Toon posts:

Onherleidbare crash in Windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voor een computer om slechts eenmalig een bepaalde crash te hebben? Om wat duidelijker te zijn: een computer die vastloopt vanwege een crash, en deze crash niet te herhalen? Een eenmalige rekenfout van de computerzelf, die hij waarschijnlijk niet over zal doen? Of is er altijd wel iets mis (hardware/software) dat aangepakt moet worden?

Ik vraag dit omdat mijn computer vandaag tijdens het gamen opeens vastliep, een zwart beeldscherm gaf en een 'buzz' geluid gaf uit de ingeplugde oortjes (audio). Ik moest de computer opnieuw opstarten door op de aan/uit knop te drukken. Eenmaal opnieuw opgestart ondervond ik geen problemen en sindsdien ben ik niet in staat geweest het probleem te herproduceren. Wat is jullie mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders een kijkje nemen in de logboeken van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er best wel zeker van dat er geen minidump file van is geregistreerd. Kreeg ook geen bluescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:34

Umbrah

The Incredible MapMan

Hij genereert sowieso een "unexpected shutdown" event bij het opnieuw opstarten, kijk eens in de eventviewer console.

Zit je geaard? Wat zeggen je spanningsmeters? Wat voor hardware heb je en hoe is je voeding er aan toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik kreeg inderdaad wel dat event bij het opstarten.

Ik heb mijn computer niet geoverclocked. Als ik kijk bij het ASrock extreme tuning programma, zie ik de volgende voltages staan

Ik heb de tweakers best buy editie mei 2012, met minimale aanpassingen: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2012

Mijn voeding lijkt mij dan goed genoeg hiervoor, of niet?

Net met behulp van het Intel Programma wat dingen geupdate. Ook weer Catalyst geinstalleerd en de soundkaart geupdate. Heb nu in ieder geval weer geluid uit de luidsprekers van mijn monitor, iets wat ik eerst niet meer had na het resetten van de CMOS. Wellicht heeft die CMOS reset van ongever een maand geleden met de recente crash te maken? Die crash is maar 1x voorgekomen, maar ik weet nu niet of het veilig is om aan te nemen dat het bij 1x zal blijven of niet. Ik heb eigenlijk ook niks geks gedaan of geinstalleerd de afgelopen dagen. Misschien dat een van de dingen die ik net heb geupdate de oplossing is (volgens mij ook een gfx update).

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2021 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
jrt, dds, rkill, malwarebytes op je screenshot :) misschien toch nog ergens een restantje overgebleven die je pc liet vastlopen? en alle juiste nieuwste drivers gedownload en geïnstalleerd (en dan niet via Monitor Driver Installer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ido schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:13:
jrt, dds, rkill, malwarebytes op je screenshot :) misschien toch nog ergens een restantje overgebleven die je pc liet vastlopen? en alle juiste nieuwste drivers gedownload en geïnstalleerd (en dan niet via Monitor Driver Installer)?
Hehe, ja ik had dat Delta virus op mijn computer dus moest even hardhandig gechecked worden of dat eindelijk weg was. Kan ik die dingen gewoon deinstalleren nu dus? Ik weet niet hoe ik die dingen moet deinstalleren? Junkware Removal Tool staat niet bij programma's en onderdelen bijvoorbeeld en ik zie ook geen 'uninstall' knop staan. Gewoon naar de prullenbak dan maar? Google heeft niet geholpen.

Van 'Monitor Driver Installer' heb ik nog nooit gehoord. Ik heb op de website van AMD de laatste aanbevolen drivers voor mijn kaart geinstalelerd, samen met Catalyst (Catalyst zocht vervolgens naar de beste drivers geloof ik), en dus via Intel ook iets.

In mijn gebeurtenissenlogboek staat als bron 'Kernel-Power' met geen verdere informatie, ik neem aan dat dat aangeeft dat ik de computer dus via die uitknop heb uitgedaan en niet correct heb kunnen afsluiten.

+ System

- Provider

[ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power
[ Guid] {331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}

EventID 41

Version 2

Level 1

Task 63

Opcode 0

Keywords 0x8000000000000002

- TimeCreated

[ SystemTime] 2013-09-27T13:51:34.367208600Z

EventRecordID 171827

Correlation

- Execution

[ ProcessID] 4
[ ThreadID] 8

Channel System

- Security

[ UserID] S-1-5-18

- EventData

BugcheckCode 0
BugcheckParameter1 0x0
BugcheckParameter2 0x0
BugcheckParameter3 0x0
BugcheckParameter4 0x0
SleepInProgress false
PowerButtonTimestamp 0

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2021 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Niet online
jrt, dds en rkill kun je gewoon naar de prullenbak verplaatsen als je het niet meer nodig hebt. monitor driver installer en malwarebytes staan wel in je lijst met programma's als het goed is. Ik zou in ieder geval de nieuwste drivers voor je chipset, netwerkkaart, geluidskaart en videokaart installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.asrock.com/download/download.asp?cat=Drivers
http://www.asrock.com/download/download.asp?cat=BIOS

Volgens de intel website en de AMD drivers updater zijn de drivers van die 2 merken nu up to date. Dan blijft alleen ASrock moederboard drivers nog over denk ik. Misschien ook een BIOS update, omdat ik dus die reset heb gedaan ongeveer een maand geleden?

Alleen als ik naar die ASrock website ga, zoals, ik hier link, dan staan er zoveel opties dat ik niet weet welke ik moet kiezen? Een automatische check voor mijn systeem is er namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:40:
http://www.asrock.com/download/download.asp?cat=Drivers
http://www.asrock.com/download/download.asp?cat=BIOS

Volgens de intel website en de AMD drivers updater zijn de drivers van die 2 merken nu up to date. Dan blijft alleen ASrock moederboard drivers nog over denk ik. Misschien ook een BIOS update, omdat ik dus die reset heb gedaan ongeveer een maand geleden?

Alleen als ik naar die ASrock website ga, zoals, ik hier link, dan staan er zoveel opties dat ik niet weet welke ik moet kiezen? Een automatische check voor mijn systeem is er namelijk niet.
moederbord drivers: http://www.asrock.com/mb/...load&Model=Z77%20Extreme4

Verwijderd

Topicstarter
BIOS update voor elkaar, dankjewel. De overige updates die je me linkte via ASrock heb ik niet gedaan. Volgens mij heb ik die namelijk al gedownloaded, omdat ik AMD en Intel gister al volgens hun persoonlijke website heb benaderd.

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem leek gefixt. Echter heb ik net tijdens het gamen een nieuw probleem ondervonden: mijn computer kreeg even een zwart scherm en gaf vervolgens een bruinachtig gekleurd scherm met verticale strepen. Op internet lees ik dat het van alles kan zijn. Ik had dus juist alles geupdate maar misschien moet ik nu weer terug naar een oudere graphics versie? Om moedeloos van te worden. Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag maar waarschijnlijk wordt het een lange zoektocht om vervolgens na een week weer nieuwe problemen te ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 18:29

NoFearCreations

3DPrint the world!

Koeling van je GPU is wel goed?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 20:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Je hebt ook die 2 HD7850 kaarten van de BBG?
Die blijven altijd onder de 50 graden, behalve als er stof zit opgebouwd in je koelvinnen/fans.

Maak die kast een open en stof de rotzooi uit, lijk gewoon op een niet stabiel systeem door temperaturen en dat de kaart zichzelf terugklokt naar 2D clocks waardoor de boel crashed.

Ik heb het toenet zelf even geprobeert door de fans idle te laten met een hoge OC, bij 90 graden clockt die van mij zich terug naar 2D maar ik heb die clocks even wat hoger gezet.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kuusj98 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 18:04:
Je hebt ook die 2 HD7850 kaarten van de BBG?
Die blijven altijd onder de 50 graden, behalve als er stof zit opgebouwd in je koelvinnen/fans.

Maak die kast een open en stof de rotzooi uit, lijk gewoon op een niet stabiel systeem door temperaturen en dat de kaart zichzelf terugklokt naar 2D clocks waardoor de boel crashed.

Ik heb het toenet zelf even geprobeert door de fans idle te laten met een hoge OC, bij 90 graden clockt die van mij zich terug naar 2D maar ik heb die clocks even wat hoger gezet.
Hey,

sorry dat was ik vergeten erbij te zeggen. Ik gebruik maar 1 kaart en heb ook niks overgeklokt.
Zou gewoon goed moeten zijn. Ik gebruik gewoon default instellingen.

Trouwens, bij deze 'crash' met bruin scherm van net, speelde mijn geluid gewoon door in mijn oortjes. Vorige week was dat niet zo en hoorde ik die buzz. Zal wel iets anders zijn dan vorige week dan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2013 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb MSI afterburner geinstalleerd waarmee ik de temperatuur van mijn GPU kan zien. De temperatuur van de afgelopen 2 uur (waaronder gegamed) schommelt tussen de 28 en 52. Ik neem aan dat dat gewoon goed moet zijn? Het GPU gebruik piekte een paar keer op 91%. Zou 100% betekenen dat mijn computer crasht?

Heb nog geen crash gehad dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 20:42:
Ik heb MSI afterburner geinstalleerd waarmee ik de temperatuur van mijn GPU kan zien. De temperatuur van de afgelopen 2 uur (waaronder gegamed) schommelt tussen de 28 en 52. Ik neem aan dat dat gewoon goed moet zijn? Het GPU gebruik piekte een paar keer op 91%. Zou 100% betekenen dat mijn computer crasht?

Heb nog geen crash gehad dus wie weet.
Nee 100% betekend dat 100% van de capaciteit gebruikt wordt. Je temps zijn in orde dus die zijn het ook niet. Ik verdenk je voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eL_Jay schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:43:
[...]

Nee 100% betekend dat 100% van de capaciteit gebruikt wordt. Je temps zijn in orde dus die zijn het ook niet. Ik verdenk je voeding.
Op internet lees ik verschillende dingen. Zowel mijn GPU als inderdaad mijn PSU worden genoemd. Hoe kom ik er nu achter welke het is? En stel dat ik nog garantie heb op het defecte onderdeel, is het dan verstandig om hetzelfde model te kiezen?

De meeste posts zeggen echter dat het de GPU is. Ik zou dan graag voor een nvidia gaan. Heb nog geen 1 post gelezen met mijn probleem met een nvidia en met dit ding heb ik allen maar gezeik gehad vergeleken met mijn vorige nvidia video kaart van een paar jaar geleden.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-10 17:38

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

De beste oplossing is denk ik gewoon windows opnieuw installeren, en dan meteen alle software updaten en dan progjes weer opnieuw installeren. Ben je even een dag zoet mee om alle games etc weer terug te installeren maar dan heb je, en een schoon systeem, en de meeste kans dat het niet meer voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Modbreak:Hardware & Spielerij Algemeen > Windows Clients
Pagina: 1