Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geluidskaart of DAC

Pagina: 1
Acties:

• Klaas vd Akker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-01-2019
Beste,

Ik heb laatst een setje Audioengine's A5+ aangeschaft. Nu wil ik het beste van het beste uit ze halen. Ik zat dus eerst te denken aan een goede geluidskaart: Asus Xonar Essence STX.
Alleen toen zag ik een DAC van Audioengine die ook erg goed bevalt bij de mensen, de Audioengine D1 24-bit DAC.
Kiezen jullie een DAC boven een goede geluidskaart, of andersom?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mvg Klaas

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-11 06:48
Zelf heb ik vorige week een Asus Xonar Essence STX gekocht, deze gebruik ik momenteel met een degelijk geluidssysteem en dat bevalt mij zeer goed. Buitenom of de Geluidskaart of DAC die in je in je TS noemd beter is, heeft voor vele een DAC de voorkeur gezien je met een DAC geen last hebt van elektromagnetische interferentie. Daardoor kan het probleem ontstaan met een geluidskaart dat het geluid helemaal 'clean' klinkt vanwege stoorsignaal. Echter hoeft dit niet altijd het geval te zijn.

Als je tussen deze beide wilt kiezen zou ik je geluidskaart aanraden ;). Zeker een verbetering ten opzichte van een onboard geluidskaart.