Toon posts:

Games op Windows 8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Over een paar dagen ga ik mijn gaming pc in mekaar zetten, en ik heb een vraag over het installeren van windows 7 of 8

Een vriend van mij zegt dat ik windows 7 moet installeren, maar persoonlijk vindt ik (geloof het of niet :) ) windows 8 fijner werken. Is het inderdaad zo dat sommige games niet compatible zijn met windows 8?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 22:05
Volgens mij werken bijna alle games prima op Windows 8, daarnaast draaien nieuwere games beter op Windows 8 dankzij directx dat meer functies krijgt voor Windows 8! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Nee hoor, wat werkt op 7 werkt op 8. Gewoon Windows 8 64bit instaleren

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties. Dus mijn vriend had toch ongelijk. (gaat ie leuk vinden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 18:38
Ik ben het bijna geheel eens met de reacties hierboven behalve dat erg oude games (of games die gebruik maken van een oude grafische engine) problemen kunnen hebben, ook in compatibility modus. Dit heb ik bij een niet bij naam genoemde online game waar de kleur lichtpaars (in chat) onder Windows 8 de kleur doorzichtig is geworden.

Maar goed 95% de games zal wel goed draaien en van de games die niet goed draaien is het mogelijk dat je op Windows 7 ze eigenlijk ook al in XP mode, DOSbox of iets degelijks moest draaien.