s-video en audio in een kabel ?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Met al die topics over het koppelen van je PC aan je TV vraag ik me af wat voor kabel jullie daarvoor gebruiken. Het liefst leg ik maar 1 kabel (wel zo netjes) waar dan video en audio tegelijk in zit (geen coax en daarover een gemoduleerd signaal versturen).
Zijn er speciale kabels waar zowel s-video en
2 kanaals audio mee te versturen valt ?
Ik heb al gekeken bij Conrad, kon ik niks vinden.
Oh ja, het gaat om een lengte van +/- 15 meter dus aan pre-fab kabels tot een meter of 5 heb ik weinig.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je hebt 2 kabels nodig, 1 videosignaal en 1 audiosignaal, helaas.

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

YEP!! Je moet of een s-video (soort din-dingetje) òf z'n gele composiet hebben met DAARBIJ dan wit/rood voor audio en die kan je allenmaal bv. in de scart pluggen!!!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je een hekel hebt aan die kabels, leg dan ff zo'n klein kabelgootje.

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Op woensdag 06 juni 2001 11:27 schreef KillerAce_NL het volgende:
Als je een hekel hebt aan die kabels, leg dan ff zo'n klein kabelgootje.
...of z'n draadloos zendbakkie!!

• masaman
  • Niet online
- Kabelgootje: meter of 15 lijkt ook overdreven, of ben ik nou te lui.
- Draadloos: dan ben ik beperkt tot composiet video, da's mindere kwaliteit dan s-video.

Ik dacht dat dit soort kabels (s-video + 2 kanaals) audio wel leverbaar zouden zijn.
Ik meen dat ik ze wel eens gezien heb met coax en audio samen bijvoorbeeld voor gebruik in studio's... Maar dan zal de prijs er ook wel naar zijn.

Iemand anders nog een link of zo ?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 06 juni 2001 13:24 schreef masaman het volgende:
- Kabelgootje: meter of 15 lijkt ook overdreven, of ben ik nou te lui.
- Draadloos: dan ben ik beperkt tot composiet video, da's mindere kwaliteit dan s-video.

Ik dacht dat dit soort kabels (s-video + 2 kanaals) audio wel leverbaar zouden zijn.
Ik meen dat ik ze wel eens gezien heb met coax en audio samen bijvoorbeeld voor gebruik in studio's... Maar dan zal de prijs er ook wel naar zijn.

Iemand anders nog een link of zo ?
Ligt eraan welke kaart je hebt, bij GF 2 mx ofzo, zie je echt geen verschil tussen s-video en composiet. Bij een Matrox wel.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Klopt moet je snel denken vanaf een piek of 80 per meter :'(

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 13:08

Steffie

Opaque

ik heb dat gewoon zelf gemaakt... is helemaal niet moeilijk en dat schema staat overal op internet in hwb

aan de ene kant heb ik dus die s-video en 3.5mm jack plug en aan de andere kant de scart connector

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• masaman
  • Niet online
Euuhh, dat snap ik Steffie, maar ik was op zoek naar een adresje voor de kabel die ik daarvoor nodig heb. Qua schema en pluggen ben ik er wel uit.
Heeft niemand een catalogus thuis of op 't werk liggen van leveranciers van dat soort kabel ? Thankx ! *D

Verwijderd

Mijn laptop heeft een S-Video uitgang. Ik heb bij de Mediamarkt een kabel gekocht, van Scart naar S-Video en audio. Scart achter in mijn TV S-Video achterin mijn laptop en audio in mijn speaker uitgang. Werkt perfect! Kan leuk DVDtjes en Dvixjes kijken op mijn TV.

TV moet trouwens wel S-Video ondersteunen.

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Ehmm... Ik hoop dat die 15 meter een
beetje wil lukken. Heb namelijk zelf een 'echte' s-vhs kabel gebruikt (10 meter)
en ik was nou niet echt tevreden met de beeldkwaliteit. Ik heb overigens een Matrox G450. Pas bij 3 meter was het beeld echt lekker strak. Maar ja... je wilt een kabel.

Ik zou zeggen kijk eens bij Farnell. Bijvoorbeeld DEF STAN 61-12 Part 4 Screened 7/0.1mm (0.0055m2) 7-1-C type. Is niet echt super duur; ca. 2,40 de meter. Een echte proffessionele AV - kabel kan je wel vergeten, want die kost zeker 80 piek de meter en dat wil je niet, toch?

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

• masaman
  • Niet online
Topic is weliswaar een maandje oud, maar ik wilde jullie m'n ervaringen met die kabel niet onthouden.
Ik ben naar een electronica winkel in Den Bosch gegaan, daar hadden ze kant-en-klare kabels voor dit doel 5, 10 en 20 meter lang. Heb dus voor de 20 meter variant gekozen met aan de ene kant s-video en mini-jack voor de audio, aan de andere kant SCART. Wel bedongen dat ik hem mocht testen en zonodig retourneren. Dat laatste is niet nodig ! Beeld en geluid zijn prima, zeker gezien de lengte. Resolutie van 800*600 ziet er prima uit. Zelfs tekst is nog behoorlijk te lezen en DivX-jes zien er ook goed uit. Geen verlopen kleuren / schaduwen / reflecties.
Kabel kostte iets meer dan 100 piek, maar is het zeker waard. Nu alleen nog een en ander netjes wegwerken en daarna een remote voor m'n PC in elkaar sleutelen en dan is ikke weer blij !
Merk van de kabel kan ik wel opzoeken, heb ik hier niet bij me.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:21

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op woensdag 04 juli 2001 09:20 schreef masaman het volgende:
Topic is weliswaar een maandje oud, maar ik wilde jullie m'n ervaringen met die kabel niet onthouden.
Ik ben naar een electronica winkel in Den Bosch gegaan, daar hadden ze kant-en-klare kabels voor dit doel 5, 10 en 20 meter lang. Heb dus voor de 20 meter variant gekozen met aan de ene kant s-video en mini-jack voor de audio, aan de andere kant SCART. Wel bedongen dat ik hem mocht testen en zonodig retourneren. Dat laatste is niet nodig ! Beeld en geluid zijn prima, zeker gezien de lengte. Resolutie van 800*600 ziet er prima uit. Zelfs tekst is nog behoorlijk te lezen en DivX-jes zien er ook goed uit. Geen verlopen kleuren / schaduwen / reflecties.
Kabel kostte iets meer dan 100 piek, maar is het zeker waard. Nu alleen nog een en ander netjes wegwerken en daarna een remote voor m'n PC in elkaar sleutelen en dan is ikke weer blij !
Merk van de kabel kan ik wel opzoeken, heb ik hier niet bij me.
Dus netjes Audio/Video in 1 kabel? Beter! V'tel meer Mike! ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

Pagina: 1