Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een nieuwe speaker set voor mijn kamer.
Deze zou voornamelijk gebuikt worden voor muziek en films kijken.

Tot op heden twijfel ik heel erg over het volgende producten:

pricewatch: Edifier S730D
pricewatch: Edifier S530D (Zwart)
pricewatch: Bose Companion 5
pricewatch: Logitech Z906

Echter uit een persoonlijke optiek moet het prijs/kwaliteit verschil niet heel erg groot zijn!

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en ik sta zeker open voor nieuwe suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wat bedoel je hiermee: "Echter uit een persoonlijke optiek moet het prijs/kwaliteit verschil niet heel erg groot zijn!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MrAcid schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:34:
Wat bedoel je hiermee: "Echter uit een persoonlijke optiek moet het prijs/kwaliteit verschil niet heel erg groot zijn!"
Het zou zo niet moeten zijn dat je voor een product X, 500 euro betaalt die bijvoorbeeld de kwaliteit van een product van 200 euro levert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf een grote fan van logitech en bose,maar aangezien het prijsverschil naar mijn mening te groot is zou ik dus voor het logitech setje gaan.

ik gebruik zelf de voorloper van de logitech set (de z5500) deze werkt perfect en is redelijk vergeleikbaar.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 07:25

JT

VETAK y0

Wil je:
1. Hard geluid
2. Veel bas (kwaliteit of niet)
3. Goede geluidskwaliteit
4. Surround

Als ik speakers zie van 400e dan zou ik toch gelijk denken aan losse componenten, 2e hands kun je dan echt heel leuke dingen vinden die al jouw genoemde mogelijkheden echt het water met een factor 20 het water uit blazen op gebied van kwaliteit, kwantiteit, flexibiliteit en mogelijkheden. Dan heb je echt een eigen home-cinema. Bose zou ik sowieso links laten liggen. Klinkt niet slecht maar veel te duur.

[ Voor 8% gewijzigd door JT op 27-09-2013 09:44 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2. Veel bas (kwaliteit of niet)
3. Goede geluidskwaliteit

Als ik zou moeten kiezen hebben de bovenstaande punten voor mij enige voorrang.

@JT: Ik ben zelf tot nu toe ook niet overtuigt dat bose echt de kwaliteit lever waarvoor je betaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat betreft Bose ben ik van mening dat ze op zich geen rommel maken maar dat je voor het geld dat je er voor moet betalen altijd beter kan krijgen. De prijs-kwaliteit verhouding is bij dit merk behoorlijk zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 19:31
Het zijn ook wel heel verschillende setjes, die Bose zijn 2.1, de Logitech 5.1, misschien moet je ook eerst de keuze maken of je surround wilt of niet.

Daarnaast ben ook ik van mening dat Bose geen waar voor z'n geld is, en ik vind de bas over het algemeen te overdreven, maar dat is wel waar jij naar op zoek bent lijkt uit je verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik ook eens naar Teufel kijken. http://www.teufelaudio.nl/pc/motiv-2-mk2-2.1-set-p9949.html zoiets bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 14:26
Zoals House zegt is component het beste voor je geluidskwaliteit. Als je een kwalitatieve sub wil, zou je deze:
V&A aangeboden: Mordaunt Short Carnival 7 actieve subwoofer (8", 65W RMS) + Oehlbach kabel
Kunnen halen bijvoorbeeld, en dan bijvoorbeeld een paar Klipsch RB-51 voor totaal 180 euro:
http://www.correct.nl/art...?ARTNR=319816&ref=beslist
Dan heb je nog 120 euro over voor een versterker, wat ook wel moet lukken. Niet dat dit het beste is (zou kunnen) maar om een idee te geven wat mogelijk is. Mijn ervaring met 2.1/5.1 setjes (bose, logitech, B&W, zowel geluisterd in de Mediamarkt als bij mensen thuis) is dat ze zonder uitzondering volstrekt onacceptabel klinken als je eens hebt gehoord hoe iets eigenlijk hoort te klinken op fatsoenlijke speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:31

FeaR

In GoT we trust

> CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 07:25

JT

VETAK y0

Pruimenvlaai schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:04:
Zoals House JT zegt is component het beste voor je geluidskwaliteit. Als je een kwalitatieve sub wil, zou je deze:
V&A aangeboden: Mordaunt Short Carnival 7 actieve subwoofer (8", 65W RMS) + Oehlbach kabel
Kunnen halen bijvoorbeeld, en dan bijvoorbeeld een paar Klipsch RB-51 voor totaal 180 euro:
http://www.correct.nl/art...?ARTNR=319816&ref=beslist
Dan heb je nog 120 euro over voor een versterker, wat ook wel moet lukken. Niet dat dit het beste is (zou kunnen) maar om een idee te geven wat mogelijk is. Mijn ervaring met 2.1/5.1 setjes (bose, logitech, B&W, zowel geluisterd in de Mediamarkt als bij mensen thuis) is dat ze zonder uitzondering volstrekt onacceptabel klinken als je eens hebt gehoord hoe iets eigenlijk hoort te klinken op fatsoenlijke speakers.
:+

Met 400e zou ik 2e hands krijgen, dan kun je gewoon een volwaardig 5.1 systeem hebben met normale speakers.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Pagina: 1