Welke processor Intel vs AMD

Pagina: 1
Acties:

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-02 13:43

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Ik heb momenteel een klein probleem met mijn moederbord deze dient retour gestuurd te worden naar de leverancier maar heb momenteel geen vervanging liggen. Aangezien ik toch een tweede systeem wil hebben en eigenlijk alleen een moederbord en processor tekort komt leek mij het handig om deze twee gewoon te bestellen. Ik heb momenteel een Sapphire PURE BLACK X58 - LGA1366 moederbord en een Intel Core i7-960 3200Mhz CPU. Ik wil niet het zelfde CPU hebben als deze aangezien de moederborden te duur zijn over 250 euro.

Nu mijn eigenlijke probleem een moederbord uitzoeken is niet zo groot probleem voor mij dit is vrij gemakkelijk kijk wat je nodig heb en maak gebruik van pricewatch. Maar moeilijker wordt het met de CPU ik ben er te lang uit geweest om een goede vergelijking te maken en weet niet wat beter of slechter is. Ik sta open voor zowel Intel als AMD als de CPU maar beter en sneller is als mijn huidige Intel Core i7-960 3200Mhz CPU. Ik heb voor de CPU een budget over van rond de 200 euro. Verder moet ik gebruik kunnen maken van het volgende:

120GB 500/525 Agility3 SA3 OCZ
G.Skill 24 GB DDR3-1333 Hex-Kit (ik wil niet onder de 16GB komen)
Sapphire Radeon HD 7850

Wat heb ik zelf gevonden:

AMD FX-8350 Black Edition ik weet dat deze veel beter is dan de huidige die ik nu heb en het is binnen mijn budget.

Wat doe ik met mijn PC:

Wel eigenlijk van alles Games, Guild Wars, Diablo 3, Crysis 3 etc. Maar ik maak ook gebruik van programma's zoals Photoshop, Lightroom, After Effects, Premiere en 3D max en nog een paar andere.

Wat is belangrijk:

Wel dat alles soepel draait wat niet belangrijk is dat de CPU overklokbaar moet zijn ik heb gewoon te weinig tijd om me hier in te verdiepen. De CPU mag niet langzamer zijn als wat ik heb beter nog het dient sneller en beter te zijn.

Ik heb rond de 200 euro te besteden aan de CPU de moederbord max 125 euro zodat je een beetje weet wat mijn budget is voor beide.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Thamell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-02 10:33
i7 960 is nog behoorlijk rap naar huidige standaarden. Bron: heb zelf een 950. Voor een budget van rond de 200 euro kan je een nieuwe i5 4670 (k) halen, je overklokt niet, maar de k-versie is amper duurder.

Passmark-score (geeft je een idee van waar je proc staat, niet heel nauwkeurig o.i.d.):

AMD FX-8350 9,090
Intel Core i5-4670 7,591
Intel Core i7 960 5,972

Bron: http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html

pricewatch: Intel Core i5 4670 Boxed
pricewatch: Intel Core i5 4670K Boxed

[ Voor 20% gewijzigd door Thamell op 27-09-2013 12:50 ]

Speelt graag

Verwijderd

cpubenchmark geeft je een idee. Maar zoals je ziet bij cpuboss ziet scoort de AMD zeer goed op overclocking, maar dat wil je niet gaan doen. De logische keus zou dan intel zijn. AMD is wel een stukje goedkoper als intel en is qua value een goede keus. Succes met kiezen
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-4670-vs-AMD-FX-8350

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-02 20:56

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> CAA

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:33

Bolletje