Toon posts:

Pc upgrade voor een producer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben opzoek naar wat hulp voor een pc upgrade, aangezien ik een leek ben op dit gebied.
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor het producen van muziek met Fruit Loops studio. Vooral met grote projecten schiet de cpu al snel in de 100% en begint mijn pc behoorlijk te 'laggen'.

Ook speel ik regelmatig een game, maar voor de huidige games komt hij echt te kort.

Mijn budget is niet al te hoog (zo'n €200,-), maar ik hoef ook geen high end pc te hebben.

Hier mijn specs:

CPU: AMD Athlon II X2 225 (3.10 HZ)
GPU: ATI Radeon HD 5570
MEMORY: 4 GB
MOEDERBORD: Waar kan ik dit vinden via windows?
GELUIDSKAART: Focusrite Scarlet 2i2 (Extern)

Als jullie meer gegevens nodig hebben graag even melden, want zoals ik al zei, ik ben een leek op dit gebied!

Ook vroeg ik mij af of overclocken van de CPU een optie is. Of valt hier niet meer uit te halen?

Groeten,

Casper

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2013 01:26 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Speccy is een programma waarmee je hardware kan checken.

200 euro is wel heel erg weinig.

Ik kan niet echt vinden of Fruity Loops met quadcores of meer kan werken. Wel oude verhalen over FL 8 met een i5 750 waarbij het op 1 core loopt. Maarja, da's zo lang terug.

Het is vrij simpel: Draait FL maximaal op 2 cores: neem een i3. Die hebben hoge singlecore performance.
Draait FL keurig op 6 cores: neem een FX6300. Mocht het zelfs octocore support hebben kun je een FX8320 met een goedkoop mobo in je budget schoenlepelen.

Moet je trouwens wel al DDR3 geheugen hebben.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Zo ver ik weet wordt bij de versie die ik gebruik (11) Multi core wel ondersteunt.

Hier mijn uitgebreide system specs:

Besturingssysteem:
Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
Processor:
AMD Athlon II X2 255 35 °C
Regor 45nm Technologie
RAM:
4.00GB Dual-Kanaal DDR2 @ 334MHz (5-5-5-15)
Moederbord :
ASUSTeK Computer INC. M2N68-AM Plus (AM2) 44 °C
Grafisch :
MD20666 (1920x1080@60Hz)
MD20666 (1920x1080@60Hz)
1024MBATI Radeon HD 5570 (ASUStek Computer Inc) 42 °C
Harde schijven :
186GB Seagate ST3200021A ATA Device (ATA) 25 °C
186GB Seagate ST3200021A ATA Device (ATA) 24 °C
Optische schijven :
ATAPI iHAS124 B SCSI CdRom Device
DTSOFT Virtual CdRom Device
Geluid :
Scarlett 2i2 USB

Mijn budget ligt om en na bij de €200,- dus sugesties zijn welkom.

Groeten,

Casper

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Ik raad je met dat budget een AMD Phenom II x4 965 BE te halen, heb je een prima quadcore voor een schappelijke prijs.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Verwijderd

Topicstarter
Oke, en heb ik daar ook een andere mobo voor nodig? En ook overweeg ik dus nog een andere video kaart, iemand die nog een goede suggestie heeft voor een goede kwaliteit prijs verhouding?

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:04
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:47:
Oke, en heb ik daar ook een andere mobo voor nodig? En ook overweeg ik dus nog een andere video kaart, iemand die nog een goede suggestie heeft voor een goede kwaliteit prijs verhouding?
Niet volgen Asus. Volgens deze komt dat door de TDP.

De AMD Phenom II X4 840 echter wel. Of dat daadwerkelijk ook een goede processor is durf ik je niet te zeggen, maar gezien de verschillen tussen de 840 en de 965 is het verschil in prestaties niet zo heel groot, het prijsverschil is wel groot, en het belangrijkste: je hebt geen nieuwe moederbord nodig.

[ Voor 31% gewijzigd door thaan op 29-09-2013 22:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke heel erg bedankt. Dus als ik het goed begrijp: wil ik geen nieuw moederbord aanschaffen moet ik voor de 965 gaan, maar wil ik een goedkopere CPU + een nieuw moederbord moet ik voor de 840 gaan.

Nu zit ik alleen nog met een video kaart. Ik heb zelf zitten kijken en ik kwam op de Radeon HD 7770 series uit. Is dit een geschikte video kaart voor in zijn prijs klasse? En hoe zullen hedendaagse games draaien mocht ik deze setup (CPU + Videokaart) nemen?

Groeten.

• thaan
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 23:07:
Oke heel erg bedankt. Dus als ik het goed begrijp: wil ik geen nieuw moederbord aanschaffen moet ik voor de 965 gaan, maar wil ik een goedkopere CPU + een nieuw moederbord moet ik voor de 840 gaan.

Nu zit ik alleen nog met een video kaart. Ik heb zelf zitten kijken en ik kwam op de Radeon HD 7770 series uit. Is dit een geschikte video kaart voor in zijn prijs klasse? En hoe zullen hedendaagse games draaien mocht ik deze setup (CPU + Videokaart) nemen?

Groeten.
Nee, lees het nog even rustig door incl linkjes. De 965 werkt niet op jouw moederbord, de 840 doet dat wel. Voor de 965 zou je dus een nieuw moederbord moeten hebben, voor de 840 niet.

Verwijderd

Topicstarter
Excuus, dan heb ik het fout gelezen.

Dat komt dan wel goed uit, aangezien mij budget voor een video kaart dan wel groter word.

Zal ik overigens veel verschil merken tussen de X2 die ik nu heb en de X4?

Groeten.

• thaan
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 23:19:
Excuus, dan heb ik het fout gelezen.

Dat komt dan wel goed uit, aangezien mij budget voor een video kaart dan wel groter word.

Zal ik overigens veel verschil merken tussen de X2 die ik nu heb en de X4?

Groeten.
Het is een redelijk goedkope upgrade, mede omdat de processor bij nog maar 1 winkel te krijgen is (volgens de pricewatch) en hij geloof ik uit 2011 komt. Zo'n goedkope upgrade naar een quadcore zou ik persoonlijk doen. Mocht Fruity Loops baat hebben bij meer cores/threads dan is dit zeker een verbetering. Single thread performance van de X4 zal ook beter zijn dan je X2, maar verwacht daar geen wonderen van, zal niet al teveel verschillen.

Overige €150,- van je budget kun je dan aan een videokaart besteden, of een SSD mocht je écht een performance boost willen.

Verwijderd

Topicstarter
En welke video kaart raad jij me aan?

Ik zou namelijk graag mee willen komen met de huidige/toekomstige games. En dan vind ik het niet erg om een game op 'normal' settings te draaien i.p.v. 'ultra-high'.

Groeten.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:12

Thomg

Aww yiss

Verwijderd

Ik zou voor een i7 gaan, minimaal. Als je projecten een beetje groot beginnen te worden, dan ga je die nodig hebben. Hoelang produceer je al?

• thaan
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:21:
Ik zou voor een i7 gaan, minimaal. Als je projecten een beetje groot beginnen te worden, dan ga je die nodig hebben. Hoelang produceer je al?
Heb je überhaupt gelezen wat TS allemaal geschreven heeft? Budget van €200 koop je geen i7 + moederbord + videokaart van, dream on.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas dit zit ver buiten budget.

Ik produceer 4 jaar en ja, de projecten hebben dat punt al wel bereikt. Tot nu toe was het altijd wel te doen door 'delen' van het project apart te exporteren en als .wav bestand weer in het project te laden, maar deze methode vermindert een beetje de workflow.

Ik denk dat ik voor de X4 840 ga, alleen is dit product bij de site die thaan opgaf niet meer leverbaar. :/

Groeten.

Verwijderd

thaan schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:05:
[...]

Heb je überhaupt gelezen wat TS allemaal geschreven heeft? Budget van €200 koop je geen i7 + moederbord + videokaart van, dream on.
Kan je wel de wijsneus uithangen, maar een videokaart heb je niet nodig om te producen.
Als hij mij, als persoon die ook produced, en zelf ook geupgrade heeft vanuit een kut processor naar iets (relatief)fatsoendelijks, dan zou ik hem een i7 aanraden. En dat is makkelijk voor dat budget te krijgen.

Ik vraag me af of topicstarter dan wel een videokaart echt nodig heeft, of dat dat hem leuk lijkt om ook te upgraden. Want in dat geval zou ik liever het budget aan een goede processor uitgeven dan aan een processor en een videokaart. Dan ben je teminste in 1x van dat gezeik af in FL studio :)

Verwijderd

Topicstarter
De AMD Phenom II X4 840 is dus nergens meer te krijgen. Iemand een alternatief?

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01 22:18
Ik zou lekker voor zoiets gaan:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 99,95€ 99,95
1Gigabyte GA-78LMT-USB3€ 47,99€ 47,99
1Kingston KVR16N11S8K2/8€ 59,63€ 59,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 207,57

Dan ben je weer helemaal up to date met je pc met een snelle processor en 8gb geheugen. Je kan in elk geval gewoon weer lekker werken. Dan heb je geen betere videokaart, maar goed.

In de toekomst kan je dan nog extra geheugen bijprikken en/of upgraden naar een snellere 8core cpu.

[ Voor 5% gewijzigd door Goron op 02-10-2013 16:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks man hier heb ik wat aan! Ik ga die setup dan maar serieus overwegen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat lijstje van Goron besteld.

Is het verstandig bestanden etc. eerst te backuppen voor ik morgen mijn pc ombouw?

Ik mag zeker geen bestanden kwijtraken namelijk.

Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden voor ik de ombouw doe?

Groeten,

Casper

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Wat een onzin.. i7 voor muziek??? Ga eens weg man.. Ik trek mijn i7 3770k nog niet vol voor 15% met 40+ vst(i). Een AMD quadcore is prima hoor..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Pagina: 1