Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Scherm reageert niet op zelfbouw pc.

Pagina: 1
Acties:

• sopzpivo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-04-2021
Beste tweakers,

Ik heb voor het eerst zelf een pc gebouwd. Nu zit ik met het probleem dat toen ik hem aan sloot het scherm de pc niet herkende. Ik dacht in eerste instantie dat dit aan de videokaart lag dus probeerde ik het met een andere videokaart maar dit werkte ook niet. Toen ik een windows cd erin wou stoppen kwam ik op een ander probleem. De dvd drive ging namelijk meteen dicht nadat ik hem opende en deze heeft op mijn vorige pc altijd perfect gewerkt. Iemand een oplossing?

Alvast bedankt

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08-2024
Wellicht kun je proberen (ik weet niet of jouw scherm dat kan) een andere input te selecteren. (DVI >VGA > HDMI o.i.d.)

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

Verwijderd

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Maar: heb je de processor ver genoeg in de socket gestopt? Zijn alle kabels aangesloten?

• sopzpivo
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:13:
Dit kan meerdere oorzaken hebben. Maar: heb je de processor ver genoeg in de socket gestopt? Zijn alle kabels aangesloten?
Ik heb net in mijn kast gekeken en kom er inderdaad achter dat ik usb 3.0 ben vergeten. Ik weet niet of dit van invloed is op dit probleem maar ik vind ook geen aansluiting in het moederboard waar hij in zou moeten kunnen passen.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-11 23:45
Het lijkt mij eerst handig om hier je complete systeem te posten(!),

Daarnaast vraag ik mij ook af of je alle bekabeling goed hebt aangesloten? Het kan wel eens gebeuren dat de voeding van de GPU wordt vergeten.

• sopzpivo
JustwilliamNL schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:24:
Het lijkt mij eerst handig om hier je complete systeem te posten(!),

Daarnaast vraag ik mij ook af of je alle bekabeling goed hebt aangesloten? Het kan wel eens gebeuren dat de voeding van de GPU wordt vergeten.
De voeding van de gpu zit heb ik er inderdaad in. Mijn systeem kun je hier onder PC vinden behalve de videokaart is een 4850 die ik nog over heb van mijn vorige pc. Heb mijn videokaart ook al van pci lane verwisseld alleen hij doet nog steeds niks.

• sopzpivo
Ik weet inmiddels wat het probleem was. Ik was vergeten de cpu power connector aan te sluiten. Helaas heb ik hem nu per ongeluk met de PCI-e aangesloten en nudoet hij helemaal niks. Weet iemand of de cpu kapot is of is het alleen het moederboard en zoja kun je het dan laten repareren of moet ik een geheel nieuw moederbord kopen?

• sopzpivo
O wacht laat maar is al opgelost de stekker zat er niet in.
Pagina: 1