Toon posts:

Gaming PC monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een monitor voor een gaming PC,

het gaat puur om de beeldkwaliteit,
webcams, speakers, usb's, uiterlijk behalve dat die zwart moet zijn is onbelangrijk
budget is max 200 euro (mag ook iets meer)
uiteraard is voor dit budget 3d niet realistisch

mijn pc is een I7 systeem, 3.2 ghz clock snelheid, 8g RAM 1333 mhgz, SSD HD

heb zelf ook een beetje rond zitten kijken, uiteraard via dit site :), maar aangezien de opties vrij veel zijn hoor ik graag van ervaren gebruikers tips

gr

Kurt

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
En wat voor games speel je? Voor snelle shooters in een 120Hz TN scherm zeer geschikt. Anders kun je een leuk IPS scherm nemen. De Dell U2312HM staat hoog aangeschreven voor de prijs (€180 euro geloof ik).

Ik heb zelf bv een TN scherm, de Asus VG236H, 23" en 120Hz. Ik wil zelf niet meer anders, 120Hz maakt echt verschil in games.

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-02 10:56

immetjes

HIER is BERN-E

Ben het eens met DervishD. Kijk eens naar BenQ 2411T. Scherm zonder poespas, maar wel 144Hz en met backlight strobing voor blurvrij gamen. (Moet je videokaart er wel 120FPS. Uitdrukken). Kleuren zijn alleen niet "je van het". Maar goed dat geeft bij gamen niet zo.

Met een Nvidia 3D bril zou je zelfs 3D kunnen gamen.

[ Voor 37% gewijzigd door immetjes op 27-09-2013 21:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
daarom heb ik ook my pc specs erbij gedaan,
want meestal met nieuwste spellen als bf 3 haal ik 120 fps in de verre verte niet
met dit in gedachte is het niet verstandiger om te gaan voor een lagere freq. en een mooiere picture ?
is 24 inch buiten dit budget ?

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-02 21:40
Of ik kijk scheel of je hebt geen videokaart vermeld bij je spec's.

En als je vooral 'snelle games', FPS bijvoorbeeld, dan raad ik ook een 120/144HZ scherm aan, voor andere games een IPS scherm!

Bij bf3 heb ik bijna alles op medium staan om toch 90-95 fps te halen, zelfs dan is het opmerkelijk strakker tov mijn oude samgsung 60Hz TN

https://www.techpowerup.com/review/

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

Het maakt toch niet uit of hij het NU niet haald?

stel hij koopt nu een normaal 60hz scherm en upgrade over een jaar of wat naar een betere GPU dan kan hij opnieuw een scherm aanschaffen wil hij optimaal gebruik maken van zijn systeem.

@Tecellos, ik zou zoals immetjes al aanraad een 120hz of 144hz scherm kopen, is ook zonder gamen rustiger voor je ogen. verschil ga je denk ik wel merken.

Daarbij is de BenQ 2411T zoals ik lees uit reviews een prima scherm. Past helaas niet binnen je budget maar mischien is het een idee om dan nog even door te sparen voor een 120 of 144hz scherm?

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:16
Heb sinds een week een BenQ XL2420T rev 2 144hz monitor en het is een wereld van verschil. Alles is veel smoother. Heb mijn XL2370 ernaast staan en als je een venster van het ene naar het andere scherm sleept is het gewoon schokkend hoe groot het verschil is. Ook in games reageert je muis veel directer (voor je gevoel) en bij racegames merk je hoe rustig de omgeving blijft. Ik zou niet meer terug kunnen naar 60hz.

De kleuren vallen me niet eens tegen al zit je natuurlijk wel met die redelijk belabberde kijkhoeken. Maar ben je op zoek naar een snelle monitor, haal gewoon die XL2411T, je zult er geen spijt van krijgen.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-02 14:41
@ Tom. C, wat is nu precies het verschil tussen de xl2420T en de 2411T. Ik krijg dat voor mezelf niet helemaal duidelijk. En maakt blacklight strobing het soepele effect nog sterker?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

"het gaat puur om beeldkwaliteit"

"Neem een TN paneel!"

Sorry hoor, maar da's niet bepaald een leuk advies. Ja, een 120Hz scherm zou vast heel leuk zijn, maar TN is simpelweg kut. Slechte kleuren, en ja, die merk je wel als je iets anders dan COD of BF speelt en slechte kijkhoeken, waardoor de kleuren veranderen als je je hoofd beweeft.

pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart

AMVA scherm: even goede kleuren als IPS, minder ghosting, veel beter contrast dan TN en IPS ooit zullen hebben, geen last van backlightbleeding,

Enige nadeel is dat de kijkhoeken wat minder zijn dan IPS, maar nogsteeds veel beter dan TN, al is dat natuurlijk niet heel moeilijk :P

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1