Geen geluid over DVI-HDMI op TV

Pagina: 1
Acties:

• Addict
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-02 00:35

Addict

Het leven is een plak kaas.

Topicstarter
Op het moment dat ik de kabel in de TV prik, krijg ik een melding dat DVI naar HDMI niet ondersteund wordt (heeft vroeger bij een andere Windows installatie wel gewerkt).

In de geluidsopties staat AMD HDMI output als zijnde niet aangesloten.

Hardware:
- HD4800 met 2012.1116.1515.27190 versie van control center, en versie 8.970.100.7000 van de driver.
- Gold plated HDMI kabel, idem adapter (DVI naar HDMI)
- TV is een LG 42ln5758-ZE

Al geprobeerd:

- Drivers updaten
- Realtek drivers verwijderen, en degene installeren die bij de AMD software zitten.
- Realtek drivers in plaats van AMD drivers.
- Geluid op MOBO gedisabled
- Kabels controleren
- Andere DVI ingang proberen in PC (De kaart heeft geen HDMI)
- Instellingen in de TV controleren (zijn prima)
- Google geraardpleegd

Daar las ik dat je een speciale adapter moet hebben voor DVI naar HDMI, en bij mensen schijnt dit ook te werken, maar bij mij heeft het ook met deze kabel+adapter in het verleden gewerkt, dus vermoed ik dat het hier niet aan kan liggen.

Wellicht weet iemand hoe dit op te lossen is.

Addict

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-02 17:24
DVI ondersteund geen geluid :)

Je kan er een apart geluidskabeltje naastleggen (bv: 3.5 jack -> 3.5 jack of 3.5 jack -> 2x Tulp) of je moet alleen met HDMI werken. HDMI ondersteund namelijk wel geluid.

Maar met DVI via een converter naar HDMI gaat dit niet werken :)

[ Voor 80% gewijzigd door TECHcrime op 27-09-2013 13:00 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Je had enkele speciale verloopjes van DVI naar HDMI van AMD zelf die dit wel ondersteunden, maar dan moet het dus wel het verloopje zijn wat bij je videokaart is meegeleverd.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Addict

Addict

Topicstarter
Met deze adapter heeft het in het verleden gewerkt.

Addict

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-02 17:24
Heeft die adapter een los kabeltje naar je geluidskaart dan? Anders even laten weten wat voor adapter het is :)

• Addict

Addict

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img826.imageshack.us/img826/3254/1zgg.jpg

Even een foto gemaakt van de adapter, ik hoop dat het helpt.

[ Voor 7% gewijzigd door Addict op 27-09-2013 13:15 ]

Addict

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb het gebruik makend van de AMD adapter ook werkend gehad. Gebruik het nu niet meer, maar ga er van uit dat het wel werkt. Aansluiting via AMD adapter op DVI en van daaruit een HDMI kabel naar de TV. Vervolgens op de PC het juiste playback device voor het geluid selecteren.
Bovendien moest ik op de TV het brontype goed instellen. Niet alle instellingen gaven beeld en geluid door, en ook niet alle instellingen accepteerden de grotere kleurruimte die een PC standaard gebruikt.

• Addict

Addict

Topicstarter
GrowMyHair schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:22:
Ik heb het gebruik makend van de AMD adapter ook werkend gehad. Gebruik het nu niet meer, maar ga er van uit dat het wel werkt. Aansluiting via AMD adapter op DVI en van daaruit een HDMI kabel naar de TV. Vervolgens op de PC het juiste playback device voor het geluid selecteren.
Bovendien moest ik op de TV het brontype goed instellen. Niet alle instellingen gaven beeld en geluid door, en ook niet alle instellingen accepteerden de grotere kleurruimte die een PC standaard gebruikt.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb bij de TV inderdaad alles wel geprobeerd, zoals ik in mijn startpost aangaf is de optie voor het selecteren van HDMI-audio "greyed out"

Afbeeldingslocatie: http://img842.imageshack.us/img842/1342/tlrp.png

[ Voor 4% gewijzigd door Addict op 27-09-2013 13:35 ]

Addict

• Addict

Addict

Topicstarter
Ik merk dat het een lastig probleem is om op te lossen, heb er daarom voor gekozen om een geluidssetje los aan te sluiten, het is niet anders.
Bedankt voor het meedenken.

Addict

Pagina: 1