Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Britse scholier opgepakt wegens betrokkenheid bij ddos-aanva

Pagina: 1
Acties:

• coretx
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-11 15:45
"Nadat Spamhaus de hulp inriep van Cloudflare was de site weer bereikbaar. De aanval was met 300 gigabit per seconde naar verluidt de grootste ddos-aanval ooit."
Pertinent lariekoek.

Spamhaus heeft inderdaad de hulp van Cloudflare ingeroepen voor mitigation.
Resultaat: Amplifcation of the Amplification attack.
Uiteindelijk heeft Google de zaak gered.
Cyberbunker spoofde daarbij het ip-adres van Spamhaus, waardoor alle dns-reply's naar het ip-adres van Spamhaus werden gestuurd.
Zuiver laster danwel smaad.
Bewijs hiervoor is uit het zelfde artikel te halen, Lees: Verdachte, niet veroordeelde.
( Sterker nog, Sven is vrij gelaten! )
Bij die actie werd ook de 35-jarige Nederlander Sven Olaf K. opgepakt in Spanje. Hij wordt ook verdacht van betrokkenheid bij de ddos-aanval en is aan Nederland uitgeleverd.
Sven Olaf Kamphuis was de woordvoerder van Stophaus. Stophaus is de groep slachtoffers van Spamhaus welke de DDOS aanval heeft opgeeist.

Een goede journalist belicht een zaak van meer dan 1 kant.
Het artikel zoals het er nu staat betreft overduidelijk Copy & Paste journalistiek.
Jullie moeten je schamen.

Nu weet ik dat dergelijke uitlatingen jullie niet motiveert om een mutatie te schrijven, maar toch verwacht ik dat jullie ego niet in de weg van journalistieke integriteit staat.

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11 20:29

wica

De duivel jacht op me

@coretx Je moet ze wel voeden :)
Anyway, je het een punt en de verwachting dat dit zal gaan veranderen is een ijdele hoop. Maar dit geld spijtig genoeg niet alleen voor dit "nieuws" medium :)

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Er viel inderdaad het een en ander aan te merken op het stuk. Aangepast, en een update toegevoegd.

Ik ben helemaal geen stagiair