Downgraden van Win8 naar Win7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-10 01:45
Hallo beste tweakers,

Ik heb net m'n nieuwe laptop binnen gekregen. Helaas staat hier Windows 8 op! Daar ben ik niet zo'n fan van.

Nu weet ik dat het niet zomaar mogelijk is om eventjes Windows 7 of een Linux Distro op je Windows 8 machine te installeren wegens UEFI. Ik vraag me dus af of ik kan downgraden naar 7.

Ik beschik over de asus k56cb xx396h. Ik had al in de BIOS rond gekeken en kon nergens kiezen om bijv. vanaf dc/dvd te booten.

Hopelijk kan iemand mij helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 09:20
Misschien heb je hier wat aan.

http://www.eightforums.co...ndows-7-a.html#post143425

Heb dit zelf nooit gedaan dus kan je verder niet helpen :+

[ Voor 20% gewijzigd door Janus Bier op 27-09-2013 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Waarom niet upgraden naar Windows 8.1 over een maand en dan instellen dat je gelijk naar het bureaublad wil booten. Vervolgens instellen dat je charms bar niet in beeld komt en je bij het aanklikken van de Startknop naar de applicatielijst gaat i.p.v. het startscherm?

Overigens zien we hier bij Tweakers ook graag wat eigen inzet. Wat heb je zelf allemaal al gevonden (via de zoekfunctie hier en Google) en waarom geeft dat niet de oplossing die je wilt?

[ Voor 26% gewijzigd door TheVMaster op 27-09-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:08
Gewoon start8 installeren... dan heb je Windows 7 maar dan beter en sneller :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Of classic shell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 15:52
Ik moet zeggen dat ik ook niet zo fan was van W8, maar voor mijn opleiding tot ICT'er genoodzaakt te gebruiken, aangezien de lessen hierop wordt afgestemd.

Na het installeren van Start8, is het net W7.
Soms zit er nog wat irritatie omdat foto's in een foto app worden geopend, ipv Windows Photo Viewer, maar dat is makkelijk aan te passen.

Als je start 8 (of classic shell (=wat minder esthetisch)) + een zooi apps uitschakeld, dan heb je een dijk van een OS.
Tip; vervang (indien mogelijk) je HDD om voor een 256 GB SSD. W8 is goed geoptimaliseerd hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-10 01:45
De laatste keer dat ik dat op mijn pc deed met Win8, kreeg ik een zwart scherm na een Windows update...

Ik weet zelf echt niet hoe ik 7 moet installeren door dat klote UEFI... ik weet niet eens of mijn laptop wel compatible is.

SSD is een goede optie aangezien de hdd in deze notebook tamelijk traag is naar mijn mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 15:52
Naar mijn weten kan je ook niet direct downgraden vanuit W8. Volgens mij moet je dan een W8 Pro versie hebben, maar dat weet ik niet zeker (kenners?)

De laatste keer dat je wat deed, zorgde voor een zwart scherm?

In principe is je laptop wel compatible, maar moet je wat dingen instellen in je bios.
Ik dacht in je bios van UEFI switchen naar ... iets ... weet niet meer hoe het heet, je secure boot moet je uitschakelen en zorgen (vind ik de snelste optie) dat je laptop van een USB kan booten met een installatie iso van W7. (het liefst wel legaal ;))

Mijn tip; blijf nog even hangen op W8. In het begin was ik ook aan het vloeken en tieren. Nu is het net W7 v2.0 (indien je wel een start menu hebt natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 12:33
waarom wilt iedereen terug van windows 8 naar 7 ? omdat je het niet lekker vind werken ?

probeer het eens een maandje ipv gelijk naar het oude vertrouwde (om vervolgens in 202x helemaal niks meer van de laatste OSen te snappen en een dinosaur te zijn.

de wereld verandert verander mee.

windows 8 is zo erg nog niet...

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik snap het ook niet AjDuLion...helemaal met de komst van Windows 8.1 zijn een groot aantal 'frustraties' toch wel mooi weggepoetst.

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:39

FCC

Ik snap het probleem ook niet echt. Mijn computer start met de Modern UI(8.0), ik gooi het bureaublad open en blijf daar de hele dag. (Alles wat ik nodig heb staat gepinned op de taakbalk)
8.1 geeft inderdaad nog meer leuke functies..

Waar een wil is, is een stopcontact....

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Op mijn Windows 8.1 start ik gewoon op naar desktop, maar laat de rest zoals het is!

Windows 8.1 is nu terug zoals ik het wou, Windows 8 deed het zeker ook niet mis, maar nu is het zoveel meer Windows 7 met een mooie extra!

Zeker als je de achtergrond van je Startscherm instelt zodat het de foto van je bureaublad overneemt

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Dragunov schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 18:57:
Op mijn Windows 8.1 start ik gewoon op naar desktop, maar laat de rest zoals het is!

Windows 8.1 is nu terug zoals ik het wou, Windows 8 deed het zeker ook niet mis, maar nu is het zoveel meer Windows 7 met een mooie extra!

Zeker als je de achtergrond van je Startscherm instelt zodat het de foto van je bureaublad overneemt
En het werkt weer allemaal net iets sneller dan Windows 7 : installatie, opstarten....en dan laat ik de nieuwe 'features' even achter wege :)
Pagina: 1