• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-02 23:34
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag m.b.t. het upgraden van mijn CPU/Mobo/Geheugen.

Ik wil graag mijn CPU/Mobo/Geheugen upgraden, omdat mijn PC nu tegen de 6 jaar oud wordt en het toch een beetje langzaam begint te worden.

Mijn huidige configuratie:

CPU: E8400
Mobo: Asus P5Q (Deluxe?)
Geheugen: 8GB (Geen idee wat voor merk)
Koeler: Mugen Scythe
Voeding: BeQuiet 530W
Videokaart: GeForce GTX 660 Ti (pas geupgrade)

Ik wil namelijk halen:

CPU: Intel Core i5 4670K
Mobo: GIGABYTE GA-Z87-HD3
Geheugen: Crucial 8 GB DDR3-1600

Mijn vraag is, ik wil graag alleen mijn mobo/cpu/geheugen upgraden. Kan ik mijn huidige mobo/cpu/geheugen vervangen, zonder dat ik mijn kast, voeding EN koeler moet vervangen? Vergeet ik verder nog iets? Ik wil gewoon mijn monitor/geluid/toetsenbord/muis/kast behouden.

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Ik zou een 6 jaar oude voeding vervangen. Hij is nu nog goed maar nog eens 6 jaar is erg veel voor een voeding. Vroeg of laat moet je hem dus toch vervangen en dan zou ik het liever meteen doen.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wanneer je voeding de 8-pin EPS12V kabel bezit(CPU stekker), dan zou ik hem nog lekker even laten zitten.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik heb dus net 1 jaar een modulaire seasonic 550W voeding erin zitten, de rest is uit 2007. Sonata kast.

Mijn cpu is niet snel genoeg of zo? Programma belast 1 core van de E6750 tot 100%.

Welke cpu/mb/ram nemen. Er zit nog een goede gtx460 in.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
jayjey schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 15:21:
Ik heb dus net 1 jaar een modulaire seasonic 550W voeding erin zitten, de rest is uit 2007. Sonata kast.

Mijn cpu is niet snel genoeg of zo? Programma belast 1 core van de E6750 tot 100%.

Welke cpu/mb/ram nemen. Er zit nog een goede gtx460 in.
Open zelf een nieuw topic in plaats dit in een ander topic te posten ;).
Omniferious schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 08:20:
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag m.b.t. het upgraden van mijn CPU/Mobo/Geheugen.

Ik wil graag mijn CPU/Mobo/Geheugen upgraden, omdat mijn PC nu tegen de 6 jaar oud wordt en het toch een beetje langzaam begint te worden.

Mijn huidige configuratie:

CPU: E8400
Mobo: Asus P5Q (Deluxe?)
Geheugen: 8GB (Geen idee wat voor merk)
Koeler: Mugen Scythe
Voeding: BeQuiet 530W
Videokaart: GeForce GTX 660 Ti (pas geupgrade)

Ik wil namelijk halen:

CPU: Intel Core i5 4670K
Mobo: GIGABYTE GA-Z87-HD3
Geheugen: Crucial 8 GB DDR3-1600

Mijn vraag is, ik wil graag alleen mijn mobo/cpu/geheugen upgraden. Kan ik mijn huidige mobo/cpu/geheugen vervangen, zonder dat ik mijn kast, voeding EN koeler moet vervangen? Vergeet ik verder nog iets? Ik wil gewoon mijn monitor/geluid/toetsenbord/muis/kast behouden.
Zal geen probleem zijn aangezien je huidige kast ook een ATX formaat mobo zou moeten ondersteunen omdat de Asus P5Q ook een ATX formaat heeft. Daarnaast zal bij de cpu die je besteld een standerd koeler zitten en deze kun je gebruiken. (Toch raad ik je aan om een aftermarket CPU koeler aan te schaffen). Als je voeding ook al 6 jaar oud is, is het zeker aan te raden deze ook te vervangen voor een ander:

- pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze
- pricewatch: Seasonic M12II 520W