Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wordpress site wordt niet gevonden in Google.

Pagina: 1
Acties:

• Zippy1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-03 08:40
Hallo allemaal,

Sinds kort gebruik ik WordPress voor het bouwen van redelijk eenvoudige websites. Voorheen heb ik nog nooit met SEO te maken gehad omdat de sites die ik bouwde of voor een gericht publiek waren (die dan op andere manieren uitgenodigd werden om de website te bezoeken), of binnen korte tijd al zo populair waren dat ze sowieso helemaal bovenaan Google's search results terecht kwamen, zonder enige vorm van SEO.

Maar nu ben ik bijvoorbeeld bezig met een website voor een kapsalon in het centrum van Haarlem. Deze site is nu sinds half juni in de lucht. De site is wél al opgenomen in Google (als ik rechtstreeks op naam zoek, verschijnt de site gewoon als nummer 1 in de resultaten). Maar als ik zoek op "kapsalon haarlem" of "kapsalon haarlem centrum" dan wordt de site niet gevonden. Helemaal niet. Dus op geen van de twintig pagina's zoekresultaten. Sterker nog, ik krijg wel kapsalons uit hoofddorp of verder weg in de resultaten. Maar niet "mijn" kapsalon.

En wat nog vreemder is, als ik op maps.google.com op "kapsalon haarlem" of "kapsalon haarlem centrum" zoek, staat de site gewoon bij de eerste 10 resultaten.

Kunnen jullie mij misschien tips geven over wat ik moet doen? De site in kwestie is: Marjon Haarmode.

Alvast bedankt. :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Ga werken aan de populariteit. Volgens diverse tools heb je 0 inkomende links. Op basis van wat zou Google je dan bovenaan moeten zetten?

• Zippy1970
André schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:50:
Ga werken aan de populariteit. Volgens diverse tools heb je 0 inkomende links. Op basis van wat zou Google je dan bovenaan moeten zetten?
Keywords.

Als ik zoek op "kapsalon haarlem centrum" verwacht ik sites te krijgen waar die drie woorden in voorkomen. En niet sites die maar één van de drie keywords hebben maar toevallig een hoop inkomende links.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:03

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb je een SEO tool gebruikt voor Wordpress? Kan ook helpen :)

http://yoast.com/wordpress/seo/

Xbox Live ID:Notna8310

• André

André

Analytics dude

Keywords?

Als ik in de broncode van de homepage zoek op "kapsalon haarlem" krijg ik 1 resultaat in de meta-keywords. Die wordt door Google zo goed als niet gebruikt.

Verander de <title> van de homepage in "Marjon! Haarmode - Kapsalon Haarlem" en ga je eens verder inlezen in wat belangrijk is qua SEO.

• Zippy1970
André schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:56:
Keywords?

Als ik in de broncode van de homepage zoek op "kapsalon haarlem" krijg ik 1 resultaat in de meta-keywords. Die wordt door Google zo goed als niet gebruikt.
Ehm... "kapsalon" komt 13x voor op de homepage, en "haarlem" 10x.

En aan de backlinks kan het ook niet liggen. Er zijn meerdere sites op de eerste pagina die geen enkele backlink hebben. En waar de keywords minder vaak voorkomen dan op mijn site...
Notna schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:56:
Heb je een SEO tool gebruikt voor Wordpress? Kan ook helpen :)

http://yoast.com/wordpress/seo/
Ja daar heb ik naar gekeken. Maar ik wil eerst weten waarom de site helemaal niet voorkomt in de zoekresultaten voordat ik er allerlei SEO plugins naar toe gooi. :)

Je hoeft niet te dubbelposten ;)

[ Voor 48% gewijzigd door BtM909 op 01-10-2013 23:58 ]

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

'Search Engine Visibility' staat wel uitgevinkt onder 'Reading' ?

d:)b :henk d:)b

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Hoeveel pagina's zitten er in de index van Google (met site:url) ?
Wat zeggen de webmastertools van Google?
Robots.txt?
Sitemap?

En bovenal, relevant content?

Abort, Retry, Quake ???

• Zippy1970
MrJayMan schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:13:
'Search Engine Visibility' staat wel uitgevinkt onder 'Reading' ?
Ja...
aZuL2001 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:16:
Hoeveel pagina's zitten er in de index van Google (met site:url) ?
225
Zal ik even nakijken.
Robots.txt?
Niet aanwezig.
Sitemap?
Die heb ik niet...
En bovenal, relevant content?
Ja.

[ Voor 52% gewijzigd door BtM909 op 01-10-2013 23:59 ]

• aZuL2001
En al die 225 pagina's gaan over de kapsalon in haarlem centrum?
(shop produkt pagina gaat over het produkt, en niet over kapsalon haarlem)

Abort, Retry, Quake ???

• Zippy1970
aZuL2001 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:24:
En al die 225 pagina's gaan over de kapsalon in haarlem centrum?
(shop produkt pagina gaat over het produkt, en niet over kapsalon haarlem)
Nee zeker niet. Maar dat is bij de meeste sites op pagina 1 van Google's search results zo. Wat ik probeer te begrijpen is waarom sommige sites op pagina 1 staan terwijl die ook geen enkele backlinks hebben en waar de keywords minder vaak voorkomen, terwijl mijn site nergens te vinden is. Niet op pagina 1, niet op pagina 2 niet op pagina 20. Gewoon helemaal niet bij de eerste 200 resultaten.

• Zippy1970
aZuL2001 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:16:
Wat wil je daarvan weten? Bij het meeste staat "No data available".

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:03

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik zou eens beginnen met een sitemap:

http://www.dummies.com/ho...r-better-seo-results.html

Ook handig:

http://www.dummies.com/ho...-dummies-cheat-sheet.html

[ Voor 45% gewijzigd door Notna op 27-09-2013 14:36 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Je zou dit ook nog kunnen proberen, ik had laatst hetzelfde probleem met een wordpress site, welke nu wel wordt weergegeven in Google.

http://www.google.nl/intl/nl/add_url.html

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• Zippy1970
Dit is helemaal raar...

Als ik zoek op "keune blend haarlem", staat de website op positie 3.

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-11 18:35
En als je zoekt op "Marjon Haarmode" of "Haarmode Haarlem" staat de site op 1.
Blijkbaar is het woord "kapsalon" onvoldoende gerelateerd aan je site...

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:25
Zorg ook vooral dat je Google Places opzet.
http://www.google.nl/business/placesforbusiness/

• aZuL2001
J0HAN schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:55:
Blijkbaar is het woord "kapsalon" onvoldoende gerelateerd aan je site...
En dat kun je onder andere uit je Google webmaster tools halen. ;)

Abort, Retry, Quake ???

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
J0HAN schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:55:
Ik krijg daar de facebook-pagina, niet de wordpress-site? Die vind ik helemaal niet terug bovenin.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Over Google Places gesproken; ik krijg die brief maar niet binnen :(

• Zippy1970
Ja die heb ik al een tijdje... Inclusief 360 graden foto's van de salon en zo.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:25
TheNephilim schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:38:
[...]

Over Google Places gesproken; ik krijg die brief maar niet binnen :(
Duurt een week of 2-3 in mijn ervaring.

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Het woord kapsalon is ook misschien wat te hoog ingezet, ik denk dat er héél veel partijen zijn die op het woord kapsalon zitten.
Affijn:
homepage:
code:
1
kapsalon,kapsalon haarlem,kapper,salon,haarmode,haarverzorging,haarlem,centrum,haarlem-centrum,dames,heren,knippen,stylen,permanenten,partijtje,verjaardagsfeestje,meidenmiddag,matrix,keune,marjon

centrum, dames, heren, partijtje, verjaardagsfeestje => in hoeverre zijn deze woorden van toepassing als losstaand woord? ik denk dat ze het beter doen als combinatie woord met de Marjon of Haarlem.

http://www.marjonhaarmode.nl/introductie/ is een pagina met de titel 'Wie zijn wij'. Geen relevatie. Ook de afbeelding op die pagina zou je kunnen koppelen aan een zoekwoord.

Als ik de rest van de pagina's zo een beetje bekijken komen de URL's niet overeen met de H1 tag. Er staan weinig afbeeldingen of helemaal geen keywords op die pagina's.
Als ik jou was zou ik de eerder genoemde tip opvolgen en Yoast SEO plugin installeren. Met die plugin los je alles in 1x op.

[ Voor 29% gewijzigd door Ultimation op 27-09-2013 22:46 ]

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

• Zippy1970
Ultimation schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:40:Als ik jou was zou ik de eerder genoemde tip opvolgen en Yoast SEO plugin installeren. Met die plugin los je alles in 1x op.
Ik heb de Yoast SEO plugin geïnstalleerd maar ik heb nou niet het gevoel dat die veel veranderd heeft. Als ik de source vergelijk met en zonder Yoast, zie ik maar enkele verschillen:
  • Titels zijn gewijzigd
  • Open Graph meta data toegevoegd
Wat betreft de titels, in eerste instantie maakte Yoast een zooitje van de titels; van "Marjon! Haarmode" maakte hij "Marjon! HaarmodeMarjon! Haarmode -" en van "Marjon! Haarmode >> Wie zijn wij?" maakte hij "Marjon! HaarmodeMarjon! Haarmode - Wie zijn wij?". Na wat ge-google bleek dat ik de header.php van mijn theme aan moest passen. En nu draait-ie gewoon alles om. Dus "Marjon! Haarmode >> Wie zijn wij?" wordt "Wie zijn wij? - Marjon! Haarmode" en de homepage is nu "Marjon! Haarmode -" (met streepje).

Eigenlijk wil ik dat Yoast de titels ongemoeid laat, maar blijkbaar kan je dat niet uitzetten.

Verder weet ik dat Yoast een sitemap aangemaakt heeft (die in eerste instantie ook niet werkte en daarvoor moest ik het .htaccess bestand op de server aanpassen).

Maar hoe dit nu in 1x alles op lost, zie ik niet helemaal. Doet Yoast verder nog wat automagische dingen dan?

• Ultimation

Ultimation

Yoast is een van de beste plugins aangaande SEO voor je Wordpress website. Dus persoonlijk zou ik die wensen maar qua titels laten gaan. Het gaat nog steeds om de vindbaarheid van je website. Mensen kunnen geen oordeel vellen over die titel als je niet op de website komen. ;-)

Ik neem aan dat je een Google Analytics account hebt? Dan wordt het nu namelijk tijd om te testen en te meten wat de resultaten zijn. Alleen dan pas kan je tot effectieve SEO komen.

Ik krijg het idee dat je je hakken in het zand zet. Weet wel dat dit advies geheel vrijblijvend is en je natuurlijk niet hoeft te doen wat er voorgesteld wordt. Probeer eens wat tips & tricks door te nemen aangaande SEO.

[ Voor 19% gewijzigd door Ultimation op 01-10-2013 10:38 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Polster schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:13:
[...]

Duurt een week of 2-3 in mijn ervaring.
Nou, heb al 3 of 4 keer een brief laten versturen, nog steeds niks gezien. Heel onhandig...

---

Wat betreft het vindbaarheidsprobleem; wij hebben hier verschillende websites die gebruik maken van Yoast SEO en ze zijn prima vindbaar. Goed, het duurt vaak even voor de website daadwerkelijk goed geïndexeerd is enzo.

Zoek (in Google) bijvoorbeeld eens op 'aangepast paardrijden', wat krijg je dan te zien? Als het goed is is de nummer één een Wordpress website, die wij gemaakt hebben, met Wordpress SEO by Yoast.

SEO draait tegenwoordig om content, maar dat betekend ook dat het enkele weken kost voor bepaalde veranderingen zichtbaar zijn en daarom zou ik niet teveel van de hak op de tak springen. Gewoon uitzoeken wat voor jou het beste werkt qua plugin of andere oplossing, dan weken later eens evalueren wat het nou doet.

Daarnaast, lokaal zou je juist makkelijk vindbaar moeten zijn. "<wat-doe-je> <plaatsnaam>" is vaak makkelijk te regelen.

Zo even naar de broncode van je website kijkend;

- Hoeveel plugins gebruik je wel niet? :X
- Veel te veel inline code
- "kapper" en "kapsalon" vind ik niet echt een opvallend keyword op je homepage
- Zoeken mensen niet eerder op "kapper", dan op "kapsalon"?
- Wellicht toch eens een tekstschrijver zoeken. Ik kan je iemand aanraden die ons hier mee helpt. Tekstschrijven voor SEO en bezoekers kun je prima combineren, zonder dat de nadruk teveel op SEO ligt.

Nee, als eerste zou ik zeker eens kijken of je de footprint van je website kunt verkleinen. De daadwerkelijke content-tekst is maar een miniem deel van wat Google vind in de bron je website. Het is echt te weinig. "kapper" en "kapsalon" komt, volgens mij, niet voldoende naar voren op de homepage.

• Zippy1970
[b][message=40967954,noline]
Ik krijg het idee dat je je hakken in het zand zet. Weet wel dat dit advies geheel vrijblijvend is en je natuurlijk niet hoeft te doen wat er voorgesteld wordt.
Nee hoor, absoluut niet. Ik constateer alleen dat je Yoast niet kan vertellen om de titels met rust te laten. Sommige (vele?) themes passen zelf al de titel aan en dat conflicteert met Yoast. Even zoeken op het net en je ziet dat vele met mij datzelfde probleem hebben. Een simpele aanpassing in header.php lost dit op maar is niet echt een oplossing als je child-themes gebruikt.

Maar hakken in het zand? Nee hoor. Yoast draait nu gewoon.

• Zippy1970
TheNephilim schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:57:
[...]

Zoek (in Google) bijvoorbeeld eens op 'aangepast paardrijden', wat krijg je dan te zien? Als het goed is is de nummer één een Wordpress website, die wij gemaakt hebben, met Wordpress SEO by Yoast.
Maar komt dat door Yoast of door het feit dat dat vrij bijzondere keywords zijn? Er zijn in Haarlem ongeveer 150 kapsalons. Dus om hoog in de zoekresultaten te komen bij "kapsalon haarlem" lijkt mij lastiger dan bij "aangepast paardrijden". Dan opnieuw, ik kan er ook volledig naast zitten. :)
Hoeveel plugins gebruik je wel niet? :X
Yoast, Contact 7 en een plugin die twee meta tags toevoegt (keywords en description). Dat is alles.
Veel te veel inline code
Is vrij normaal hoor, bij themes die gebruik maken van sliders en fancyboxes.
"kapper" en "kapsalon" vind ik niet echt een opvallend keyword op je homepage
En toch staan er sites bovenin de search resultaten waar deze keywords nog véél minder vaak voorkomen (en veel minder prominent).
Zoeken mensen niet eerder op "kapper", dan op "kapsalon"?
Is voor Google hetzelfde.
Nee, als eerste zou ik zeker eens kijken of je de footprint van je website kunt verkleinen. De daadwerkelijke content-tekst is maar een miniem deel van wat Google vind in de bron je website. Het is echt te weinig. "kapper" en "kapsalon" komt, volgens mij, niet voldoende naar voren op de homepage.
Zoals ik al eerder aangaf: als je de websites bekijkt die op Google bovenaan komen, dan komen de keywords veel minder vaak voor en minder prominent (ergens onderaan de pagina of zo). En wat betreft de foorprint: voor Google maakt dat niets uit. Ik heb websites die vele malen zwaarder zijn dan deze, en toch helemaal bovenaan staan wanneer je zoekt op één enkele veel gebruikt keyword. Van sommige sites begrijp ik dat (één van mijn sites heeft 110.000 inkomende links) maar van andere sites begrijp ik er niets van (weinig traffic en niet veel inkomende links en toch helemaal bovenaan).

Bovendien heeft de site nog niet zo lang geleden op nummer twee gestaan als je zocht op "kapsalon haarlem". Zonder dat er iets aan de site veranderd was, verdween hij van het ene op het andere moment uit de zoek resultaten. En ik probeer er nu achter te komen waarom.

• aZuL2001
Omdat Google recent zijn algoritme gewijzigd heeft?

Maar je moet weten of je bezoekers op "kapsalon haarlem" zoeken of op "kapper haarlem". Volgens mij maakt dat nog steeds uit. En anders zie ik graag een bron waaruit blijkt dat het niets uitmaakt.

Abort, Retry, Quake ???

• Zippy1970
aZuL2001 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 00:19:
Omdat Google recent zijn algoritme gewijzigd heeft?

Maar je moet weten of je bezoekers op "kapsalon haarlem" zoeken of op "kapper haarlem". Volgens mij maakt dat nog steeds uit. En anders zie ik graag een bron waaruit blijkt dat het niets uitmaakt.
Het maakt in zoverre uit dat als je op "kapsalon" zoekt, Google ook automatisch zoekt op "kapper". Alleen geeft Google dan "kapsalon" een hogere score.

Maar vooralsnog is het (nog) niet belangrijk of ik me op "kapsalon" of "kapper" ga concentreren als keyword. Allereerst probeer ik te begrijpen waarom de site helemaal niet in de resultaten voorkomt als ik zoek op "kapsalon haarlem".

Voorbeeld 1: Ik zoek op "kapsalon haarlem". Op de eerste pagina zie je kapper Ennou. Op hun pagina komt het hele woord "kapsalon" niet eens voor.

Voorbeeld 2: Ik zoek op "kapsalon haarlem". Op de eerste pagina zie je kapper Salon B. Op hun pagina komt het hele woord "kapsalon" niet eens voor. En het woord "Haarlem" slechts drie keer (ergens laag in de pagina in links).

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Zippy1970 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 00:12:
Yoast, Contact 7 en een plugin die twee meta tags toevoegt (keywords en description). Dat is alles.
En WooCommerce.
Is vrij normaal hoor, bij themes die gebruik maken van sliders en fancyboxes.
Normaal of niet, 't is in ieder geval onnodig. Ik geloof niet dat zoekmachines zich tegenwoordig nog druk maken om een content-to-code ratio, maar als je toch aan 't optimaliseren bent, zou ik dit meepakken. Laadtijd is namelijk wel iets dat meetelt.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Zippy1970
Ja maar die voegt niets toe aan de homepage.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Des te meer reden om die tien (drie stylesheets, zeven javascripts, en nog wat inline zooi) overbodige bestanden daar dan niet te laden.

[ Voor 9% gewijzigd door 8088 op 02-10-2013 01:55 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Verwijderd

Je hebt Woocommerce zie ik. Is jouw homepage een normale pagina of een pagina van Woocommerce?
Anyway probeer eens:
Winkel basispagina (bij Woocommerce instellingen) leeg maken, niks selecteren dus.
En dan bij Instellingen (van WordPress zelf), een statische voorpagina kiezen die jij als homepage wilt.

Woocommerce heeft standaard een rare eigenschap (is het een bug?) dat de homepage soms niet geindexeerd wil worden als je als homepage de winkel als basispagina van Woocommerce kiest.
Volgens mij is dat omdat hij, hoe raar dan ook, onder een archief of categorie soort valt, welke niet geindexeerd wordt.

• Zippy1970
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 02:09:
Je hebt Woocommerce zie ik. Is jouw homepage een normale pagina of een pagina van Woocommerce?
Normale pagina.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-11 17:48
Heb je je site al eens in een tekst-only browser geopend? Als ik je site open in lynx, krijg ik dit (klik voor groot):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RL5g992s.jpg

Als ik zoek op DuckDuckGo op 'meidenmiddag gratis wifi' dan krijg ik inderdaad jouw site bovenaan te zien. Zoek ik op 'haartrends najaar eindelijk vakantie dan sta je op de 4e plek.

Ik zou toch eens serieus naar je copywriting gaan kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Freeaqingme op 02-10-2013 03:43 . Reden: URL fix ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Ultimation

Ultimation

Die plugin die de 2 meta's keywords en description toevoegd kan je verwijderen. Dat kan je via Yoast per pagina/bericht doen. Ik raad je ook aan daar mee aan de gang te gaan.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Meta keywords doen helemaal niks meer in Google. Zoals Freeaqingme aangeeft, je tekst... daar gaat het echt mis. Leuk die kleine blokjes onderin, maar het is niet genoeg qua 'belangrijke' content en teveel 'side' content.

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-11 15:23
Ultimation schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 07:47:
Die plugin die de 2 meta's keywords en description toevoegd kan je verwijderen. Dat kan je via Yoast per pagina/bericht doen. Ik raad je ook aan daar mee aan de gang te gaan.
Dit, als je veel pagina's heb is dit een enorme rot baan, maar dit levert wel op zijn minst een top 5 notering op.

• Zippy1970
Alleereerst ontzettend bedankt voor al jullie adviezen, maar niemand beantwoord mijn vraag waarom andere sites, die nog veeeeeeel minder tekst op hun pagina hebben, en waar sommige keywords niet eens voorkomen, toch op pagina 1 staan.

Ik wil met alle plezier de teksten aanpassen, maar blijkbaar kan het ook zonder SEO vriendelijke tekstblokken en zonder je pagina te begraven in z'n keywords.

• Ultimation

Ultimation

Als je dat antwoord graag wilt weten moet je Google eens vragen. Wij hebben het je geprobeerd uit te leggen en voorbeelden te geven hoe jou ranking eventueel verbeterd kan worden. Als je dan telkens de site van anderen erbij pakt en daarmee gaat vergelijken kom je gewoon niets verder.

Iets met gras, buren en groener ofzo?

Verwijderd

Zippy1970 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:58:
Alleereerst ontzettend bedankt voor al jullie adviezen, maar niemand beantwoord mijn vraag waarom andere sites, die nog veeeeeeel minder tekst op hun pagina hebben, en waar sommige keywords niet eens voorkomen, toch op pagina 1 staan.

Ik wil met alle plezier de teksten aanpassen, maar blijkbaar kan het ook zonder SEO vriendelijke tekstblokken en zonder je pagina te begraven in z'n keywords.
Domeinnaam is een belangrijke factor. Maar dat verklaart nog niet alles, verder geldt nog:
Leeftijd van een site. Oudere sites ranken vaak hoger.
Een nieuwe site kan soms even een periode nodig hebben voordat de ranking in orde is. In het begin doet Google soms een paar dagen jouw site zeer goed ranken. Dan verdwijnt je site opeens helemaal en uiteindelijk komt je site weer erin en zal hij langzaam hoger komen. Dit heb ik vaker meegemaakt.
Backlinks (en in welke content dezen staan).
Aantal keren dat een site bezocht is vanuit Google.
Googles geheime stuk uit het algoritme.
Een beetje willekeur (of dat is misschien het missende geheime deel van het Google algoritme).

Ik vermoed zelf dat het met Google zelf te maken heeft. De laatste paar maanden (of misschien zelfs nog iets langer) lijkt Google veel meer zelf te 'bedenken', hij is wat eigenwijzer geworden en probeert zelf voor jou meer te beslissen. Dus iets minder rekening houdende met zoektermen. Soms vind ik het best lastig als ik iets opzoek. Hij bemoeit zich net iets teveel!

Ik snap jouw punt, en dat is inderdaad soms best frustrerend om te zien hoe zo'n simpele sites veel hoger ranken... En vergelijken vind ik zo gek nog niet. Je wilt gewoon zoveel mogelijk goede eigenschappen van de concurrentie overnemen om zo je eigen site optimaal te maken.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 19:04 ]

• André

André

Analytics dude

Zippy1970 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:58:

Ik heb je het antwoord al in de eerste reactie gegeven, maar dat wordt afgedaan. Je site heeft totaal geen inkomende links en dus heeft Google geen enkele reden je ergens op een goede plek te zetten.

Goede content is absoluut belangrijk, maar je hebt wel een paar links nodig om aan Google te laten zien dat anderen dat ook vinden.

• Zippy1970
André schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 22:00:
[...]

Ik heb je het antwoord al in de eerste reactie gegeven, maar dat wordt afgedaan. Je site heeft totaal geen inkomende links en dus heeft Google geen enkele reden je ergens op een goede plek te zetten.
(even terzijde dat er zat sites op de eerste pagina staan zonder enkele backlink)

Ik begrijp niet waarom jullie het idee krijgen dat ik jullie adviezen in de wind sla. Integendeel. Ik heb Yoast geïnstalleerd, ben bezig met back links op te bouwen, heb de Google Places pagina geupdate (alhoewel die eigenlijk al helemaal in orde was), heb de titels van de pagina veranderd, heb teksten meer keyword vriendelijk gemaakt. Kortom, ik heb bijna al jullie adviezen opgevolgd.

Dus waarom ik nou naar mijn hoofd krijg geslingerd dat ik niet naar jullie luister is mij een raadsel.

Blijkbaar alleen maar omdat ik vraag waarom andere sites zonder al die dingen zo hoog scoren. Vooralsnog is Kev0 de enige die daar enigzins antwoord op probeert te geven.

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik heb weinig verstand van SEO maar ik snap de verbazing van Zippy wel heel goed. De tips die hier gegeven worden zijn ongetwijfeld heel zinnig om een pagina van positie 37 omhoog te krijgen naar de top 10. Prima. Maar als ik de lynx-versie van de pagina bekijk denk ik: dat moet echt wel voldoende zijn om ergens in google opgenomen te worden. Het kan vast beter maar het is absoluut geen drama: een heldere tekst waaruit blijkt wat er bedoeld wordt.

Zippy: ik hoop dat je eruit komt.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• André

André

Analytics dude

Zippy1970 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 22:50:
[...]

(even terzijde dat er zat sites op de eerste pagina staan zonder enkele backlink)
Zoeken in Google op "kapsalon haarlem centrum":

www.haarlemonline.nl, 356428 links vanaf 1148 domeinen
www.cosmo.nl, 26728 links vanaf 1491 domeinen
www.marna.nl, 7516 links vanaf 349 domeinen
www.kappers-gids.nl, 143368 links vanaf 229 domeinen

Dit zijn de sites zonder de Google Maps business listings.

Daarnaast zie ik inderdaad 2 sites die erg weinig inkomende links hebben maar daar staan vanwege andere redenen. Ik vermoed dat dit met 'local search' te maken heeft. Zet het volledige adres van de salon eens op je homepage.

• Zippy1970
André schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:56:
[...]

www.haarlemonline.nl, 356428 links vanaf 1148 domeinen
www.cosmo.nl, 26728 links vanaf 1491 domeinen
www.marna.nl, 7516 links vanaf 349 domeinen
www.kappers-gids.nl, 143368 links vanaf 229 domeinen
Mag ik vragen welke tool je daarvoor gebruikt? De tool die ik gebruik geeft namelijk compleet andere resultaten...

• André

André

Analytics dude

MajesticSEO, OpenSiteExplorer

[ Voor 3% gewijzigd door André op 03-10-2013 13:26 ]

• Zippy1970
Allereerst is het eerste doel bereikt. Bij zoeken op "kapsalon haarlem centrum" staat de pagina nu op positie 2. Bij zoeken op "kapper haarlem centrum" in ieder geval op de eerste pagina.

Nu nog "even" de positie zien te verbeteren wanneer mensen zoeken op "kapper haarlem" (nu pagina 3).

In ieder geval is dit al een geweldige verbetering. :)

• E.R.Y.
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-11 18:22
- Snelheid (laadtijd)
- Backlinks
- Content
- Sitemap.xml

Als je dit in orde hebt scoor je volgens mij toch wel redelijk tot goed. Daarna is het fine tunen/bijhouden. Ik ben zeker geen expert maar volgens mij valt er op de website daar nog wel het een en ander aan te winnen.

• Zippy1970
Overigens heeft de site nog steeds geen backlinks en is de content voor het grootste gedeelte ongemoeid gelaten. Ik denk dat deze verbetering voornamelijk komt door het wijzigen van de titel van de pagina.

Dus voorlopige conclusie is dat in ieder geval de titel van de pagina zéér belangrijk is.

[ Voor 18% gewijzigd door Zippy1970 op 03-10-2013 16:23 ]

• André

André

Analytics dude

Weet je zeker dat je dat resultaat niet alleen zelf ziet? Als je een site vaak bezoekt zul je hem in je eigen resultaten hoger zien ;)

• Zippy1970
André schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:15:
Weet je zeker dat je dat resultaat niet alleen zelf ziet? Als je een site vaak bezoekt zul je hem in je eigen resultaten hoger zien ;)
Ja, ga mij een beetje gek maken. :P
Pagina: 1