Schade vrije jaren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-05 20:22
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag over het verzekeren van mijn auto.
Vanaf mijn 18e rij ik al auto, ik had toen de tijd een ouwe bak die op de naam van mijn ouders stond maar ik was de regelmatige bestuurder. Zo heb ik 3 jaar rond gereden tot dat ie stuk ging en total loss werd verklaard.

Nu heb ik het zelfde verhaal. Inmiddels ben ik 24 en heb op mijn 23e een nieuwe toyota aygo gekocht.
Op de naam van mijn ouders en ook wederom verzekerd op hun naam (all risk).
In de tussentijd dat ik geen auto heb gehad heb ik gebruik gemaakt van mijn ouders auto.

Ik heb nog nooit een krasje of deukje gemaakt.
Maar ik wil nu de auto toch maar eens op mijn naam laten zetten omdat het wel eens tijd wordt dat ik zelf schade vrije jaren ga opbouwen.

Als ik een verzekering aanvraag, hoeveel schadevrije jaren mag ik dan neerzetten?
En hoe erg controleren ze dit?

Als ik 0 invul kom ik al zo boven de €60 uit, als ik 3 jaar invul ben ik al €20 goedkoper per maand.

Dus wat moet/kan ik nou doen?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je jezelf die hele tijd ook bij de verzekering aangemeld als regelmatige bestuurder? zo niet pleegde je die hele tijd feitelijk verzekeringsfraude.

Zie bijvoorbeeld ook;

StevenK in "Verzekering ontieglijk duur"

en

Ray in "[auto] Kenteken overzetten op andere naam"

Gewoon lekker bij 0 beginnen, als je dat direct al had gedaan had je daar nu de vruchten van geplukt. Nu betaal je uiteindelijk alsnog wat je voorheen ontdoken hebt, misschien nog wel meer.

[ Voor 93% gewijzigd door Gunner op 27-09-2013 09:45 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ik geloof dat die zaken centraal op worden geslagen (in Roy Data). Daar kan je beter niet over liegen want ze kunnen het ook gewoon zien.

Die schadevrije jaren moet je gewoon echt zelf op gaan bouwen. Net als iedereen eigenlijk. Je bent pas 24, dus dat komt goed. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Cyphax op 27-09-2013 09:41 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 11:23
Inderdaad niet over liegen en doen, krijg je een keer iets dan ben je de sjaak omdat ze misscihen niet uit willen keren etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
Bedankt voor de snelle reacties!

Ja ik sta geregistreerd als regelmatige bestuurder.
Maar als regelmatige bestuurder bouw je dus helemaal niks op.

De verkoper zei namelijk dat hij zoiets bij zijn eigen dochter wel had kunnen regelen. Dat ze van de 7 jaar dat ze reed onder "zijn" naam 3 jaar schade vrij mee kreeg.

Hij zei tegen mij dat ik tegen die tijd bij hem even moest langskomen om misschien hetzelfde te regelen.
Ik ben namelijk verzekerd bij Toyota.

Misschien daar eerst even verhaal halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

dn072 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:46:
Zoals je zelf ook al aangeeft, gewoon even een belletje plegen naar de verzekeraar/tussenpersoon. Er valt misschien echt wel wat te regelen. Ik heb in het verleden ook wel eens van een leasemaatschappij een verklaring gekregen van schadevrije jaren, die ik uiteindelijk kon gebruiken voor een privé-voertuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 23:30
Ik heb in precies dezelfde situtatie gezeten. Vanaf mijn 18e een auto gereden, dit was een gezinsauto, ik, mijn moeder, en mijn zus reden alle drie in deze auto. Ik stond aangemerkt als regelmatig bestuurder (moest elke dag 20km rijden).

Op mijn 22e mijn eerste eigen auto gekocht. Ik heb deze toen goedkoop kunnen verzekeren door de schadevrije jaren van mijn moeder over te nemen. Er bestaan voorbeeldovereenkomsten voor deze procedure. Je moeder moet dan afstand doen van de schadevrije jaren, waarnaar deze op jouw naam gezet worden.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
Ik ga van de week wel even bellen.

Had beter die oude bak kunnen verzekeren op mijn naam voor een paar tientjes in de maand.
Had ik nu de vruchten van kunnen plukken :p

Maar op je 18e zijn een paar tientjes nog best veel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Dat van de leasemaatschappij komt veel vaker voor. Wie niet waagt, blijft maagd. Gewoon de verzekeraar bellen met de papieren van de verzekering van je ouders dat je daarop stond als regelmatige bestuurder. Immers betaalden je ouders een opslag op de verzekering voor een onervaren bestuurder.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83

Bel de verzekering die je voorkeur heeft, leg uit dat je al 3 jaar zonder schade rond rijd in de auto van je moeder, en meestal krijg je gelijk 3 trappen korting (niet de schadevrije jaren, maar wel de korting!).

Zo heb ik het ook gedaan. Ik reed op de motor van mijn moeder, toen zelf een motor gekocht en uitgelegd aan de verzekering dat ik dan van 18 euro in de maand (moeder: 70% no claim) naar 45 ging en ik dat niet echt normaal vond. Resultaat: oh dat snappen we meneer, als u verzekerd bij ons krijgt u dan gelijk 30% korting (3. trap bonus/malus)! :)

Niks niet "schadevrije jaren overnemen", dat soort kul doe ik niet aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 83 op 27-09-2013 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

dn072 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:50:
Had beter die oude bak kunnen verzekeren op mijn naam voor een paar tientjes in de maand.
Had ik nu de vruchten van kunnen plukken :p
Toen ik nog thuis woonde had ik ook beter het oude autootje op mijn naam kunnen zetten, maar ja dat kostte toen geld en toen niet gedaan O-)

Totdat ik een auto wou kopen op mijn 22e en ik spijt kreeg dat ik dat niet gedaan had toen ik 90 euro allrisk moest gaan betalen per maand omdat ik 0 schadevrije jaren had, en in de risicogroep zat <24.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 83 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:55:
Wat een moraal ridders hier over niet liegen. Echt advies?
In wat voor wereld leven we waar je als je geen fraude wilt plegen je direct een moraalridder bent?

Zoiets zegt meer over jou denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 27-09-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-05 20:26
dn072 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:46:

Samengevat: je hebt de auto verzekerd op naam van je ouders, om mee te liften op hun schadevrije jaren. En nu wil je dat met terugwerkende kracht ongedaan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 18:31
Bij mij was het ook zo dat ik de regelmatige bestuurder was van mijn auto die op mijn moeders naam stond. Toen ik later een andere kocht en op mijn eigen naam verzekerde, begon ik met 4 schadevrije jaren, kon alleen bij Allianz :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
t_captain schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:03:
[...]

Samengevat: je hebt de auto verzekerd op naam van je ouders, om mee te liften op hun schadevrije jaren. En nu wil je dat met terugwerkende kracht ongedaan maken :)
Niks meeliften. Zijn ouders betalen een hogere premie bij een beginnend bestuurder als regelmatig bestuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als er geen premievoordeel zou zijn, waarom staat die auto dan niet gewoon op de eigen naam van TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Omdat het voordeliger voor de ouders is om niet de zoon op de verzekering erbij te zetten. En in de regel verzekert de eigenaar de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 07:05
Slasher schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:57:
Toen ik nog thuis woonde had ik ook beter het oude autootje op mijn naam kunnen zetten, maar ja dat kostte toen geld en toen niet gedaan O-)

Totdat ik een auto wou kopen op mijn 22e en ik spijt kreeg dat ik dat niet gedaan had toen ik 90 euro allrisk moest gaan betalen per maand omdat ik 0 schadevrije jaren had, en in de risicogroep zat <24.
Ik had dat ook op m'n 22e, een hoge verzekering (80 eu per maand ofzo). Maar ik vond het niet erg, want dan kon ik toen betalen ook al was het duur. En ik had het echt niet eerder willen opbouwen. Mensen in dit topic doen alsof dat handig is. Maar feit is wel dat je op je 18e een leuke auto, of simpelweg niet verzekerd krijgt (geweigerd worden) of meer dan 150 euro per maand aan verzekering kwijt bent. Dat kon ik toen ook niet echt betalen, de rest van de autolasten op zich wel.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 12:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mja, ik heb op mijn 18e mijn rijbewijs gehaald en om de zoveel tijd in de auto van mijn ouders gereden als ik ergens heen moest en de kar beschikbaar was.
Pas vanaf mijn 21/22e heb ik mijn eerste auto gekocht en ook op mijn eigen naam gezet. Dat was, en is nog steeds, een goedkoop voertuig om te rijden en zo ook goedkoper in de verzekering. In het begin gewoon een goedkope verzekering uitgezocht, en enkel WA + Inzittenden genomen. Nu heb ik bijna 4 schadevrije jaren en is de premie iets omlaag gegaan. Al heeft de verhoging van de assurantiepremie van vorig jaar dat wel een deel teniet gedaan.

Bewust niet op de naam van mijn ouders gedaan omdat dat A. verzekeringsfraude was, en B. ik mijn eigen schadevrije jaren wilde opbouwen. Daar heb ik nu profijt van.
Op je 18e al regelmatig autorijden is wel een iets ander verhaal en ik snap dat toen de verzekering betalen wat duur leek. Maarja... mij is altijd verteld: Autorijden is duur.
Verzekering en onderhoud hoort daar nou eenmaal bij. Als je de upkeep niet zelf kunt betalen, dan moet je geen auto gaan bezitten. Of je had het stokje qua verzekering moeten overnemen op een moment dat je het wel kon betalen, maar dat heb je ook niet gedaan.

Maar je stond dus wel opgegeven als regelmatig bestuurder van het voertuig. Misschien kan daar nog iets mee behaald worden. Net als anderen zou ik adviseren om eens contact op te nemen met de verzekering. Misschien kun je bij hun wel een verzekering afnemen waarop je de helft van de schadevrije jaren als regelmatig bestuurder kunt toepassen. Of wie weet is er wel een andere deal te treffen. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ultraman schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:58:
Mja, ik heb op mijn 18e mijn rijbewijs gehaald en om de zoveel tijd in de auto van mijn ouders gereden als ik ergens heen moest en de kar beschikbaar was.
Pas vanaf mijn 21/22e heb ik mijn eerste auto gekocht en ook op mijn eigen naam gezet.
Vanaf je 21e is ook veel beter moment, dan heb je de piek al gehad in verzekeringskosten. Scheelt de helft met je 18e aan kosten.
Bewust niet op de naam van mijn ouders gedaan omdat dat A. verzekeringsfraude was, en B. ik mijn eigen schadevrije jaren wilde opbouwen. Daar heb ik nu profijt van.
Het is geen fraude als jij bent opgegeven als regelmatige bestuurder. Zo simpel is het. Vaak wordt dat natuurlijk overgeslagen om het zo goedkoop mogelijk te houden.
Op je 18e al regelmatig autorijden is wel een iets ander verhaal en ik snap dat toen de verzekering betalen wat duur leek.
Duur leek? mijn genoemde voorbeeld van 150 euro per maand is gewoon duur, hoe je het ook went of keert.
Maarja... mij is altijd verteld: Autorijden is duur.
Verzekering en onderhoud hoort daar nou eenmaal bij. Als je de upkeep niet zelf kunt betalen, dan moet je geen auto gaan bezitten.
Ja die dooddoener hoorde ik toen ook wel vaker. Ten eerste is dat dus niet relevant als je de auto niet eens op je naam verzekerd krijgt, m.a.w. ze weigeren je overal. Dan moet je wel wat anders verzinnen.
Ten tweede vind ik het "kunnen betalen" argument maar relatief. Autorijden is idd duur. Maar stel, even gechargeerd, je hebt een bepaalde auto gekocht en je bent bijvoorbeeld 30 jaar oud ofzo en je hebt het verder niet erg breed. Dan kun je die auto wel betalen en onderhouden als je voor verzekering 30 euro in de maand kwijt bent, maar je kunt de auto niet betalen en onderhouden als de verzekering 300 euro in de maand is. Dus een gegeven auto kun je aanschaf, je kunt je brandstof betalen en onderhoudskosten, maar doordat de verzekering absurd duur is kun je het niet betalen. Tja dan wordt het je effectief onmogelijk gemaakt door de verzekering, terwijl de autokosten zelf wel gewoon te doen zijn.

Zo is het als je 18 bent. Nu is het wel begrijpelijk dat je verzekeringspremie hoog is, want ja, 18-jarigen maken meer brokken. Maar het is onevenredig hoog. Mijn inziens is het uberhaupt onaantrekkelijk voor de verzekeringsmaatschappij en willen daardoor veel maatschappijen het niet. Dus of ze weigeren je gewoon, of ze vragen een gigantische premie zodat ze tenminste nog een beetje op verdienen.

Overigens toen ik het stokje over wilde nemen en zelf de verzekering wilde nemen op m'n 21e of 22e kon het alsnog niet, werd ik ook bij de eerste twee verzekeringen geweigerd. (en dat terwijl ik hem wel gewoon op independer al had afgesloten online 8)7 ). Uiteindelijk wel bij Centraal Beheer kunnen verzekeren.

[ Voor 5% gewijzigd door !null op 27-09-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
150 euro heb ik nog nooit betaald voor een verzekering en ik had mijn eerste auto op mijn 18e. Is toch meestal een wat ouder ding en die ga je niet verzekeren voor allrisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Haha was niet eens allrisk. Was gewoon WA voor 150 euro per maand voor een 14 jaar oude auto. Waarschijnlijk nog zonder inzittenden verzekering :+

[ Voor 10% gewijzigd door !null op 27-09-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:12
Gewoon bellen bij verzekering naar keuze, niet prutsen met online sites die standaard werk afleveren. Meestal is de constructie niet schadevrije jaren, maar gratis extra treden. Beetje zoals de maatschappijen met een noclaim beschermer werken: als je schade rijdt raak je wel schadevrije jaren kwijt, maar werkt het niet door op je premie. Pas als je vervolgens overstapt naar een andere verzekeraar merk je dat de noclaim beschermer puur is om je langer vast te houden als klant.

Haal gewoon in je gesprek aan dat je sinds je 18e in de auto van je ouders rijdt en bent opgegeven als regelmatige bestuurder, evt kunnen ze dat nagaan bij de verzekeraar van je ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

ik kreeg als beginnend bestuurder een pakket korting dat 45% inhield. ga vergelijken bij welke verzekeraar jij het goedkoopst uit bent maar wel een goede dekking geeft. voorheen zat ik bij Fortis ASR maar nu bij univé. ik heb gewoon mijn 8 schadevrije jaren en 28% pakketkorting gekregen. dus ik betaal nu voor mijn marquis maar 18 euro WA+ (ruitdekking + Hagelschade ) en dat is inclusief inzittenden dekking.

websites zoals autotrader hebben een vergelijker waar je kunt kijken welke goedkoop maar wel goed is. probeer het daar eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
Ik heb gebeld met verschillende verzekeringen die bij independer.nl het laagst uitkwamen.
Het is wel mogelijk als je staat ingeschreven als regelmatige bestuurder, op voorwaarde dat je ouders schriftelijk afzien van de schadevrije jaren.

Nu zijn m'n ouders al 25+ jaar schadevrij dus gaat me vader bellen of hij dan nog steeds op het max. blijft of naar beneden gaat (omhoog met kosten dus).

Mocht het voor hem duurder worden, dan gaat het feestje niet door. Mocht het niet uitmaken dan heb ik mazzel.

Toyota Aygo uit okt 2012 zou dan op bijna €54 per maand uitkomen met 0 schadevrije jaren.
Nja wat ik weer bespaar op benzine en wegenbelasting (helaas maar tot 2014) wordt dan weer gecompenseerd bij de verzekering :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBS
  • Laatst online: 26-05 16:48

NBS

Ik heb op mijn 19de (verjaardag) een auto gekocht, net nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald. Een kleine zuinige voordelige auto (600-700kg auto) icm WA+Inzittenden verzekering. De wegenbelasting is daarvan ongeveer 45-50 euro in het kwartaal, en ik betaal ongeveer 35 euro/maand qua verzekering. Voor (inmiddels) ruime 1jaar schadevrij te hebben gereden, vind ik dat nog weinig.

Het is misschien niet een auto waar de meiden mee gaat lokken, maargoed het is om mijn schadevrije jaren voordelig op te bouwen, en daar gaat het toch uiteindelijk om?

Vele mensen in mijn omgeving betalen zich scheel aan dikke auto's en hoge verzekeringspremies, voor de eerste schadevrije jaren. De kans (omdat je geen rijervaring hebt) dat je je auto in de puin rijd, is aanzienlijk groter, dan als je 5 jaar regelmatig op de weg te vinden bent.

Beginnende bestuurders kunnen op hun 18/19de prima een auto betalen, als ze genoegen nemen met wat minder (luxe), en dat zie ik (in ieder geval) in mijn omgeving heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
NBS schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:38:
Het is misschien niet een auto waar de meiden mee gaat lokken, maargoed het is om mijn schadevrije jaren voordelig op te bouwen, en daar gaat het toch uiteindelijk om?
Jij rijdt auto om schadevrijen jaren op te bouwen? :+
Doel van een auto is idd van A naar B te komen, en als je 18 oid bent dan moet het meestal goedkoop. Dus ik ben het wel met je eens. Maarja, het is vaak "je bent jong en je wil wat". Meiden lokken was voor mij niet intersant (had al relatie :P ) maar ik wilde altijd wel een leuke auto hebben. Zie je toch vaak.

Grappige is dat ik nu 27 ben en juist nu m'n goedkoopste auto ooit heb (waarde nog geen 500 euro). (heb net terreinwagen weg gedaan, en m'n sport oldtimertje gaat straks pas weer rijden).

[ Voor 6% gewijzigd door !null op 27-09-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
NBS schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:38:
Ik heb op mijn 19de (verjaardag) een auto gekocht, net nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald. Een kleine zuinige voordelige auto (600-700kg auto) icm WA+Inzittenden verzekering. De wegenbelasting is daarvan ongeveer 45-50 euro in het kwartaal, en ik betaal ongeveer 35 euro/maand qua verzekering. Voor (inmiddels) ruime 1jaar schadevrij te hebben gereden, vind ik dat nog weinig.
Same here. Een AX. Ik heb 'm nog steeds trouwens. :+
Tientje in de maand aan wegenbelasting ('t ding weegt niks), tientje in de maand aan verzekering, en klaar. Ik rij maar heel weinig, maar hij is sowieso best zuinig dus de brandstofkosten zijn ook niet echt hoog.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
dn072 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:36:
Ik heb gebeld met verschillende verzekeringen die bij independer.nl het laagst uitkwamen.
Het is wel mogelijk als je staat ingeschreven als regelmatige bestuurder, op voorwaarde dat je ouders schriftelijk afzien van de schadevrije jaren.

Nu zijn m'n ouders al 25+ jaar schadevrij dus gaat me vader bellen of hij dan nog steeds op het max. blijft of naar beneden gaat (omhoog met kosten dus).

Mocht het voor hem duurder worden, dan gaat het feestje niet door. Mocht het niet uitmaken dan heb ik mazzel.

Toyota Aygo uit okt 2012 zou dan op bijna €54 per maand uitkomen met 0 schadevrije jaren.
Nja wat ik weer bespaar op benzine en wegenbelasting (helaas maar tot 2014) wordt dan weer gecompenseerd bij de verzekering :F
Lijkt me stug dat ze al zijn schadevrije jaren willen afpakken. Er is immers geen schade ontstaan. Hoogstens de opbouw van de laatste jaren weg, maar die treden had ie toch al.

En nofi, maar een auto van 6-7k kopen en niet 54 euro voor de verzekering is natuurlijk wel fout. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBS
  • Laatst online: 26-05 16:48

NBS

!null schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:43:
Jij rijdt auto om schadevrijen jaren op te bouwen? :+
Uiteraard ook wel, maar als ik het alleen zou doen om van A naar B te komen, hoefde ik geen eigen auto te hebben voor die aantal kms die ik maak in de week.
Cyphax schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:48:
[...]

Same here. Een AX. Ik heb 'm nog steeds trouwens. :+
Tientje in de maand aan wegenbelasting ('t ding weegt niks), tientje in de maand aan verzekering, en klaar. Ik rij maar heel weinig, maar hij is sowieso best zuinig dus de brandstofkosten zijn ook niet echt hoog.
Precies. Als je veel Kms maakt in de week, dan kan het de moeite waard zijn om een wat grotere auto aan te schaffen. Maargoed, hoeveel km zal een student van 18 rijden? Buitendat een 18jarige student vaak al een OV Chipkaart of een fiets heeft, waarmee hij/zij naar school/stage kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

!null schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:15:
Haha was niet eens allrisk. Was gewoon WA voor 150 euro per maand voor een 14 jaar oude auto. Waarschijnlijk nog zonder inzittenden verzekering :+
En je had het ook over weigeren om het überhaupt op jouw naam te laten verzekeren...

Dan is het helemaal geen dooddoener om te zeggen dat autorijden "gewoon duur" is. In jouw geval heb je blijkbaar een auto uitgekozen waarvan de verzekeraar de risico op jouw leeftijd op dat moment gewoon erg hoog vond. Dan nog, 1) dezelfde auto nu op oudere leeftijd rijden zal geheid een fractie van die kosten kennen maar 2) nu nog met die auto of toen met een bescheidener bak kost het gewoon geld, punt en geldt dat dubbel en dwars bij jonge bestuurders.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

ik kies en koos inderdaad om voertuigen te rijden die of niet gewild waren bij de jongeren of gewoon niet bekend zijn.
op mijn 22e had ik een ford thunderbird met een 4.6 V8 automaat. ik had eveneens een 2e autotje om die te gebruiken als woon/werk verkeer auto maar betaade wel voor de *kuch* Seat Marbella het dubbele als de premie van de thunderbird.

nu ik 27 ben rijd ik qwua verzekering spot goedkoop. verzekeraar kent het merk Mercury niet, en als ik zeg grand marquis blijft het al helemaal dood stil aan de ander kant van de lijn...
toen ik zei dat het een zustermodel was van de ford familie begrepen ze het eindelijk een beetje maar kreeg op de ''contract'' te lezen dat het dus niet om een Mercury Grand Marquis ging maar dat ze doodleuk Mercuri (zonder y) ford mondeo van hebben gemaakt.

nu rijd ik bij univé ook niet met een grand marquis maar ze kenden wel de Ford Crown Victoria. dit omdat mercury in hun bestand helemaal niet voor kwam hebben ze (eente met verstand van zaken) het broertje van de marquis wat dus de crown vic is als polis opgegeven.

nu betaal ik wel 300+ euro in de kwartaal aan wegenbelasting, maar als ik het totaal bereken ben ik goedkoper uit als mijn buurman met zijn 2010 model opel insignia maar rij wel beduidend meer auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
dion_b schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:05:
[...]

En je had het ook over weigeren om het überhaupt op jouw naam te laten verzekeren...
Ja bij mijn eerste auto gecheckt wat het zou kosten. Toen besloten dat ik het te duur vond :') wat m'n vader ook vond, en het geheel maar op zijn naam zette, maar wel mij als regelmatige bestuurder.
Later (21e dacht ik) wel op m'n eigen naam m'n auto willen zetten (premie was maar de helft), werd ik her en der geweigerd vanwege combi auto en leeftijd. Toch wel terecht gekund bij een iets duurdere uiteindelijk, en dus begonnen met opbouw van schade vrije jaren.
Dan is het helemaal geen dooddoener om te zeggen dat autorijden "gewoon duur" is. In jouw geval heb je blijkbaar een auto uitgekozen waarvan de verzekeraar de risico op jouw leeftijd op dat moment gewoon erg hoog vond. Dan nog, 1) dezelfde auto nu op oudere leeftijd rijden zal geheid een fractie van die kosten kennen maar 2) nu nog met die auto of toen met een bescheidener bak kost het gewoon geld, punt en geldt dat dubbel en dwars bij jonge bestuurders.
Ja het kost geld ja. Het waren eerst Celica's en daarna een MR2. Ja je kunt ook een Starlet gaan rijden, dat is wat goedkoper. Maar goed, daar kies je dan bewust voor. Je hebt een idee van wat het moet kosten, en dat je dat kunt betalen (wat opzich ook klopte). Totdat je erachter komt wat een verzekering moet gaan kosten. Toegegeven dat dat naief is om er zo in te stappen, maar als de verzekering de enige reden is tussen het wel en niet betalen dan vind ik het niet gek dat jongeren daar een andere oplossing voor vinden. Het wordt ook zoveel gedaan, zelfs met redelijk normale auto's.

Maar goed, als ik daar op terugkijk zou ik het ook niet meer willen hoor. Ook al was het niet persee fraude (vanwege opgeven regelmatige bestuurder), ik regel liever alles zelf.
Ik bedoelde echter meer aan te geven dat het opbouwen van schadevrije jaren niet echt relevant is als je 1) geweigerd wordt of 2) zo ontzettend veel moet betalen dat je het niet zou doen.
Daarbij moet ik zeggen dat ik autorijden niet nodig had (daarvoor fietste ik alles, ook 15km naar school etc) en dat het gewoon hobby was. Dus ja, kon wel een klein autootje kopen omdat het goedkoper was, maar dat was niet erg nuttig. Dan kon ik net zo goed geen auto kopen. Daarom had ik ook nooit scooters etc. Vond ze niet interessant en ook niet nuttig. Dus ja, de leuke auto's waren echt het doel zelf.
Nu rij ik juist in een simpel ding om zo goedkoop mogelijk mijn dagelijkse kilometers te doen, andere prioriteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Celica heb ik ook gehad, fijne herinneringen aan die auto.

Maar een MR2 als achterwielaandrijver of sportieve coupé als een Celica met een pikkie van 18. Vind je het hoge tarief echt heel gek? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Nee :P MR2 is nog erger met middenmotor. Die werd dan ook geweigerd haha.
Maar een Celica voor 150 euro per maand alleen WA verzekeren gaat natuurlijk ook nergens over, zelfs als je 19 bent.

[ Voor 65% gewijzigd door !null op 27-09-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325202

Ik snap het gezever niet ik bedoel je hebt toch independer.nl en een tich tal andere vergelijkings-websites. Ik weet nog toen ik mijn eerste auto kocht. Het was een Rover met 150pk hoop gezeur enzo niemand wou mij hebben ik had 0 jaar rij ervaring en 0 jaar schadevrij. Maar gewoon veel googlen alles geprobeerd en uiteindelijk voor 50 euro per maand verzekerd bij http://www.verzekersnel.nl/.

Vervolgens heb ik die auto zelf total-loss gereden tegen een stoeprand en weg laten slepen zonder dat de verzekering hier van wist. En toen had ik dus 1 schadevrij jaar en nu rijd ik in een BMW met 192pk voor 60 euro per maand. Ik word deze week 22 jaar oud. Dus waarom jij zoveel voor een Aygo moet betalen snap ik niet. Blijkbaar doe je je best gewoon niet om een goeie prijs te vinden. Ik bedoel ik kan ook een verzekering nemen bij Ditzo voor 200euro per maand maar ik weet wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik weet niet hoor. Als ik op Independer een willekeurige BMW invul met 142 Kw en zeg dat ik volgende week 22 wordt dan kom ik niet onder de 100 euro hoor. Laat staan dat je zoiets op je 18e gaat doen.
Met die Rover heb je denk ik geluk gehad, dat men niet wist dat het een snelle Rover was om maar zo te zeggen. Het is een heel verschil of een auto als zijnde sportief wordt ingedeeld of niet.

Ik weet nog wel m'n eerste Celica. Was de sloomste ooit. Simpel 1.6je erin. Was technisch gelijk aan een Corolla in alle opzichten. Maar dat moest al heel veel kosten per maand, want ja het was een Celica...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik had gewoon de 2.0 GTi. Veel leuker. :D
Ik kocht die trouwens als verjaardagscadeautje toen ik 22 werd. Zal eens op moeten zoeken wat de premie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:48
Anoniem: 325202 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:37:
Ik snap het gezever niet ik bedoel je hebt toch independer.nl en een tich tal andere vergelijkings-websites. Ik weet nog toen ik mijn eerste auto kocht. Het was een Rover met 150pk hoop gezeur enzo niemand wou mij hebben ik had 0 jaar rij ervaring en 0 jaar schadevrij. Maar gewoon veel googlen alles geprobeerd en uiteindelijk voor 50 euro per maand verzekerd bij http://www.verzekersnel.nl/.

Vervolgens heb ik die auto zelf total-loss gereden tegen een stoeprand en weg laten slepen zonder dat de verzekering hier van wist. En toen had ik dus 1 schadevrij jaar en nu rijd ik in een BMW met 192pk voor 60 euro per maand. Ik word deze week 22 jaar oud. Dus waarom jij zoveel voor een Aygo moet betalen snap ik niet. Blijkbaar doe je je best gewoon niet om een goeie prijs te vinden. Ik bedoel ik kan ook een verzekering nemen bij Ditzo voor 200euro per maan maar ik weet wel beter.
Hoe heb je in hemelsnaam een auto kunnen verzekeren elders dan bij Rialto nadat je zonder rijbewijs die auto op de snelweg gecrasht had? Dan heb je toch creatief moeten draaien om de acceptatievragen heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Senor Sjon schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:11:
Ik had gewoon de 2.0 GTi. Veel leuker. :D
Ik kocht die trouwens als verjaardagscadeautje toen ik 22 werd. Zal eens op moeten zoeken wat de premie was.
Ja die kocht ik daarna. Een 2.0 GTi uit '90 toen ik 19 of 20 was. Daarna dus MR2 uit '85 en ook nog Celica uit '95 gehad (175pk, superstrut en alles, heerlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hmmm, dat was geen zwarte 2.0 toch? :P

@Rukapul.
Als je de schade niet claimt, dan maakt dat natuurlijk geen bal uit. De verzekering vraagt om geclaimde ongelukken. Als je éénzijdig je 100 euro kostende 205 een greppel in rijdt, dan ga je dat niet op de verzekering claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Lucratief schadevrije jaren opbouwen: koop een motorfiets. Kan een niet-rijdend oud brikkie zijn voor een paar honderd euro max. Verzeker hem WA, kost hooguit een euro of 7 per maand. Paar jaar wachten, tel uit je winst.

Bij sommige maatschappijen heb je "2e gezinsauto" regelingen waarbij je meerdere voertuigen kunt hebben en de 2e en volgende kentekens de korting van de 1e ontvangen. Kun je je motor houden terwijl je er een auto bij hebt. En als je dan de motor wegdoet kun je in sommige gevallen de schadevrije jaren overzetten op de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tes_shavon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01-2024
als je niet al te veel rijd (of juist wel, maar veel malus-jaren hebt) ga dan naar www.kilometerverzekering.nl. Zij werken ZONDER schadevrije jaren.

Ik en mijn vrouw hebben door leaseauto's geen schade vrije jaren opgebouwd en bij de verzekering van een nieuwe auto (dus allrisk en inclusief inzittenden) betaal ik nu € 28 per maand. de offerte voor hetzelfde van ING was bijvoorbeeld € 97,- per maand

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@t_captain: Wel is het zo dat oldtimers (beter gezegd: oldtimerverzekeringen) vaak niet echt mee doen aan opbouw voor schade vrije jaren. Dus als je een oldtimer motor koopt, om ook schade vrije jaren mee op te bouwen zou ik wel een normale verzekering hanteren en geen oldtimerverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:48
t_captain schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:20:
Lucratief schadevrije jaren opbouwen: koop een motorfiets. Kan een niet-rijdend oud brikkie zijn voor een paar honderd euro max. Verzeker hem WA, kost hooguit een euro of 7 per maand. Paar jaar wachten, tel uit je winst.

Bij sommige maatschappijen heb je "2e gezinsauto" regelingen waarbij je meerdere voertuigen kunt hebben en de 2e en volgende kentekens de korting van de 1e ontvangen. Kun je je motor houden terwijl je er een auto bij hebt. En als je dan de motor wegdoet kun je in sommige gevallen de schadevrije jaren overzetten op de auto.
Het is voordeliger om de motor apart op een polis te zetten juist omdat deze zo goedkoop is. In een worst case geval met een schade kun je zelfs nog een carousel met je polissen gaan spelen waarbij je het duurste voertuig op de polis met de meeste schadevrije jaren.

Overigens heb ik al 17 jaar m'n rijbewijs en nog nooit een voertuigverzekering op naam gehad noch als regelmatige bestuurder geregistreerd gestaan. Dat laatste is geen invoerveld bij welke aanvraag dan ook die ik ben tegengekomen :+ Beide voertuigen staan op de naam van m'n partner. Voordeel is wel dat je typisch een voertuig over kunt dragen aan de partner met behoud van zowel schadevrije jaren alswel korting. Dan is het handig als je 2 polissen hebt en niet 1, want zo heb je een dubbele hoeveelheid schadevrije jaren voor heel weinig extra kosten.
Senor Sjon schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:08:
@Rukapul.
Als je de schade niet claimt, dan maakt dat natuurlijk geen bal uit. De verzekering vraagt om geclaimde ongelukken. Als je éénzijdig je 100 euro kostende 205 een greppel in rijdt, dan ga je dat niet op de verzekering claimen.
Klopt, maar je hebt typisch ook nog acceptatiecriteria met bijbehorende vragen.

Zou wel wazig zijn als de ander z'n verzekering is opgezegd wegens zo'n voorvan en de veroorzaker kan een nieuwe aanvragen :P

[ Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 27-09-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

hehe zo staat inderdaad mijn lease auto in de malus en mijn prive motor op 12 jaar sv :)

gelukkig heb ik al lang goede contacten in de verzekeringswereld (ook voordat ik er zelf werkte) na een celica kocht ik namelijk een alfa GTV toen ik 20 was gevolgd door een porsche 944. Even uit mijn hoofd moest ik 60 gulden paar maand betalen (waar een ander mij helemaal niet wou hebben of meer van 300 gulden per maand wou laten betalen) Dat was nog in de tijd dat de honda crx jes met bosjes in de bomen vlogen (en wel als normale auto verzekerd werden) good old times :)

en eens me Rukapul. Bij het aanvragen is er een slotvraag in de trent van 'is er nog iets dat u denkt dat voor ons van belang kan zijn voor de acceptatie' hier valt natuurlijk het melden van een eenzijdig ongeluk ook onder. Of ze er ooit achter gaan komen is een tweede maar het verzwijgen ervan kan leiden tot ontbinding van de overeenkomst.

[ Voor 23% gewijzigd door Ray op 27-09-2013 16:56 ]

Pagina: 1