Problemen na switch tp-link

Pagina: 1
Acties:

• GuppieGup
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-11 22:02
Kan iemand met dit probleem mij helpen?

Ik heb een glasvezel modem van Caiway.
Ik heb een wifi-router sitecom X4 N300 (vanuit caiway meegestuurd)

Nu had ik vanuit mijn glasvezelmodem direct op mijn wifi router aangesloten.
Daar had ik mijn Apple tv2 en PS3 bekabeld op aangesloten.

Ik had echter het idee dat het streamen met mijn apple tv nog niet optimaal werkten.

Ik heb een TP-Link TL-SG1005D gekocht om de apple tv2 en PS3 direct op de modem aansluiten.

Nu heeft mijn Apple tv2 wel internet verbinding alleen nu werkt mijn Airplay niet meer met mijn Iphone5 en Ipad2. Ik heb al mijn firewall op mijn wifi router uitgezet. Alles aan en uitgezet.
getracht om port forwarding in te stellen maar hij pakt IP-adres van appleTV2 niet.

Tevens heeft mijn PS3 geen internet verbinding meer.

Afbeeldingslocatie: http://afbeelding.im/TNFAu

Wat heb ik verkeerd gedaan????

• GuppieGup
nog even situatie uitgebeeld

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/vrdg4qjzl1u.jpg

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

In je plaatje je TP-Link met je WiFi router vervangen.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• GuppieGup
webfreakz.nl schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 21:48:
In je plaatje je TP-Link met je WiFi router vervangen.
Het is dus niet mogelijk om mijn apple tv/ps3 direct op de modem van caiway aan te sluiten?

ik heb het idee dat de sitecom wifi router niet de gewenste snelheid haalt.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Weet ik veel wat voor modem je hebt, normaal heeft zo'n kreng 1 ingang en 1 uitgang :P

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

GuppieGup schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:07:
Het is dus niet mogelijk om mijn apple tv/ps3 direct op de modem van caiway aan te sluiten?

ik heb het idee dat de sitecom wifi router niet de gewenste snelheid haalt.
Nee

De WAN-LAN throughput van de router zou geen bottleneck mogen zijn, misschien eens de instellingen controleren (of is je opmerking op basis van een WiFi test?).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• GuppieGup
lier schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:49:
[...]

Nee

De WAN-LAN throughput van de router zou geen bottleneck mogen zijn, misschien eens de instellingen controleren (of is je opmerking op basis van een WiFi test?).
Ok bedankt, mijn apple tv vertoonde nog haperingen bij films online streamen, wat ik niet verwacht met glasvezel verbinding.
Ik dacht daarom om er een switch tussen te plaatsen zodat mijn wifi router, ps3 en apple tv direct op de modem van caiway (glasvezel) zit. Minste signaal verlies. of denk ik dan te simpel? :?

Waarom heeft mijn apple tv op deze manier wel verbinding met internet en ps3 niet?

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Omdat je Apple TV het externe ip adres krijgt dat normaal voor je (wifi) router is bedoeld. Als dat adres eenmaal is uitgegeven aan een apparaat kan de rest niet op internet.

WAN - LAN van je wifi router is trouwens dik in orde: http://www.guru3d.com/art...less_router_review,6.html

150 Mbps

[ Voor 31% gewijzigd door Whatson op 27-09-2013 23:04 ]

• GuppieGup
Whatson schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 23:02:
Omdat je Apple TV het externe ip adres krijgt dat normaal voor je (wifi) router is bedoeld. Als dat adres eenmaal is uitgegeven aan een apparaat kan de rest niet op internet.

WAN - LAN van je wifi router is trouwens dik in orde: http://www.guru3d.com/art...less_router_review,6.html

150 Mbps
OK bedankt, mag ik dan nog 1 vraag stellen;

Ik heb nu vanuit de meterkast (caiway glasvezel modem) een kabel naar mijn woonkamer getrokken. (daar staat wifi router). Nu wil ik ook bedraad aanleggen op de eerste verdieping (voor een pc), dan zou ik dus de switch niet in de meterkast moeten zetten en dan vanuit daar naar boven. Maar vanuit mijn wifi router naar boven?

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:24

RvL

Inderdaad.

Zomaar een idee: waarom zet je je wifi router niet in de meterkast en je switch in de woonkamer. Je hebt dan toch de poorten in de woonkamer die je waarschijnlijk nodig hebt en je kan makkelijker bedraad uitbreiden naar de eerste verdieping.

Ik weet natuurlijk niet hoe dat uitpakt v.w.b. draadloos bereik.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• GuppieGup
RvL schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 23:31:
Inderdaad.

Zomaar een idee: waarom zet je je wifi router niet in de meterkast en je switch in de woonkamer. Je hebt dan toch de poorten in de woonkamer die je waarschijnlijk nodig hebt en je kan makkelijker bedraad uitbreiden naar de eerste verdieping.

Ik weet natuurlijk niet hoe dat uitpakt v.w.b. draadloos bereik.
Dan is dat de oplossing.
Bedankt iedereen voor de reacties.
_/-\o_ :)
Pagina: 1