Ik zoek eigenlijk wat advies rondom de aanschaf van een nieuwe wasmachine + droger. Ik heb zelf al e.e.a. uitgezocht en beiden worden sowieso van het merk Miele en de wasdroger een warmtepompdroger. Ik twijfel echter over welke variant de meest verstandige koop is.
- W3371 wasmachine en W8164WP warmtepompdroger (met 100,- cashback)
of
- W5873 wasmachine en W8861WP warmtepompdroger
Grootste verschillen op papier:
Wasmachines
7 kg vs 8 kg
1400 toeren vs 1600 toeren
Borstelmotor vs Borstelloze (FU) motor
Weinig vs veel wasprogrammas
Drogers
7 kg vs 8 kg
condensbak vs afvoerpomp (automatisch)
weinig vs veel droogprogramma's
Setprijs:
1900 vs 2400 euro (incl inruil). De laatste set is echter minstens 200 euro goedkoper te krijgen als je voor een belgisch exemplaar kiest. Enige nadeel is dat ie dan van een dealer ver weg komt en de garantie niet is uit te breiden (wat we wsl toch niet doen). De standaard garantie van 2 jaar is gewoon geldig.
Waar twijfel ik over:
Ik twijfel het meest of het verstandig is om een wasmachine met borstelloze motor te kopen. Volgens de ene dealer weegt het prijsverschil (300,-) niet op tegen het onderhoudsvoordeel en volgens een andere weer wel. Ofwel geen touw aan vast te knopen. Raad je een FU motor aan (gezien het prijsverschil?
Ook zegt de ene dealer dat er buiten de waterafvoer technisch verschil zit tussen de beide wasdrogers, terwijl de andere dealer dit juist ontkent. Is de dure technisch beter tov van de goedkopere?
Wie heeft hier ervaring met deze apparaten (het liefst professioneel)?
- W3371 wasmachine en W8164WP warmtepompdroger (met 100,- cashback)
of
- W5873 wasmachine en W8861WP warmtepompdroger
Grootste verschillen op papier:
Wasmachines
7 kg vs 8 kg
1400 toeren vs 1600 toeren
Borstelmotor vs Borstelloze (FU) motor
Weinig vs veel wasprogrammas
Drogers
7 kg vs 8 kg
condensbak vs afvoerpomp (automatisch)
weinig vs veel droogprogramma's
Setprijs:
1900 vs 2400 euro (incl inruil). De laatste set is echter minstens 200 euro goedkoper te krijgen als je voor een belgisch exemplaar kiest. Enige nadeel is dat ie dan van een dealer ver weg komt en de garantie niet is uit te breiden (wat we wsl toch niet doen). De standaard garantie van 2 jaar is gewoon geldig.
Waar twijfel ik over:
Ik twijfel het meest of het verstandig is om een wasmachine met borstelloze motor te kopen. Volgens de ene dealer weegt het prijsverschil (300,-) niet op tegen het onderhoudsvoordeel en volgens een andere weer wel. Ofwel geen touw aan vast te knopen. Raad je een FU motor aan (gezien het prijsverschil?
Ook zegt de ene dealer dat er buiten de waterafvoer technisch verschil zit tussen de beide wasdrogers, terwijl de andere dealer dit juist ontkent. Is de dure technisch beter tov van de goedkopere?
Wie heeft hier ervaring met deze apparaten (het liefst professioneel)?