Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24
Begin dit jaar heb ik een sollicitatie gedaan als servicedeskmedewerker bij een zorginstelling. Uiteindelijk ben ik het geworden, maar omdat mijn huidige werkgever mij een tegenbod deed ben ik gebleven.

Ik ben nu de enige 'systeembeheerder' (met externe achtervang voor het geval ik vrij ben of ergen in moet vallen).
Mijn werkzaamheden zijn o.a.:

- aanmaken/wijzigen accounts voor e-mail en diverse softwarepakketen
- gebruikersproblemen verhelpen
- installeren/repareren laptops
- inkoop ICT zaken
- beheer mobiele telefonie
- backoffice werkzaamheden
- reparaties op kantoor (lamp vervangen, netwerkbekabeling trekken en allemala zaken wat er normaal op kantoor stuk zal gaan).
- soms wordt ik als tijdelijk inval ingezet op projecten, nu momenteel als servicdeskmedewerker in een ziekenhuis, maar ook wel eens als bode of klusjesman voor licht technische werkzaamheden bij een opdrachtgever.

Dit doe ik nu 7,5 jaar (40 uur per week) en met plezier. Het is heel veelzijdig en ik kan goed met iedereen opschieten. Inmiddels ook een aardig CV opgebouwd. Daarnaast ben ik eigenlijk helemaal eigen baas omdat ik zelf mijn werk kan indelen.

Nu kwam mijn ma gisteravond aan met een vacature net zoals de vacature zoals eerder dit jaar (ook bij een zorginstelling), maar bij mijn ma op het werk.

Dit betreft een baan van 36 uur, maar dan servicedeskmedewerker ICT.
Qua salaris ligt het nu op 130 euro bruto dicht bij elkaar (in het voordeel van de vacature, als ik kijk naar de salaristabel), maar nu werk ik 40 uur en dan 36 uur per week. Dan wordt het verschil wel groter.

Nu is het bij een bedrijf zonder CAO, wil je wat met je loon dan moet je onderhandelen. Met zo'n CAO weet je ongeveer waar je aan toe bent.
Nog een voordeel is dat het op 5 minuten fietsen van mijn nieuwe woning is, nu is dat 25 minuten enkele reis met de auto. Je zou bijna de auto weg kunnen doen omdat mijn vriendin ook een auto heeft.

Ik zit heel erg sterk in twijfel om weer het traject in te gaan. De vorige keer waren ze bij mijn nieuwe werkgever echt woedend dat ik de baan had geweigerd omdat ik een beter bod kreeg.... dat heeft best indruk op me gemaakt.

Ik zit echt in dubio wat ik nu moet doen, aan de ene kant verwacht ik dat de baan minder veelzijdig is dan nu. Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:14

EiT

Je hebt nu alle vrijheid, die ga je wel gedeeltelijk kwijt raken, hou daar goed rekening mee. Kan wel eens moeilijk wennen zijn.

Je kan toch ook met je baas overleggen i.p.v. salaris verhoging dat je een paar uur minder wilt werken? Of ben je gewoon toe aan een nieuwe uitdaging?

Want was is de reden dat je daar weg wil? Kan ik niet helemaal uit het verhaal opmaken, je geeft aan dat je daar met plezier werkt.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wil je weg voor een bepaalde reden? Of is het puur de betere salaris en reistijd bij deze baan?
Binnetie schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:33:
Ik zit heel erg sterk in twijfel om weer het traject in te gaan. De vorige keer waren ze bij mijn nieuwe werkgever echt woedend dat ik de baan had geweigerd omdat ik een beter bod kreeg.... dat heeft best indruk op me gemaakt.
Ik zou me daar niet teveel zorgen over maken. Als je mensen aanneemt weet je dat dit kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 11:03

Even voor de duidelijkheid, je had de baan nog niet geaccepteerd?
Als je dat wel had gedaan (alleen niet getekend), kan ik me voorstellen dat een bedrijf boos wordt omdat ze dan vaak de procedure met andere kandidaten stopzetten. Als je nog niets had toegezegd, buiten de sollicitatiegesprekken, moet je je hier niet druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Voor nu gaat het om het veel dichterbij wonen, stel dat ik de auto wegdoe dan scheelt dat al ruim 250 euro in maandlasten. En het hogere loon + eindejaars uikering en CAO.

@Mythio, het ging om een heel snelle procedure want moet voor eind van de maand opzeggen. Dat was 1 dag ervoor totdat mijn huidige werkgever met een beter bod kwam. Ik had nog niet getekend, maar had op tweede gesprek wel aangegeven dat er altijd een kans bestaat dat mijn werkgever een tegenbod zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

De vorige keer waren ze bij mijn nieuwe werkgever echt woedend dat ik de baan had geweigerd omdat ik een beter bod kreeg.... dat heeft best indruk op me gemaakt.

Ik zit echt in dubio wat ik nu moet doen, aan de ene kant verwacht ik dat de baan minder veelzijdig is dan nu. Iemand advies?
Ach, ik heb ook wel eens op het laatste moment, nadat we het al salarissen enzo gehad hadden en met een getekend aanbod voor een vaste aanstelling in mijn hand bedankt voor dat aanbod, en ergens anders heen gegaan. Jammer voor hun, dat snap ik. Ze steken toch tijd en energie in je. Bij mij ging dat overigens heel vriendelijk. Ik denk dat ik er nog steeds terecht zou kunnen als ik zou willen. Zo niet: pech voor hun. Ik zou me daardoor niet laten weerhouden.

5 minuten per fiets in plaats van 25 per auto is m.i. zeker zeer aantrekkelijk (en een auto weg levert netto geld op), maar CAO schalen is niet altijd zo aantrekkelijk als het lijkt. Het neemt ook flexibiliteit in voorwaarden weg: je weet wat je krijgt, maar meer dan dat krijg je ook echt niet.

Gaan praten kan nooit kwaad, maar het is m.i. wel zaak om dat stil te houden bij je huidige werkgever.

[ Voor 7% gewijzigd door ATS op 27-09-2013 11:28 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
EiT schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:06:
Je hebt nu alle vrijheid, die ga je wel gedeeltelijk kwijt raken, hou daar goed rekening mee. Kan wel eens moeilijk wennen zijn.

Je kan toch ook met je baas overleggen i.p.v. salaris verhoging dat je een paar uur minder wilt werken? Of ben je gewoon toe aan een nieuwe uitdaging?

Want was is de reden dat je daar weg wil? Kan ik niet helemaal uit het verhaal opmaken, je geeft aan dat je daar met plezier werkt.
Af en toe dan is het rustig en ga je je min of meer een beetje vervelen. Ik zat een poosje terug bij een opdrachtgever op de servicedesk en daar werken ze heel erg hiërarchisch en zat ik vaak zo een uur uit m'n neus te eten omdat hij nog moest wachten op een akkoordje van bovenaf of dat er bepaalde gegevens die ik moest verwerken nog niet compleet waren. Dat was ik redelijk snel zat.
Ik ziet hier prima hoor.

Andere kant kan ik het ook anders doen. Begin volgende jaar (elk jaar functioneringsgesprek) aangeven dat ik loonsverhoging wil en als onderbouwing dat de vacatures die ik zie gewoon beter voorwaarden hebben. Als ze dan gaan zeggen: "ja maar je hebt vorig jaar een flink pak loon erbij gekregen". (in hun ogen) dan kan k altijd nog aangeven dat ik dan weet waar ik aan toe ben. Dan is het aan hun om er wat mee te gaan doen eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Kijk je zult toch echt voor jezelf moeten bepalen of en waarom je weg zou willen gaan, maar een punt die ik wel mee zou nemen is je eigen ontwikkeling. Als je al zo lang bij een klein bedrijf in je eentje werkt loop je op een gegeven moment vast qua ontwikkeling. Je hebt immers niemand waar je je aan kan spiegelen, en je werkgever kan eigenlijk ook niet beoordelen of je je werk goed doet, want ze hebben zelf geen kennis van de systemen ( Alleen of het goed genoeg voor het bedrijf is ).

Als je te lang op een dergelijke positie blijft zitten heb je best de kans dat je straks helemaal "vastgeroest" zit en niet meer de benodigde kennis hebt om ergens anders aan de slag te gaan.

Daarmee wil ik niet zeggen dat je dan maar meteen weg moet, maar bedenk wel dat het voor je eigen ontwikkeling ook goed is als je eens in een andere omgeving terecht komt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Het feit dat je nu 2x binnen een jaar dubt over het zoeken/aannemen van een andere baan, lijkt mij aanwijzing genoeg.

Ga anders eens na hoe lang je nog op je huidige plek wil blijven zitten. Vijf jaar? 1 jaar? 50 jaar? 7,5 jaar op dezelfde plek is tegenwoordig best lang. Wat wil je nog bereiken op deze plek? Of vind je het wel best zo tot aan je pensioen?

Mocht deze werkgever wegvallen, is je CV goed genoeg om weer ergens anders aan de slag te kunnen? Sta je niet teveel stil? Dat kan nl. ook een reden zijn om over te stappen.

Andere vraag: hoeveel zekerheid wil je? En hoeveel zekerheid biedt je huidige werkgever je? Weet je zeker dat die nog bestaat zolang jij daar wil werken? En hoe zit dat je de werkgever die je op 't oog hebt? Allemaal vragen die me van belang lijken, misschien wel meer dan 't salaris dat geboden wordt.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb hier veel zekerheid. Het bedrijf bestaat uit een holding waarin 2 BV's zitten waar ik beide voor werk. Totaal 230 mensen om en nabij.
De nieuwe werkgever zal is een zorginstelling en dat voelt altijd wel goed op de een of andere manier. Het stukje wat Woy zegt herken ik me wel in, het feit dat je niet vastroest. Omdat ik zeg maar een aparte afdeling binnen de organisatie ben weet de directie nooit precies waar ik meebezig ben. Ook eventuele opleidingen op ICT gebied zien ze niet direct als een win-win situatie omdat mijn functie nu immers een functie is die geld kost. Behalve wanneer ik even gedetacheerd zit.

Nieuwe uitdaging is altijd interessant, dat heb ik ook op het moment dat ik gedetacheerd altijd even, nieuwe omgeving, nieuwe mensen. Maar ik pas me altijd goed aan.

De baan is voor eerste instantie voor 1 jaar, met mogelijkheid tot verlenging... nu heb ik onbepaalde tijd. En met een eigen huis vind ik dat altijd een beetje een risico (kan er naast zitten hoor). Eind oktober krijg ik pas de sleutel maar goed er komen dan wel veel maandelijkse kosten om de hoek kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Tja waarom niet gewoon solliciteren en kijken hoe of wat.

Er zijn natuurlijk veel voordelen van elke dag tig km rijden tot even lekker 5 minuten op de fiets naar het werk 's-morgens.

Kijk een variatie in het werk is prima. Dat je de ene dag kabels trekt en de volgende dag PC's repareert is natuurlijk lekker om de week door te komen. Geen dag hetzelfde.

Ik persoonlijk zou reageren en kijken wat er uit te halen is. Zeker als je al een opslag hebt gekregen en zoveel jaar bij je huidige werkgever zit, dan zit je wel tegen (of of) je max. En als ik het goed begrijp ga je 100 euro netto meer verdienen voor 4 uur minder werk per week.

Daarbij kun je weer bijleren in een andere omgeving en nieuwe uitdagingen / ervaringen opdoen.
En zo kan je huidige werkgeven ook weer iemand zoeken die fris tegen zaken aankijkt (jonger iemand?) en scheelt ze dat ook weer geld. Maar je hoeft geen rekening te houden met je huidige werkgever.

[edit] Aanvulling na het lezen van je reactie..

Zodra je geen opleiding kan volgen of cursus want ze zien de meerwaarde er niet van in, dan zou ik toch heel snel iets anders zoeken. Als een bedrijf niet wil investeren in haar personeel... Jij wil dus wel jezelf verder ontwikkelen maar je werkgever wil dat dus niet...

Verder kun je als je op gesprek komt natuurlijk melden dat je nu een vaste aanstelling hebt en die graag wil behouden vanwege een koophuis. Als ze je echt willen hebben dan geven ze je een vast contract zeker als je al in de zorg zit (dacht ik).

[ Voor 23% gewijzigd door Frostbite op 27-09-2013 12:02 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Wees blij dat je er dan niet bent gaan werken.

Uiteindelijk is werken gewoon een kwestie van zakendoen en dan vind ik het echt bizar als mensen kwaad worden wanneer je simpelweg een betere deal krijgt ergens anders. Dan moeten ze maar meer bieden. Shit happens.

Andersom is het namelijk ook niet anders. Als ik krijg te horen dat ik er geen salaris meer bij krijg, ga ik ook niet boos worden. Dan kijk ik gewoon eens rustig rond of ik het niet ergens anders kan krijgen.

Het is nou eenmaal zakelijk.

En als jij 250 euro per maand kan besparen door te switchen dan is dat een valide reden. Het enige waar je dus mee uit moet kijken is of de nieuwe baan net zo leuk is als de huidige. Je zou niet de eerste zijn die er spijt van krijgt, anderzijds gaat het wel om een hoop geld :)

[ Voor 14% gewijzigd door Lethalis op 27-09-2013 12:17 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Overigens zou ik wel eerst voor mezelf bepalen waar je over 5/10 jaar wil staan, en dan kijken wat een goed pad is om daar te komen. Daar kun je dan een leuke vacature bij zoeken. Het feit dat je er nu alleen over twijfelt omdat er een (leuke) vacature aangedragen wordt toont nog niet echt dat je over de iets verdere toekomst nagedacht hebt. Zeker als je er nu al zo'n moeite mee hebt om de stap te maken is dat wel cruciaal, immers is overstappen naar een andere werkgever best wel een drempel voor veel mensen, dus als je het doet kun je beter zorgen dat daar ook mogelijkheden zijn voor de iets verdere toekomst.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb goede informatie zo van jullie.
Waar ik over 5 a 10 jaar wil staan ben ik niet veel mee bezig. Begin dit jaar ook eens die stap gemaakt en gesolliciteerd (gewoon om te kijken waar ik zo strandden). Toen zat er dus 800 euro bruto per maand verschil in en reistijd bleef hetzelfde. Alleen de andere kant op. Maar ook 36 uur en eindejaars uitkering. Uiteindelijk heeft mijn werkgever een tegenbod gedaan en kreeg ik er 500 euro bruto meer bij + dat ik wat meer vrij gelaten zou worden (eigen indeling van werkzaamheden). Omdat mijn werkgever toen ook aangaf: "Je zit daar en gaat dat niet snel vervelen, nu heb je zoveel diverse werkzaamheden als manusje van alles". Dat had me overtuigd om te blijven.
Maar nu gaat het toch weer meer spelen.

Misschien maar solliciteren en kijken hoe of wat, misschien haal ik wel niet eens de eerste selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:14
is (naar mijn mening) ook niet erg netjes tegenover je huidige werkgever om nu weer ergens anders te gaan kijken voor ander werk. Hij heeft je tenslotte begin dit jaar overgehaald om te blijven met een redelijke financiele vergoeding, mag ook wel wat waard zijn tegenwoordig.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kijkt nu specifiek naar 1 baantje wat toevallig op je pad komt en gaat twijfelen of je het moet doen? Kijk eens wat meer om je heen, met jouw kwalificaties, kennis en ervaring zou je toch relatief makkelijk een stuk of 3 andere bedrijven moeten kunnen vinden? Ga voor de sport eens solliciteren om te kijken hoe je in de markt ligt, welke andere bedrijven je tegenkomt.

Je staart je nu blind op 1 partij.

Overigens:
Nu kwam mijn ma gisteravond aan met een vacature net zoals de vacature zoals eerder dit jaar (ook bij een zorginstelling), maar bij mijn ma op het werk.
Bij je ma werken? Lijkt je dat leuk? Ik moet er niet aan denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Binnetie schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:43:
Ik heb goede informatie zo van jullie.
Waar ik over 5 a 10 jaar wil staan ben ik niet veel mee bezig.
Dan lijkt dit me een goed moment om dat eens wel te doen. Over 5 jaar is het te laat om er over te denken, nu kun je er immers nog wat aan doen om het te bereiken. Over 5 jaar kan je er best weer een compleet ander idee over hebben, maar als je er niet over nadenkt laat je je vooral leiden door je omgeving, en dat is niet per definitie de beste/leukste koers die je kan varen.
ozzynator schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:01:
is (naar mijn mening) ook niet erg netjes tegenover je huidige werkgever om nu weer ergens anders te gaan kijken voor ander werk. Hij heeft je tenslotte begin dit jaar overgehaald om te blijven met een redelijke financiele vergoeding, mag ook wel wat waard zijn tegenwoordig.
Daar ben ik het niet mee eens. Het salaris is destijds blijkbaar gecorrigeerd om weer wat meer marktconform te zijn. Maar ik zie er geen enkel probleem mee om weer wat verder te kijken. Kijk het is anders als je elk jaar ergens anders solliciteert alleen maar om er weer een salaris verhoging uit te slepen, maar dat is zo te lezen niet de motivatie van de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Laatst online: 22-09 17:25

alm

Is de huidige werkgever ook een zorginstelling of verlenen jullie alleen af en toe diensten aan een zorginstelling?
Wat er in een salaristabel staat als salaris hoeft nog niet direct jouw salaris of het aanbod te worden, of ligt het beginsalaris van die schaal waar je in zou vallen al hoger dan wat je nu krijgt?
Ik vraag me wel af hoe het gaat in de zorg want dat is een van de punten waar het kabinet mogelijk extra op wil bezuinigen en reeds al doet... Nu bestaat die vacature, maar bestaat de functie uit die vacature over een jaar of twee jaar bijvoorbeeld nog steeds? Ze hebben een CAO, maar is die gunstig voor je? Is de salarisgroei gunstig?
Maar goed, als je niet solliciteert dan weet je het niet. Wel belangrijk dat je werkgever het niet te weten komt want die zal na een tweede sollicitatie in hetzelfde jaar wel achter zijn oren gaan krabben...

Andere vraag, zou je zelf weer zijn gaan nadenken over vertrek bij je huidige werkgever, als deze vacature niet op je pad was gekomen? Als je daar wel al mee bezig was dan is het wellicht toch een goed idee om verder rond te gaan kijken, want dan zegt je onderbuik gevoel wellicht dat je toch aan wat anders toe bent, ondanks dat je het naar je zin hebt. Waarom ben je eerder gaan solliciteren, was dat alleen voor meer salaris of omdat je echt een andere uitdaging zocht?

Als je weer moet vechten voor meer salaris maar dat niet krijgt omdat ze vinden dat 'vorig jaar' al genoeg erbij hebt gekregen dan is de groei bij je huidige werkgever er wel een beetje uit, zeker ook als er geen budget is voor opleidingen... Dat zoiets alleen kan als je dreigt met vertrek dan is dat niet goed, dan blijf je bezig...

Allemaal vragen waar je aan moet denken en voor jezelf antwoord op moet geven. Wij kunnen hier niet gaan zeggen dat je het moet doen of niet, dat moet je zelf beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:04

Barrycade

Through the...

Als ik je verhaal zo lees, moet je gewoon bij je huidige werkgever blijven.

Enige voordelen die ik zo lees zoek je in dichterbij en iets minder uren. Ik zie nergens dat je de inhoud interessant vindt.

Je moet je wellicht wel realiseren of je je niet te kwetsbaar opstelt in je huidige functie: je huidige functie is typische zo'n functie die opduikt als er besparingen nodig zijn. Je verantwoordelijkheden kunnen redelijk makkelijk door verschillende mensen in een bedrijf worden opgenomen of extern worden uitbesteed. Dat ze je kosten drukken door je te detacheren zou voor mij al een teken aan de wand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Blue-eagle schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:06:
Je kijkt nu specifiek naar 1 baantje wat toevallig op je pad komt en gaat twijfelen of je het moet doen? Kijk eens wat meer om je heen, met jouw kwalificaties, kennis en ervaring zou je toch relatief makkelijk een stuk of 3 andere bedrijven moeten kunnen vinden? Ga voor de sport eens solliciteren om te kijken hoe je in de markt ligt, welke andere bedrijven je tegenkomt.

Je staart je nu blind op 1 partij.

Overigens:

[...]

Bij je ma werken? Lijkt je dat leuk? Ik moet er niet aan denken...
Het is een grote organisatie, de kans dat ik haar tegenkom is vrijwel nihil omdat zij in de buitendienst werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook wel benieuwd naar de leeftijd, opleiding en evt gevolgde cursussen/certificaten van TS.
Zoals eerder gezegd moet jezelf een aantal doelen stellen waar je wil staan over 10 jaar.
Wat heb je nodig om deze doelen te bereiken en zijn die middelen binnen bereik bij je huidige werkgever?

Welke functie wil je bereiken?
Welke opleiding is daar voor nodig?
Welke hard skills wil je bezitten? ( met welke technieken wil je werken? )
Welke salaris wil je naar toe groeien?

Het lijkt erop dat dit nog geen onderdeel heeft uitgemaakt van je besluitvormingsproces terwijl dit mijnsinziens het allerbelangrijkste onderdeel zou moeten zijn.

Indien deze middelen niet binnen bereik zijn moet je dus om je heen gaan kijken waar je deze doelen wel kan gaan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@alm, mijn huidige werkgever levert aan zorginstellingen en aan overheid (facilitair werk)
Vandaar dat ik ook bij een ziekenhuis zit voor servicedesk werkzaamheden (facilitair, geen ICT).

De vorige keer toen ik solliciteerde bij een zorginstelling keken ze naar mijn aantal jaren ervaring en stond de functiegroep alvast. Dat is nu ook al zo (staat in de vacature). Je kunt dus redelijk je loon inschatten. Mogelijk zelfs nog wat meer als je 7,5 naar 8 jaar afrond.

Ze zoeken een servicedesk medewerker ICT voor deze organisatie en ik verwacht dat die er over een jaar of 2 ook nog wel zou zijn. Immers zie vaak dat bij grote zorginstellingen de servicedesks aardig bemand zijn.

Ik dacht er zelf niet aan om rond te kijken, maar toen ik de vacature zag begon het wel te kriebelen. Als ik nu weer bij mijn werkgever aankom dat ik een andere baan heb dan zeggen ze hoogstwaarschijnlijk dat ik het moet doen. De reden toen was echt om het feit dat ik meer zou gaan verdienen, ik wilde namelijk een huis gaan kopen en gaan samenwonen en zag dat ik niet meer marktconform zat. Dat zag mijn werkgever later ook in.
We hebben salaristabellen maar die zijn meer gericht op de consultants (facility management), ik wijk daar nu op af. Dus stel dat ik met de hand op tafel sla en nieuw salaris eis dan kunnen ze die geven of juist niet. Maar het is niet zo dat je elk jaar aan ervaring er automatisch wat bijkrijgt (wat met een CAO wel zo is).

@Barrycade, hier ben ik ook wel eens bang voor geweest. Helemaal toen we een nieuwe ICT omgeving kregen en een deel uitbesteed werd. Maar dit was met de vorige omgeving ook zo. Op het moment dat ik hun supportdesk benader en ze gaan iets doen dan gaat de teller lopen. Laatst kwam er een vrij hoge factuur omdat ik gedetacheerd zat als vervanging van een collega en toen wilde 1 van de directieleden dat ik weer bij de klant wegging. Het uurtarief van de leverancier was namelijk veel hoger dan uurtarief waar ik voor weggezet was.

Ik ben de enige persoon met ICT kennis, de rest zijn gebruikers die wel iets van pc's weten maar die niet weten hoe ze storingen moeten oplossen. Bovendien pak ik alles aan, ook wanneer er een collega verhuist naar een ander kantoor, de rest trekt er min of meer de neus voor op. Ik vind het leuk om dienstverlening bezig te zijn.

@miker, ik heb MBO ICT niveau 4 gedaan en ben nu 28 jaar. Vorig jaar ben ik gestart met een opleiding HBO-verpleegkundige gestart omdat ze zorg mij aanspreekt. In een ziekenhuis rondlopen bijvoorbeeld maar nog meer aan bed werken met een patiënt. De opleiding heb ik door de hoge studielast en mijn fulltime baan niet kunnen afmaken. Erg jammer, maar wel een illusie armer.
Ik zal qua salaris nog wel richting de 3k bruto willen doorgroeien. Qua salaris richt je je daar wat meer op i.v.m. de aanschaf van een woning. De berekeningen laten zien dat ik qua salaris en hypotheek er mee rond kom, maar toch twijfel je of je alles wel kunt betalen. Ik verhuis pas in november. Daar zit hem een beetje de onzekerheid. Als ik nu weet dat ik 100% rond kom en ook nog kan sparen dan ben ik al heel tevreden.

[ Voor 14% gewijzigd door Binnetie op 27-09-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 06:55
ozzynator schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:01:
Ik ken meerdere managers die daarom mensen nooit meer geld bieden om te blijven. Die hebben het idee dat als je toch al overweegt weg te gaan dat geld niet lang gaat helpen om je te houden. En dat blijkt in de gevallen die ik om me heen zie ook vaker wel dan niet op te gaan, dus echt ongelijk geef ik ze niet.

De meeste mensen blijven ergens nl. niet voor het geld maar om de werksfeer, balans privé - werk en de voldoening die ze uit hun werk halen.

Overigens wil ik daarmee niet zeggen dat je mensen geen verhoging moet geven, maar dat moet je doen voor er discussie is over weggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Binnetie schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:32:
@miker, ik heb MBO ICT niveau 4 gedaan en ben nu 28 jaar. Vorig jaar ben ik gestart met een opleiding HBO-verpleegkundige gestart omdat ze zorg mij aanspreekt. In een ziekenhuis rondlopen bijvoorbeeld maar nog meer aan bed werken met een patiënt. De opleiding heb ik door de hoge studielast en mijn fulltime baan niet kunnen afmaken. Erg jammer, maar wel een illusie armer.
Ik zal qua salaris nog wel richting de 3k bruto willen doorgroeien. Qua salaris richt je je daar wat meer op i.v.m. de aanschaf van een woning. De berekeningen laten zien dat ik qua salaris en hypotheek er mee rond kom, maar toch twijfel je of je alles wel kunt betalen. Ik verhuis pas in november. Daar zit hem een beetje de onzekerheid. Als ik nu weet dat ik 100% rond kom en ook nog kan sparen dan ben ik al heel tevreden.
Als HBO verpleegkundige verdien je die 3000 bruto ook niet zo snel, dus wat dat betreft kun je beter in de ICT blijven.
timag schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:47:
[...]
Ik ken meerdere managers die daarom mensen nooit meer geld bieden om te blijven. Die hebben het idee dat als je toch al overweegt weg te gaan dat geld niet lang gaat helpen om je te houden. En dat blijkt in de gevallen die ik om me heen zie ook vaker wel dan niet op te gaan, dus echt ongelijk geef ik ze niet.
Dit ben ik niet zomaar met jou eens.

Geld kan bij mij zomaar de primaire factor zijn om van baan te veranderen, terwijl de rest prima geregeld is.

Op het moment dat ik dus meer geld krijg, ben ik weer happy en is er niks aan de hand.

Van leuke collega's en een prettige werksfeer word ik immers niet rijker :P

[ Voor 50% gewijzigd door Lethalis op 27-09-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Lethalis schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:59:
[...]

Als HBO verpleegkundige verdien je die 3000 bruto ook niet zo snel, dus wat dat betreft kun je beter in de ICT blijven.
Het lijkt me dan ook sterk dat 'ie de zorg in wou gaan om goed te gaan verdienen.
Lethalis schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:59:
[...]

Van leuke collega's en een prettige werksfeer word ik niet rijker :P
Jij hebt liever een kutsfeer en collega's waar je niks aan/mee hebt en een goed salaris? Ik vind het wel heel kort door de bocht om dit te zeggen, want eigenlijk bedoel je dat een fijne werkplek niks waard is, alleen het geld wat op je rekening komt aan het eind van de maand is iets waard.

[ Voor 102% gewijzigd door Hahn op 27-09-2013 16:09 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Hahn schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:06:
[...]
Jij hebt liever een kutsfeer en collega's waar je niks aan/mee hebt en een goed salaris? Ik vind het wel heel kort door de bocht om dit te zeggen, want eigenlijk bedoel je dat een fijne werkplek niks waard is, alleen het geld wat op je rekening komt aan het eind van de maand is iets waard.
Een kutsfeer is weer het andere uiterste, maar geld is zeker een belangrijke motivator voor mij.

Ik kom er immers om geld te verdienen, anders zou ik helemaal niet gaan. Dan zit ik liever thuis gitaar te spelen ofzo.

Het is eigenlijk een soort piramide van Maslow, maar dan anders ;) Waarbij geld primair is, zelfontplooiing secundair en daarna de rest komt.

Ben ik tevreden met het salaris, dan kijk ik naar zelfontplooiing. Ben ik daarmee tevreden, dan wil ik leuke collega's. Ben ik daarmee tevreden, dan wil ik een toffe werkplek. Ben ik daarmee tevreden, dan wil ik leuk in de omgeving kunnen wandelen tijdens de lunch. Enzovoorts.

Ben ik niet meer tevreden met het salaris? Dan gaat de rest ook niet meer helpen. Ben ik wel tevreden met het salaris, dan kan het wel degelijk verschil uitmaken.

Nu heb ik tot nu toe altijd de luxe gehad om daarover na te denken als ervaren software ontwikkelaar, dus misschien dat het daardoor wat verwaand overkomt. Maar het is inderdaad zo dat een werkplek nog zo leuk kan zijn, als ik het salaris niet meer voldoende vind dan is het gewoon klaar op den duur.

Wel is er ergens een verzadigingspunt qua salaris. En dat is het moment dat ik genoeg verdien om alles te doen wat ik wil. Helaas heb ik dat bij 3k per maand nog niet bereikt. Misschien als ik ooit 4k per maand verdien dat dan mijn prioriteiten zouden verschuiven.

Ik zit in een fase van mijn leven dat ik weleens over kinderen nadenk. En in een leuke wijk wonen met een vriendin die thuiszit met de kids (of maar parttime werkt) is op 1 salaris al moeilijk. Zolang er nog geen kids zijn doe ik het echter prima momenteel.

[ Voor 13% gewijzigd door Lethalis op 27-09-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:42
Ik denk toch iets anders over de werksfeer. Het is toch veel belangrijker om 's morgens met plezier na het werk te gaan? Daar spendeer je 50% van de dag? Zit je dan met je 300 euro extra in de maand en na een half jaar wil je weer weg of loop je te klagen dat het allemaal k*t is... Aan die collega's heeft iedereen een hekel.

Ik moet wel toegeven, dat ik er eerst ook zo over dacht. Bij mijn vorige bedrijven was het wel ok maar niet meer dan dat. Maar het bedrijf waar ik nu zit is het wat gemoedelijker. Regelmatig biertje op het werk, tijd voor ontspanning (bijv ping pong tafel). Regelmatig uitjes. Daardoor krijg je ander contact waardoor je ook buiten werk met elkaar omgaat. Bijv uit etentje, helpen met verhuizen, biertje in de stad enz.

[ Voor 40% gewijzigd door enermax op 27-09-2013 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil je wel voor een ding waarschuwen. Nu is het vijf minuten weg, maar met het personeelsbeleid van de gemiddelde zorginstellingen kan dat zomaar ineens 50 minuten weg worden. Dan is je voordeel in een keer compleet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
enermax schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 18:38:
Ik denk toch iets anders over de werksfeer. Het is toch veel belangrijker om 's morgens met plezier na het werk te gaan? Daar spendeer je 50% van de dag? Zit je dan met je 300 euro extra in de maand en na een half jaar wil je weer weg of loop je te klagen dat het allemaal k*t is... Aan die collega's heeft iedereen een hekel.
Als 300 euro netto per maand extra net het verschil maken of je een kind kunt betalen of niet, dan ga je daar toch serieus over nadenken hoor.

Overigens ben ik over het algemeen niet zo'n klager. Ik zit er namelijk voor mezelf. Vaak genoeg meegemaakt dat collega's van mij helemaal gek werden van hoe kut de sfeer was en dat de werkdruk te hoog was en weet ik wat allemaal, en dat ik gewoon rustig mijn ding doe en denk aan het mooie bedrag wat straks weer op mijn rekening wordt gestort. Ik kan vrij onverschillig zijn op dat gebied :)

De vraag of iemand het naar zijn zin heeft op zijn werk, is dan ook erg afhankelijk van wat diegene belangrijk vindt. Ik wil graag groeien, nieuwe dingen leren, meer geld verdienen, etc. Ik zit er niet om de tijd te doden of vriendjes te zijn met iedereen.

Dat is soms ook totaal niet handig. Op mijn vorige werk werd ik bijvoorbeeld bevorderd tot senior en moest ik andere programmeurs beoordelen op hun werk. Als mijn oordeel dan negatief was, dan werd die collega ontslagen. Op dat moment wil je ook simpelweg niet teveel contact met bepaalde mensen (er zijn toen 2 mensen ontslagen door mij).

Toen ik nog partner in het bedrijf van mijn pa was, zat ik ook in zo'n positie.

Dus ik heb dat ook een beetje met de paplepel meegekregen.
Regelmatig biertje op het werk, tijd voor ontspanning (bijv ping pong tafel). Regelmatig uitjes. Daardoor krijg je ander contact waardoor je ook buiten werk met elkaar omgaat. Bijv uit etentje, helpen met verhuizen, biertje in de stad enz.
Ik kan mij voorstellen dat je dit erg prettig vindt en zolang er een leuk salaris en doorgroeimogelijkheden aan gekoppeld zou zijn, zou ik dat ook hartstikke tof vinden ;)

Maar ik doe niet aan liefdadigheid.. het salaris moet wel marktconform zijn.

Met andere woorden: als de basis goed is, dan is de rest mooi meegenomen.

PS:
Misschien dat de aard van het werk ook erg van invloed op deze discussie is. Als software ontwikkelaar ben ik 75% van de tijd zelfstandig aan het werk en ik vind het leuk werk om te doen. Ook bij mijn huidige werk komt het weleens voor dat ik (maar ook anderen) bijvoorbeeld 3 dagen per week thuis werk. Dan zie ik ueberhaupt niemand van kantoor, dus dan boeit het ook niet echt wat daar gaande is verder. Uiteraard is de mogelijkheid om thuis te werken wel weer een leuk extra'tje. De laatste tijd komt dat minder voor, maar ik heb er dus ook geen moeite mee om gewoon alleen aan het werk te zijn.

Zolang ik een realistische deadline heb en de mogelijkheden om die te halen, is er niks aan de hand :)

[ Voor 12% gewijzigd door Lethalis op 27-09-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
enermax schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 18:38:
Lethalis schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:18:
[...]

Als 300 euro netto per maand extra net het verschil maken of je een kind kunt betalen of niet, dan ga je daar toch serieus over nadenken hoor.
Als werkende papa die bewust gekozen heeft voor een andere carrière met nog maar de helft van mijn oude salaris zeg ik:
-Iedereen kan 'een kind betalen' in dit land.
-Een kind heeft veel meer aan een ouder die gelukkig is op zijn werk dan aan een ouder die meer geld binnenharkt maar eigenlijk een leukere werkplek heeft. Been there, done that. De invloed van details van de gesteldheid van een ouder op het kind is iets wat mijns inziens zwaar onderschat wordt.

Zorg dat je gelukkig bent op je werk, dan is je kind ook gelukkiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
zacht schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:31:
[...]
Iedereen kan 'een kind betalen' in dit land.
De vraag is alleen wat je ervoor moet opgeven.

Als ik nu een kind zou moeten betalen, dan kan ik terug verhuizen naar een achterbuurt. Maar ja, dat wil ik een kind ook niet aandoen.

Dus ik vind dat je het wel erg makkelijk stelt dat iedereen het kan betalen. De omstandigheden voor een kind moeten ook goed zijn. Je wil toch dat je kind in een veilige en gezonde omgeving opgroeit.

Ik woonde bijvoorbeeld eerst in Delfshaven in Rotterdam. Er lag overal vuil en glas op straat. Het was er enorm druk met allemaal aso's die veel te hard door de straten scheuren met hun auto's. Er was veel criminaliteit. Winkels werden gewoon overdag overvallen waar ik bij stond.

Ja toen had ik genoeg geld over, want ik woonde er spot goedkoop :)

Dus ik wegwezen daar, woon nu in Hillegersberg. Prima buurt, straten zijn schoon, veel kinderen in de buurt, kinderopvang om de hoek, scholen dichtbij, ideaal verder. Ik betaal alleen wel 800 euro per maand kale huur.

En dan ben ik sommige maanden allang blij dat we rondkomen zonder kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Er is een groot grijs gebied tussen achterbuurten en de groene suburbs. En wellicht moet je er wat voor opgeven, maar dat hoeft niet perse je woning te zijn. Mijn huur ligt op 750 p/m kaal, mijn partner en ik werken beiden bewust part-time (één van ons twee is na schooltijd altijd thuis) en hengelen oa daardoor samen 1700 euro netto binnen, en dat gaat prima met twee kinderen. Buiten je vaste lasten om goed op je uitgaven letten doet wonderen.
Maar we dwalen af.
De hamvaag blijft: Wil je een andere baan? En mijn tip blijft: Zorg dat je gelukkig blijft/wordt in je werk, dan is je kind ook gelukkiger. Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:07
zacht schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:48:
Er is een groot grijs gebied tussen achterbuurten en de groene suburbs. En wellicht moet je er wat voor opgeven, maar dat hoeft niet perse je woning te zijn. Mijn huur ligt op 750 p/m kaal, mijn partner en ik werken beiden bewust part-time (één van ons twee is na schooltijd altijd thuis) en hengelen oa daardoor samen 1700 euro netto binnen, en dat gaat prima met twee kinderen. Buiten je vaste lasten om goed op je uitgaven letten doet wonderen.
Maar we dwalen af.
De hamvaag blijft: Wil je een andere baan? En mijn tip blijft: Zorg dat je gelukkig blijft/wordt in je werk, dan is je kind ook gelukkiger. Succes met je keuze!
Allebei 1700 per maand (dus 3400 euro) of in totaal? Want ik vind het knap als je buiten de huur om met 950 euro/maand rond kunt komen met 4 personen. Daar kun je nauwelijks je vaste lasten van betalen en dan tel ik de auto niet eens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

het leuke van een vaste aanstelling bij een zorginstelling is natuurlijk ook de diversiteit van de applicaties.

ga gewoon praten en je ziet wel waar het schip strandt. succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Het Fantoom schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 21:16:
[...]

Allebei 1700 per maand (dus 3400 euro) of in totaal? Want ik vind het knap als je buiten de huur om met 950 euro/maand rond kunt komen met 4 personen. Daar kun je nauwelijks je vaste lasten van betalen en dan tel ik de auto niet eens mee.
offtopic:
Ik vind het ook erg knap.. wij zijn aan boodschappen al 500 euro kwijt, zorgverzekeringen 200, eneco 110.. even kijken dan heb ik nog 140 euro over. Internet en TV 50 euro, Evides 20 euro, gemeentelijke lasten 25 euro, waterschapsbelasting 40 euro. Tussenstand: 5 euro! :X Mobiele telefoon.. oh wacht, geld is op en ik heb nog geen stuiver aan een kind uitgegeven.

En dan kom ik nog niet op mijn werk, heb ik idd nog een auto, etc. Auto inclusief woonwerk verkeer kost mij 300 euro per maand all-in. Tsja, 12 km fietsen door wind en regen zie ik niet zitten en ik krijg geen reiskostenvergoeding (omdat ik zelf weg ben verhuisd). Het openbaar vervoer zou mij ook al 130 euro per maand kosten.

Zo hebben we nog veel meer kosten die ik nu maar even buiten beschouwing laat.

Mijn werk zit op een locatie waar ik niet zou willen wonen.. dus ik zal altijd moeten reizen.

[ Voor 27% gewijzigd door Lethalis op 27-09-2013 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm

alm

Binnetie schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:32:
@alm, mijn huidige werkgever levert aan zorginstellingen en aan overheid (facilitair werk)
Vandaar dat ik ook bij een ziekenhuis zit voor servicedesk werkzaamheden (facilitair, geen ICT).

@Barrycade
Ik ben de enige persoon met ICT kennis, de rest zijn gebruikers die wel iets van pc's weten maar die niet weten hoe ze storingen moeten oplossen. Bovendien pak ik alles aan, ook wanneer er een collega verhuist naar een ander kantoor, de rest trekt er min of meer de neus voor op. Ik vind het leuk om dienstverlening bezig te zijn.
Je huidige functie is dus best wel breed, niet alleen IT werk. Is de nieuwe functie ook zo breed of doe je daar dan alleen IT? Vind je het leuk om alleen IT te doen? Dit omdat je zelfs schreef dat je een HBO opleiding tot verpleegkundige was begonnen...

Je hoeft geen antwoord te geven hier hoor, maar als je er voor jezelf maar antwoord op kunt geven. Wat anderen al hebben aangegeven is dat het wel belangrijk is om plezier in je werk te hebben. Zolang je salaris marktconform is voor de functie en in balans met de mensen om je heen lijkt me dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
"Nu kwam mijn ma gisteravond aan met een vacature net zoals de vacature zoals eerder dit jaar (ook bij een zorginstelling), maar bij mijn ma op het werk."

Niet geheel onbelangrijke toevoeging dit.

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

• alm

alm

CynicRelief schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:06:
"Nu kwam mijn ma gisteravond aan met een vacature net zoals de vacature zoals eerder dit jaar (ook bij een zorginstelling), maar bij mijn ma op het werk."

Niet geheel onbelangrijke toevoeging dit.
Wat is je punt? Bedoel je dat zijn moeder wil (of ziet dat hij dat wil tussen de regels door) dat hij vertrekt bij zijn huidige werkgever en dat ze daarom hiermee komt?

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Je verliest er niets mee om het eerste gesprek in te gaan, je leert er alleen maar van wat de mogelijkheden zijn en hoe je positie is op de arbeidsmarkt.

Persoonlijk zou ik alleen vertrekken als de functie een verbetering is op mijn oude werk. En dan bedoel ik op het gebied van ontwikkeling en uitdaging, veel mensen zijn echter content met meer vrij tijd, zekerheid en een plek om veilig in te kakken. Denk dat het verstandig is om voor jezelf eerst op te maken wat je zoekt.

[ Voor 51% gewijzigd door init6 op 28-09-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:08

Metro2002

Memento mori

Lethalis schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 21:52:
[...]

[offtopic]
wij zijn aan boodschappen al 500 euro kwijt,
:X

Wij 200 euro per maand

[ Voor 8% gewijzigd door Metro2002 op 30-09-2013 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Waarom informeer je niet eens bij die persoon die bij de vacature staat (per telefoon) ?
Zo kun je toch snel vragen wat voor persoon ze zoeken en voor jezelf uitmaken of het zin heeft.
Mogelijk dat je juist iemand willen hebben met jouw ervaring dan iemand die net van school komt.

En als ze aangeven dat de voorkeur uitgaat naar een pas-afgestudeerde dan weet je dat je niet hoeft te solliciteren. Maar ervaring levert de werkgever meer op dan dat ze iemand nog op dure cursusssen moeten sturen.

Ik denk dat de financiële rek er gewoon uit is bij je huidige werkgever wat betreft jouw functie en daarom zou ik informeren en solliciteren. Als ze je een mooi aanbod doen kun je er alleen maar beter van worden.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Pagina: 1