Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MSI GS70, Toshiba Qosmio X70 of ...? (Budget +1500)

Pagina: 1
Acties:

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:15
Het is tijd voor een nieuwe laptop, die ik nu gebruik is inmiddels te traag geworden. Nu de Haswell laptops een beetje beschikbaar zijn ben ik aan het kijken naar vervanging.

Budget

Maakt niet heel veel uit, als ik voor € 1.500 voldoende power heb is het goed, maar er zit wat mij betreft niet echt een maximum aan.

Gebruik

De laptop zal voornamelijk gebruikt worden om te programmeren en virtuele pc's te draaien. Aansturen van 2 of meer schermen is dus erg handig. Daarnaast wil ik voldoende power hebben om nieuwe games te kunnen draaien, en voor o.a. foto/video bewerking is een goed scherm ook handig.

Gewicht

Ik wil de laptop mee kunnen nemen, maar het zijn alleen korte loop-stukjes (dus van kantoor - auto en auto - huis bijvoorbeeld. +4 kilo is in ieder geval te veel.

Accu duur

Bijna altijd stroom in de buurt, wat slechtere accuduur is geen probleem.

Uiterlijk

_Geen_ kerstboom laptop. :)

Voorlopige shortlist

pricewatch: Toshiba Qosmio X70-A-11V

pro:
- 32GB geheugen mogelijk
- Goed scherm
con:
- Uiterlijk

pricewatch: MSI Gaming Series GS70 Stealth 2OD-004NL (let niet op de kleuren bij het toetsenbord, die kunnen uit :) )

pro:
- Dun, licht
- 3 schermen mogelijk
- Mat scherm
con:
- Ontbrekende dvd/bluray speler

Nog andere alternatieven voor bovenstaand? Ik kan ook nog een maand of twee wachten, als er dan nieuwere / betere laptops aangekondigd worden.

-

Verwijderd

De GS70 lijkt mij erg duur voor wat hij bied. De accuduur is slechtrs 3½ uur, hij wordt enorm heet, en hij bereikt idle precies het geluidsniveau waarbij ik laptops standaard afraad vanwege de fan noise: 35.0db.

http://www.notebookcheck....21-Notebook.101807.0.html

De toshiba lijkt mij ook gigantisch overpriced. Je kan dan volgens mij beter €1300-1400 uitgeven aan iets met GTX 765m, al is de spoeling vrij dun in dat segment wat betreft. Eigenlijk vind ik de Alienware 14 en de enige leuke laptop in dit segment. Heel veel laptops met GTX 765m hebben koel issues, sneller vind je vrijwel alleen in dikke bakbeesten, zoals pricewatch: Medion Erazer X6825, maar dat is ook weer 4kg met een power supply van 0.85kg...

• SysRq
Tnx. De Alienware 14 heeft alleen een klein scherm (14'') en dat is echt te weinig. De Alienware 17 valt af door het gewicht (naast het aparte uiterlijk).

Nog een optie gevonden, alleen geen Haswell:
pricewatch: Samsung ATIV Book NP880Z5E-X02NL

[ Voor 38% gewijzigd door SysRq op 27-09-2013 13:31 ]

-

Verwijderd

De samsung ativ 8 ja, dat is ook een goede optie. Dat hij geen haswell heeft zou ik mij geen zorgen over maken.

• SysRq
Zijn er trouwens ergens sites waar je de laptops kunt vinden die waarschijnlijk binnen nu en een paar maanden uitkomen?

-

• SysRq
* Schop

Iemand nog andere tips?

-

• DrDread
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 16:12
Jazeker.

Je noemt in je eigen eerste post dat je lichtgewicht als voordeel ziet. Dan moet je dus géén zware game laptop nemen a la de MSI GT70 of de Asus G750. Ook die Toshiba lijkt me geen kleintje.

Daarnaast zeg je een budget te hebben van 1500, maar je komt met machines aanzetten in de prijsklasse 1899 en daarboven. Volgens mij heb je dus meer te besteden. Dus het feit dat er bij een laptop geen DVD speler zit, is geen argument want die dingen koop je los voor een paar tientjes ;-)

Ga eens kijken wat je precies bedoelt met "voldoende power voor de nieuwste games". Grafische kaarten zoals de GTX 770M en de GTX 780M vallen af vanwege de hitteproductie en de bijbehorende dikke laptops. Maximaal is de GTX 765M. Maar wellicht neem je ook genoegen met een GT 750M. Daar kun je in net wat lagere resoluties met net wat minder details prima games op spelen en het aantal laptops wat daarmee een optie wordt, neemt flink toe.

Ik heb overigens precies dezelfde eisen aan een laptop als jij en ik ben óók op zoek naar iets nieuws. Zelf GAS ik enorm op de MSI GS70 omdat ie licht, dun en snel is. Nadeel vind ik de hoge prijs. Alternatieven zijn een variant van de MSI GE70 (meteen wel zwaarder en vooral dikker) of een mooie laptop van Asus in de N-serie. Voor mij geldt zelfs dat een ultrabook in aanmerking komt, zolang er maar een GT 750M minimaal in zit. Nog een ander alternatief is de HP Envy 17 met GT 750M erin en dat ding heeft 2x een 1TB HDD erin plus 16GB RAM. Voor 1299 euro bij laptopshop.nl en andere zaakjes.

Have fun!

• SysRq
Er stond niet voor niets een + in de topictitel :) 1500 is echt een richtbedrag, als ik de perfecte laptop voor 2500 zie staan kan dat ook.

De GT 750M heeft voor mij voldoende power op dit moment, de GTX 765M is misschien iets meer toekomstbestendig.

Voor de GS70 is het enige risico de warmte en geluidsproductie denk ik, op 1 test bij notebookreview na kan ik daar weinig over vinden.

De HP Envy 17 is wel goedkoop, maar niet erg licht en voelt wat mij betreft wat goedkoop aan.

[ Voor 13% gewijzigd door SysRq op 30-09-2013 16:41 ]

-

• DrDread
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 16:12
Ik heb inmiddels een MSI GS70 en ik kan je vertellen dat het met die warmteproductie en zéker met het lawaai heel erg meevalt. Ja, de laptop wordt warm, maar niet warmer dan mijn zakenlaptop. Idem voor de adapter. Je brandt je handen er zeker niet aan. Kortom, dat dit een "probleem" zou zijn vind ik een broodje aap. Enorme aanrader trouwens, die GS70. Lekker plat en strak en de games draaien als een zonnetje ;-)

• SysRq
Blijven op ilde de fans ook draaien? Of is hij dan echt stil?

-

Verwijderd

DrDread schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:19:
Ik heb inmiddels een MSI GS70 en ik kan je vertellen dat het met die warmteproductie en zéker met het lawaai heel erg meevalt. Ja, de laptop wordt warm, maar niet warmer dan mijn zakenlaptop. Idem voor de adapter. Je brandt je handen er zeker niet aan. Kortom, dat dit een "probleem" zou zijn vind ik een broodje aap. Enorme aanrader trouwens, die GS70. Lekker plat en strak en de games draaien als een zonnetje ;-)
Volgens notebookcheck, welke van elke laptop geluidsniveau cijfers produceerd, haalt de notebook X tot Y db idle. En de notebook bereikt aan het toetsenbord een delta-t van 35° terwij een G75 bijvoorbeeld 13° warmer dan kamertemperatuur wordt.

Minder geen-broodje-aap kan kan volgens mij niet.. Ze hebben het gemeten, daar komt X uit. Het kan zo zijn dat de fan door een bios update stiller wordt, maar hoge temperatuur van een laptop onder load los je daar niet mee op.
Pagina: 1