• arjanv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-10-2025
Beste Forumleden,

Ik zit al een tijdje te kijken naar een oplossing.
Ik heb Ziggo tv en de tuner is aan vervanging toe.
Als mediaplayer heb ik een zotac mini pc staan met XBMC met een Synology nas waarvan ik de media stream (dit bevalt uitstekend).

Ik weet niet wat handig is en wat goed werkt.
Het liefst wil ik 1 systeem/apparaat.
ik zoek dus een mediaplayer en tv tuner waarmee te o.a. films kan streamen, liefst meer dan 2 kanalen kan opnemen en uitzending gemist(ned 1,2,3 en rtl e.d.) kan kijken. en een goede EPG

heb zitten kijken naar een VU+ duo2
windows mediacenter
xbmc
synology met dvblink en tvheadend

ik ben totaal verdwaald in dit grote bos. en weet ook niet wat wel en niet werkt.

Kan iemand mij alstublieft helpen? voordat ik veel geld uitgeef voor iets wat toch niet blijkt te werken.

heb geen specifiek budget, dus prijs is niet "heel" belangrijk (kan je voor sparen als het voor nu even te duur is toch:)

Alvast bedankt

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Het zal denk ik wel gaan werken, als je ook oscam gebruikt. Zelf was ik niet zo gecharmeerd van die oplossing. Gebruik zelf ook (in ziggo-gebied) een HTPC, maar TV-kijken doe ik eigenlijk toch altijd via de "normale" tv met CI+-kaartje. Dat blijkt toch wat prettiger te functioneren in de praktijk. Met name het wisselen tussen kanalen scheelt een hoop. Dit kan natuurlijk ook aan de tuner liggen (Technisat Cablestar HD2 met AlphaCrypt CI), maar ik verdenk eerder dat het probleem in de TV-server zit.
Als software-oplossing heb ik de boel op Windows 8 draaien met MediaPortal en ArgusTV icm XBMC als front-end wat prima functioneert allemaal. De database staat centraal op de server, en overal vandaan kan ik kijken. Functioneel is het dus een prima oplossing en ook de configuratie is op deze manier heel eenvoudig. Het is voor mij dan ook voornamelijk een opname-device.

Ik zou je dan ook eerder aan willen raden om de TV indien mogelijk van een CI+ kaartje te voorzien en kijken op die manier af te handelen. Voor opnemen is een HTPC wel weer heel prettig (denk aan via je smartphone opnames schedulen bijvoorbeeld), maar heb je dan ook per sé 2 tuners nodig? hoe vaak zijn er 2 programma's die je simultaan wilt opnemen? Kies je toch voor via de HTPC te kijken en je wilt 2 opnames kunnen doen én tegelijkertijd kijken, dan heb je (indien over 3 transponders) je ook 3 tuners nodig en ik ben bang ook minimaal 2 CAM's. Gaat vrij prijzig worden dan op die manier, met mogelijk teleurstellende performance.
Daarnaast is interactieve tv op deze manier ook niet mogelijk.

iRacing Profiel

• arjanv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-10-2025
Hallo Kroegtijger,

Je zal nu al in de kroeg zitten waarschijnlijk ;)

Bedankt voor je input.

xbmc vind ik super werken icm met een nas.

Weet jij toevallig dvb-c tuners die opnames weg kunnen schrijven naar een nas?