Toon posts:

Samsung SyncMaster 2233RZ geeft plotseling geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze monitor al een aantal jaren. Niet omdat het een 3d scherm is maar wel omdat hij met 120hertz lekker snel is. Gisteren deed ik deze monitor aan en dan geeft hij 1 seconde beeld en blijft daarna zwart. Als ik mijn beeldscherm dan weer uit zet en vervolgens weer aan krijg ik weer 1 seconde beeld... Of als ik mijn computer aan en uit zet dan geeft hij ook kort 1 seconde het bios scherm weer. Ik heb al een aantal dingen uitgesloten:

- Computer doet het gewoon perfect met ander scherm
- Stroom Kabel en DVI-D kabel doen het gewoon perfect op een ander scherm

Het moet dus wel de monitor zelf zijn. Ik bedoel ik heb er geen garantie meer op omdat hij gemaakt is op oktober 2009 en ik heb hem ook al bijna net zo lang gok ik. Wat moet ik nu aan met dit scherm zou ik hem zelf kunnen maken of moet ik hem weg gooien? Het apparaat kostte me wel bijna 300 euro nieuw!!!

Verwijderd

Topicstarter
Samsung heeft ondertussen laten weten dat ze het niet willen repareren. Schandalig want een monitor van 300 euro hoort gewoon meer dan 3 jaar mee te gaan vind ik!

Hier een filmpje van het probleem.
http://youtu.be/dbd4XDIQA8w

Hier een foto van het voeding gedeelte:
Afbeeldingslocatie: http://oi43.tinypic.com/s5wy3c.jpg

Hier een foto van het andere gedeelte (lijkt wel alsof er een chip los zit?):
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/xxb3k.jpg

Hoe kan ik dit nu repareren?

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-12 21:37

auto660

1991 240 GL Brick

Dat witgelige spul is lijm, je voeding ziet er nog goed uit. Die chip zat volgensmij nooit al echt vast. He tin op de PCB zijn nog bolletjes. Ik heb zelf een hetelucht station voor dat soort dingen dus als je wilt kan ik alles wel even nakijken en die chip weer vast solderen. DM maar als je interesse hebt. En wat is dat zwarte rond die chip in het midden?

[ Voor 7% gewijzigd door auto660 op 28-09-2013 08:40 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:25
ik heb iets gelijkaardigs gehad, ik heb toen een aantal condensators vervangen op het voedingsgedeelte. Dit heeft maar een tweetal weken geholpen, had ondertussen al een nieuwe monitor op het oog want die van mij was reeds 5j.

ik heb toen deze tutorial ondermeer gebruikt:
http://www.ccl-la.com/blo...ng-2493hm-24-lcd-monitor/

Ook op youtube was er wel wat te vinden over mijn model

Voor mij sindsdien geen samsung monitors meer, ze gebruiken in hun voedingsgedeeltes lage/matige kwaliteit condensators, ook in de TV's. Hierdoor begeven die 'redelijk snel' terwijl het paneel zelf dan nog steeds perfect in orde is. Meeste mensen kopen dan maar een nieuwe want de oude doet het niet meer.

https://www.techpowerup.com/review/

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:48

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@TiezZ_BE: dat is hier niet van toepassing zijn condensators zijn nog goed zie eerste foto

Lijkt wel of ze die ic vervangen hebben met een hand bout maar niet opgekuist, wel raar geeft beeld en licht en toch valt ie in beveiliging. Die gele elco's staan niet bol ofzo, soms moeilijk te zien op foto's??

Er mist nergens een kleine ic?

Zou eens contact opnemen met de consumentenbond, hier zit een luchtje aan.

[ Voor 28% gewijzigd door Damic op 28-09-2013 22:35 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:25
kan idd iets anders zijn, alhoewel ze bij mij ook niet bol stonden. Maar met gelijkaardig bedoelde ik vooral ivm het filmpje dat hij erbij had gezet.

https://www.techpowerup.com/review/

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Het ziet er inderdaad allemaal uit (nu ik het vanaf mijn pc bekijk) alsof het:

1. Veeeeeel te heet is geworden (180+ graden) en zichzelf is gaan solderen

2. Er zelf aan gesoldeerd is.

Je ziet ook overal op de pcb van dat soldeerspul (bruine vlekken) zitten wat écht niet hoort. Ik denk zomaar dat er iemand bij het refurbishen iets té enthousiast was.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Verwijderd

Topicstarter
Is hij nog te repareren?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2013 23:30 ]

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Je kan proberen die ene losse chip er weer op te zetten en desnoods een reflow daarna te doen in de oven zodat al het soldeer weer eventjes zacht wordt maar ik denk dat als dat niet werkt dat je of een heel professioneel persoon er naar moet laten kijken of op ebay zo'n zelfde bord moet scoren. Je kan ook kijken naar een gebarst scherm die hetzelfde is, scherm zijn als ze gebarsten zijn namelijk vrij goedkoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat meer informatie gekregen van een ander forum. Die losse chip is hetzelfde als de chip met die zwarte drap eromheen waarschijnlijk is er een eerdere reparatie geweest en is die chip al een keer vervangen maar hebben ze de oude ernaast gelaten als bewijs. Maar ik vermoed dat als ik die chip met die zwarte drap vervang dat het scherm het weer doet alleen waar koop ik zo een chip?

Verwijderd

Topicstarter
edit

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2013 21:38 ]

Verwijderd

Ook wij hadden vandaag uitval van ons beeldscherm. Bij ons was het probleem echter heel simpel. Toen ik de achterkant open had gemaakt en de connector naar het scherm losmaakte vond ik dat deze een beetje los erop zat. Een kant zat goed vast. De andere kant een beetje los. Toen ik voor de rest geen vreemde zaken op het oog had gezien besloot ik om de zaak eerst weer dicht te bouwen en te kijken of hij het deed als de connector er goed op zat. Het beeldscherm doet het weer ;-). Dus, hoe vreemd het ook is, zo'n connector hoort er gewoon goed op te zitten. Maar bij ons was deze blijkbaar niet goed aangedrukt bij de fabricage en door deze goed aan te sluiten doet de monitor het weer normaal.

Dus, niet te snel weggooien. Toch altijd even een controle doen of het eenvoudig op te lossen valt.
Pagina: 1