Wifi probleem

Pagina: 1
Acties:

• Killerman1991
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-11 19:11
Hallo,

Ik ben al een aantal dagen bezig om te kijken wat nou de geschikte wifi oplossing is.

Ik heb beneden in de meterkast een linksys ea4500 staan. Het bereik van deze router is dramatisch zowel boven als in de tuin is het heel slecht.

Er zijn een aantal oplossing:

1. Boven heb ik bedraad internet dus ik zou een 2de wifi router kunnen kopen, nadeel is dat je 2 ssid krijgt, waardoor je dus elke keer als ik van boven naar beneden ga en andersom dat ik handmatig op mijn mobiel hem over moet zetten.

2. Een repeater. Ik had 2 re1000 repeaters wat ook een drama was zowel boven als in de tuin. Voordeel hierbij was wel dat je maar 1 ssid heb waardoor je niet over hoefde te schakelen, maar nadeel is denk ik wel dat je niet kunt kiezen wanneer je mobiel over gaat naar die andere en dus misschien op die zwakkere blijft staan. Er zijn andere merken misschien dat die beter zijn? De

3. Powerline adapter. Heb hier helemaal geen ervaring mee, wat ik gelezen heb is dat als hij werkt dat het wifi sneller is dan bij een repeater, maar dat het probleem vaak is dat het niet werkt.

4.Deze wifi router verkopen en voor een betere router gaan, (had gelezen dat er een hele snelle asus router er aan zit te komen misschien dat die een beter keus is?

Misschien hebben jullie nog beter ideeën dan hoor ik dat natuurlijk ook heel graag.

• sKoLb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-12 10:48
Hoi Killerman1991,

Voordat je nieuwe spullen gaat kopen zou ik eerst eens proberen je linksys ea4500 router boven neer te zetten. Je geeft aan dat je een kabel naar boven hebt liggen, sluit die aan op je modem in de meterkast en de router dan boven aan het andere eind. Misschien lost dit al een heleboel op.

Alternatief is een accesspoint i.p.v. een tweede router of repeater boven plaatsen. Juist omdat je een kabel hebt liggen zou ik geen repeater nemen (dit kost je de helft van de bandbreedte).

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 19:48
Wat heb je zelf al geprobeerd, bijvoorbeeld heel simpel je router van frequentie (kanaal) wisselen kan al voldoende zijn om jouw probleem op te lossen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Even terug naar het begin. Je zegt dat "deze" router dramatisch is. Heb je vergelijkingsmateriaal (bijv een vorige router die het op dezelfde plek beter deed)? Of geef je de router de schuld zonder te kijken naar andere factoren (zoals bouwmaterialen van het huis...) :?

Oslik blyat! Oslik!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je denkt te moeilijk ;)

@Optie 1: Je kunt een simpele router kopen, die in AP modus zetten, al dan niet via een switch koppelen met de LAN poort (NIET de WAN poort!), zelfde SSID er in zetten, zelfde beveiliging als beneden aanhouden en evt zelfs zelfde kanaal. Werkt prima :)
Zie ook [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Heb het zo zelf ook gedaan en dat werkt tot volle tevredenheid :) Beneden staat een Dlink DIR-825, boven een SItecom WLAN router (type even onbekend) en ik heb door heel et huis gewoon een wireless N verbinding :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Killerman1991
Ik heb inderdaad andere routers geprobeerd. 1 van asus 1 van netgear en 1 van sitecom. Dit waren de top modellen van hun merk. Wifi was fantastisch het enige hele rare min punt was dat mijn bedraad Internet met de helft omlaag ging bijna. 12mb per seconde haal ik nu toen maar 7 bij alle 3. Heb toen gebeld met alle merken niemand snapte het. Dus uiteindelijk maar weer dezelfde linksys router gekocht helaas.

Ok dus je kunt 2 routers op dezelfde ssid zetten en dan switcht je mobiel over naar het sterkste signaal. Maar die repeater die ik had deed dat ook maar soms pakte mijn mobiel wel het signaal van beneden, of dit nou aan de repeater of aan mijn mobiel ligt weet ik niet.

• Killerman1991
Wat is wijsheid nu? Router in de woonkamer zetten en een switch kopen voor in de meterkast? Het bedraad Internet word wel 6 meter langer dan en aangezien dat nu al 30 meter is ongeveer met 2 switchen ertussen. Gaat dat nog wel goed met snelheid?

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Tip van de dagelijkse gebruiker/installateur van Wireless omgevingen.

Als je al meerdere accesspoints gaat gebruiken, probeer dan zoveel mogelijk hetzelfde merk en type te hanteren, Maak het SSID overal hetzelfde en gebruik overal verschillende kanalen.

Voor europese begrippen ( met uitzondering van 802.11b (11Mbps )) mag je ge/misbruik maken van OFDM in je kanaalplanning wat inhoudt dat je kiest uit de volgende kanalen : ( 1,5,9,13 ) deze hebben geen interferentie op elkaar.

Voor amerikaanse begrippen ( waar kanaal 12 en 13 verboten zijn ) mag je gebruik maken van de volgende kanelen : ( 1,6,11 ). let wel, als je 802.11b wilt gebruiken, dien je ook deze kanaalplanning te gebruiken. Ook als je vaak vrienden/bezoekers vanuit amerika over de vloer krijgt is het onhandig kanaal 13 actief te gebruiken in de kanaalplanning. Aangezien dit kanaal hard uitstaat in de amerikaanse drivers. ( en mensen dus maar de helft van de accesspoints "zien")

• Killerman1991
Het probleem zit niet in het kanaal, dat heb ik al geprobeerd.

• Killerman1991
Ik heb inmiddels de router in de woonkamer gezet. Als ik boven ben dan zit ik er precies boven en heeft mijn mobiel maar 2 streepjes van de 4 nog. Lijkt mijn toch echt dat het probleem de router zelf is.

• Killerman1991
Weet iemand een oplossing?
Pagina: 1