Beste tweakers,
Omdat ik binnenkort het huis uit ga, ben ik van plan een eigen desktop aan te schaffen. Graag had ik hierbij gerekend op jullie hulp/kennis voor het kiezen van een nieuw systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk: Autocad, MATLAB, MS Office
Occasioneel: Gaming (BF 3, GRID 2, GTA V).
Hierbij vind ik het belangrijk dat het spel soepel loopt. Het is dus niet noodzakelijk het spel op de hoogste settings te kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm: samsung SyncMaster T220/T220G
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen specifieke voorkeur (heb wel goede ervaringen met intel).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Snel!
- Stil (maar hoeft niet extreem stil te zijn)
- Energiezuinig is goed meegenomen
- Ben absoluut niet van plan te overclocken (wegens te weinig ervaring)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Probleem
Dit lijkt mij een zeer mooi systeem (suggesties zijn uiteraard welkom), maar ik heb niet genoeg ervaring om het zelf in elkaar te steken
.
Oplossing???
Zijn er goede websites die dergelijk systeem voor een kleine meerprijs in elkaar kunnen steken? Of is het best om prijs te vragen bij de lokale computerwinkel (ben afkomstig van België)?
Ik zou eventueel ook wel een kant- en klaar systeem willen kopen voor ongeveer dezelfde prijs, maar dan zullen de specificaties wellicht wat minder zijn dan hierboven. Bv. via de website van medion had ik mijn oog laten vallen op de AKOYA PC P5335 F (website medion) of via de website van dragoncomputers.nl (PC voor zelfde budget).
Graag jullie mening hierover.
Bedankt!
Omdat ik binnenkort het huis uit ga, ben ik van plan een eigen desktop aan te schaffen. Graag had ik hierbij gerekend op jullie hulp/kennis voor het kiezen van een nieuw systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk: Autocad, MATLAB, MS Office
Occasioneel: Gaming (BF 3, GRID 2, GTA V).
Hierbij vind ik het belangrijk dat het spel soepel loopt. Het is dus niet noodzakelijk het spel op de hoogste settings te kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm: samsung SyncMaster T220/T220G
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen specifieke voorkeur (heb wel goede ervaringen met intel).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Snel!
- Stil (maar hoeft niet extreem stil te zijn)
- Energiezuinig is goed meegenomen
- Ben absoluut niet van plan te overclocken (wegens te weinig ervaring)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 191,73 | € 191,73 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | MSI N660 TF 2GD5/OC | € 164,20 | € 164,20 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 53,50 | € 53,50 |
| 1 | Corsair Carbide 500R Black | € 90,90 | € 90,90 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 30,12 | € 30,12 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,- | € 67,- |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 55,- | € 55,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 86,99 | € 86,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 807,39 | |
Probleem
Dit lijkt mij een zeer mooi systeem (suggesties zijn uiteraard welkom), maar ik heb niet genoeg ervaring om het zelf in elkaar te steken
Oplossing???
Zijn er goede websites die dergelijk systeem voor een kleine meerprijs in elkaar kunnen steken? Of is het best om prijs te vragen bij de lokale computerwinkel (ben afkomstig van België)?
Ik zou eventueel ook wel een kant- en klaar systeem willen kopen voor ongeveer dezelfde prijs, maar dan zullen de specificaties wellicht wat minder zijn dan hierboven. Bv. via de website van medion had ik mijn oog laten vallen op de AKOYA PC P5335 F (website medion) of via de website van dragoncomputers.nl (PC voor zelfde budget).
Graag jullie mening hierover.
Bedankt!