in de tent,auto, hotel, hostel,logeeradres, en de tablet als klein, licht, accu mee onderweg. Daarnaast biedt het het extra voordeel dat als er 1 apparaat kapot gaat of gejat wordt je altijd de ander nog hebt. Maar qua kern heb je een punt, ik denk dat een 15" wel echt aan de grote zware kant is... liever 14", daar is nog wel goed op te werken.
Voor 1k€ alle functies in één lijkt erg lastig als ik de markt nu bekijk (met als uitzondering dus microsoft, maar aan de bovenkant voor het budget, en bij mij nog erg grote twijfels of het aan de verwachtingen gaat voldoen).
Qua DVD en HD heb je gelijk, een maat van me opperde al om SD'tjes op te sturen (per post) naar huis als 'backup'.

Ook aan jou de vraag: heb je ervaring met de surface of een dergelijk apparaat voor dagelijks gebruik?
[...]
Die na één maand stuk is, en dan wordt je eindelijk slim en koop je een stevige tablet, van minimaal 400 euro. Dag 200 euro ;w
Voor een bedrag rond de 200euro koop je momenteel toch een prima tablet? voor de rotzooi moet je rond de 100 gaan zitten toch? Rond de 400 lijkt me echt over the top? Waar zit je aan te denken dan?
[...]
Sony Vaio Pro 13 wellicht? Echt een erg licht apparaat met rond de 1 kg. De Pro 11 is nog lichter, maar ook een stukje duurder.
Deze zal ik bekijken. Thanks voor de tip!

Verwijderd

De surface pro je gewoon een volledige laptop. Het zit een normale (low-voltage) haswell processor in, wacom digitalizer, en is lichter dan de meeste ultrabooks.

Ik gebruik een 3KG wegende 15.6" laptop voor mijn dagelijkse werkzaamheden, de accuduur is wel een stuk langer dan die van de meeste laptops (met nieuwe accu, ~8-9 uur), maar ik hecht veel waarde aan de bouwkwaliteit en quadcore van mijn apparaat, iets wat je niet echt vind op lichtere apparaten. Maar volgens mij heb jij dat niet nodig.

Het blijft echter zo dat als je iets wilt met wat meer real screen estate, je al snel op 15.6", 2.7+kg of €1000 zit. Als je een tablet en een laptop wilt, dan krijg je dus een vrij brakke laptop naar mijn mening. Als je één apparaat koopt kan je een mooie ultrabook halen (vaio pro, er zijn er meer) of zeer goede tablet (surface pro). Dan zit je echter wel met de opslagruimte, maar je hebt wel iets wat totaal onder de 1.5Kg blijft, terwijl je met 2 apparaten aan minstens het dubbele zit.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:08
Toiletman schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:44:
Dat zit hem vooral in de gescheiden functie: de 15" vooral in de backpack in de tent,auto, hotel, hostel,logeeradres, en de tablet als klein, licht, accu mee onderweg. Daarnaast biedt het het extra voordeel dat als er 1 apparaat kapot gaat of gejat wordt je altijd de ander nog hebt. Maar qua kern heb je een punt, ik denk dat een 15" wel echt aan de grote zware kant is... liever 14", daar is nog wel goed op te werken.
Voor 1k€ alle functies in één lijkt erg lastig als ik de markt nu bekijk (met als uitzondering dus microsoft, maar aan de bovenkant voor het budget, en bij mij nog erg grote twijfels of het aan de verwachtingen gaat voldoen).
Qua DVD en HD heb je gelijk, een maat van me opperde al om SD'tjes op te sturen (per post) naar huis als 'backup'.

Ook aan jou de vraag: heb je ervaring met de surface of een dergelijk apparaat voor dagelijks gebruik?
Ik heb zelf een Surface Pro inderdaad, ik heb hem bijvoorbeeld gebruikt toen ik naar een conferentie was in Florence, waar ik gewoon heb geïnternet en gemaild met het thuisfront. Raw foto's bewerkt, VM's gedraaid om websites mee te ontwikkelen, gegamed (o.a. Hydro Thunder en civ5), etc. Je moet de Surface Pro zien als een kleine ultrabook, of een hele snelle netbook, of een lichte desktop... er zit een i5 in namelijk. Het is geen gewone tablet in die zin. Als ik een half jaar zou gaan reizen zou ik er geen moment over twijfelen om hem mee te nemen in ieder geval.
[...]

Voor een bedrag rond de 200euro koop je momenteel toch een prima tablet? voor de rotzooi moet je rond de 100 gaan zitten toch? Rond de 400 lijkt me echt over the top? Waar zit je aan te denken dan?
Ik overdreef een beetje, ben niet zo heel erg bekend met de low-budget tablets. Je zou bijv een Nexus 7 ofzo kunnen overwegen.
Deze zal ik bekijken. Thanks voor de tip!
Ik zou in ieder geval het volgende in je achterhoofd houden.

- Zo licht mogelijk, ik zou zeggen houdt het onder de 2kg, vergeet niet dat adapters ook nog mee moeten en die worden niet meegeteld in het gewicht.
- Zo compact mogelijk; 15" is gewoon te groot om comfortabel mee te reizen. Ik zou kiezen voor 13" of lager.
- SSD, geen HD; sneller en betrouwbaarder - zeker als je er mee gaat sleuren
- Optische drive... niet nodig.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Toiletman
Tijd voor een kick.

De afgelopen tijd een aantal keer bij de Mediamarkt geweest om daar eens het één en ander te proberen. Daar komt onder andere uit dat ik niet voor de Microsoft Surface Pro 2 ga. Het ding is supermooi, maar voor mij gaat het formaat gewoon niet werken en ik vind hem te duur.

Dat betekent dat het dus de combinatie van een 14" laptop en een Nexus 7 (2013) moet gaan worden. Een andere goede tab is gewoon niet te koop.

Qua laptops zijn er nog de volgende 3 kandidaten over:
Lenovo S440
€730, i5 Haswell, 500gb (7200rpm), 8gb, Radeon 8670M, 1,78kg
nadeel: 1366x768

Lenovo L430
€ 830, i5 ivy, 500gb (7200rpm), 8gb, integrated graphics, 2,27kg
voordeel: 1600x900 scherm
nadeel: loze dvd writer (dat ben ik inderdaad wel met je eens Ramon)

Dell Inspiron 14 (7000 series)
€750, i5 Haswell, 500gb (5400rpm), 6gb, integrated graphics, 1,99kg, 58Wh
nadeel: 1366x768

Ik neig te kiezen voor de S440, met als grootste minpunt de schermresolutie. Echter denk ik dat het feit dat het een haswell is, en er ook nog eens een videokaart aanwezig is me meer op gaat leveren. Wat is jullie mening?

Verwijderd

De S440 bevat een low voltage processor. De L430 i3 is haast net zo als als de S440 i5.

Verder zou ik eerder pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E330 (NZSE8MH) overwegen dan zowel de S440 als inspiron 14. De schermresolutie is net zo brak, het verschil in prestaties is klein. Maar je bent goedkoper uit.

Verder heb je ook nog de latitude 15 voor €750. http://configure.euro.del...ca003l35408wer&vw=classic, prijzen ex. BTW. Dan krijg je een 1080p scherm en HD 8850 in iets wat 30 gram zwaarder is dan de L430. Er zijn (nog steeds) geen reviews van deze laptop, wat de kwaliteiten van deze laptop zijn is nog onbekend

En over haswell en die HD 8670: een beter scherm of SSD gaan veel meer verschil maken dan een iets snellere processor of GPU ooit voor jou gaan doen.

• Toiletman
Thanks voor je snelle reactie!

Je opmerking over de previous generatie i3 triggerde me behoorlijk. Het prijsverschil is groot, maar performance is idd nihil. De reviews op notebookcheck geven meer detail, en wat me wel opvalt is het enorme verschil in TDP. Voor een i3 3110M is die 35W, voor de i5 4200U 15W. Betekent dit dat de accuduur ook ongeveer de helft zal zijn voor een i3 3110M?

Als je naar 15" gaat is de keuze in goede schermen ineens behoorlijk groot, maar 15" heb ik eigenlijk vanwege de grootte al afgeschreven. Al is het wel een interessante dat het in gewicht bijna niets scheelt (was het niet Dell die de accu niet meeweegt, of doet iedere supplier dat?).

Verwijderd

Toiletman schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:06:
Je opmerking over de previous generatie i3 triggerde me behoorlijk. Het prijsverschil is groot, maar performance is idd nihil. De reviews op notebookcheck geven meer detail, en wat me wel opvalt is het enorme verschil in TDP. Voor een i3 3110M is die 35W, voor de i5 4200U 15W. Betekent dit dat de accuduur ook ongeveer de helft zal zijn voor een i3 3110M?
Het TDP is het maximumverbruik, en heeft geen invloed op het verbruik van de processor als je niets doet.

Overigens moet je met een i3 behoorlijk je best doen om in de buurt van die 35w te komen. Als je een processor met een lager TDP zodanig belast dat bij boven het TDP gaat, klokt hij gewoon terug.

In principe is het enige wat je met een lager TDP kan: dunnere laptops aanbieden. De accuduur wordt er niet langer op.

Als je gaat zoeken zul je wel merken dat laptops met een low-voltage haswell processor vaak een langere accuduur hebben dan laptops met een normale CPU. Maar dat heeft voor zover ik kan inschatten meer te maken met optimalisaties die de fabrikant heeft doorgevoerd dan met het feit dat de processor zuiniger zou zijn an sich. MSI heeft een laptop ( De GE40, buiten jouw budget maar een mooi voorbeeld ) met een flinke GPU en een quadcore, welke een langere relatieve accuduur heeft dan een vergelijkbare laptop met low-voltage CPU.

Niet kijken naar welke CPU er in zit, maar gewoon de accuduur benchmarks van de laptop erbij pakken. Het is niet ondenkbaar dat 2 laptops met exact dezelfde hardware een factor 2 verschillen in accuduur.
Als je naar 15" gaat is de keuze in goede schermen ineens behoorlijk groot, maar 15" heb ik eigenlijk vanwege de grootte al afgeschreven. Al is het wel een interessante dat het in gewicht bijna niets scheelt (was het niet Dell die de accu niet meeweegt, of doet iedere supplier dat?).
Dell haalt wel eens rare truuks uit met het gewicht ja.. Vaak nemen ze de kleinste accu, en zonder DVD drive. Maar volgens mij valt er bij gebrek aan een dvd drive niet veel te frommelen met het gewicht met de latitude.

Neemt niet weg dat het gewicht wel naar beneden afgerond zal zijn. Mara ik kan zoals gezegd geen reviews vinden, dus dat is ook niet te controleren.

• Toiletman
Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:47:
Het TDP is het maximumverbruik, en heeft geen invloed op het verbruik van de processor als je niets doet.

Overigens moet je met een i3 behoorlijk je best doen om in de buurt van die 35w te komen. Als je een processor met een lager TDP zodanig belast dat bij boven het TDP gaat, klokt hij gewoon terug.

In principe is het enige wat je met een lager TDP kan: dunnere laptops aanbieden. De accuduur wordt er niet langer op.

Als je gaat zoeken zul je wel merken dat laptops met een low-voltage haswell processor vaak een langere accuduur hebben dan laptops met een normale CPU. Maar dat heeft voor zover ik kan inschatten meer te maken met optimalisaties die de fabrikant heeft doorgevoerd dan met het feit dat de processor zuiniger zou zijn an sich. MSI heeft een laptop ( De GE40, buiten jouw budget maar een mooi voorbeeld ) met een flinke GPU en een quadcore, welke een langere relatieve accuduur heeft dan een vergelijkbare laptop met low-voltage CPU.

Niet kijken naar welke CPU er in zit, maar gewoon de accuduur benchmarks van de laptop erbij pakken. Het is niet ondenkbaar dat 2 laptops met exact dezelfde hardware een factor 2 verschillen in accuduur.
Ok, thanks voor de uitleg. Voor de S440 had ik al een review gevonden met accuduur, maar die is dan al eigenlijk niet meer zo interessant. Enige mogelijke pro aan een Haswell is dan wellicht de grafische performance van de geintegreerde intel gpu. Maar als je dat prijsverschil vergelijkt met een crappy beeldscherm dan lijkt je keuze voor een ivy bridge met een beter scherm inderdaad de betere.

Mmz, back to the drawing board, kijken of ik nog wat fatsoenlijks kan vinden. De Lenovo E330 lijkt tot nu toe de beste keuze.

[EDIT]
Zie ik nu iets over het hoofd?
De dell Latitude 3440
€640, i5 4200U, 500gb (5400rpm), 4gb, integrated graphics, 2,1kg
En wederom een crappy scherm natuurlijk... (prijs inclusief btw, standaard listprice is zonder)

Als ik die vergelijk met een inspiron 14, dan betaal je daar €90,- meer voor 2gb extra geheugen, of mis ik soms iets?

Ten opzichte van de Lenovo E330 vind ik het een lastige keuze. die heeft een iets betere HD, en is zo'n €70,- goedkoper. Ik neig dan voor de latitude te gaan: nieuwe generatie CPU (inc. graphics), en een merk waar ik wat meer ervaring mee heb.

[ Voor 17% gewijzigd door Toiletman op 03-11-2013 21:52 ]

• Toiletman
Het is deze geworden:
Lenovo E330

Betere performance, (proc en hd) en iets goedkoper dan de Dell Inspiron 14 (scheelt 5 tientjes ofzo inclusief de VIP korting).

Wat extra geheugen erin prikken en ik kan er weer tegenaan de komende jaren.

Pagina: 1