Het is tijd voor een nieuwe laptop, die ik nu gebruik is inmiddels te traag geworden. Nu de Haswell laptops een beetje beschikbaar zijn ben ik aan het kijken naar vervanging.
Budget
Maakt niet heel veel uit, als ik voor € 1.500 voldoende power heb is het goed, maar er zit wat mij betreft niet echt een maximum aan.
Gebruik
De laptop zal voornamelijk gebruikt worden om te programmeren en virtuele pc's te draaien. Aansturen van 2 of meer schermen is dus erg handig. Daarnaast wil ik voldoende power hebben om nieuwe games te kunnen draaien, en voor o.a. foto/video bewerking is een goed scherm ook handig.
Gewicht
Ik wil de laptop mee kunnen nemen, maar het zijn alleen korte loop-stukjes (dus van kantoor - auto en auto - huis bijvoorbeeld. +4 kilo is in ieder geval te veel.
Accu duur
Bijna altijd stroom in de buurt, wat slechtere accuduur is geen probleem.
Uiterlijk
_Geen_ kerstboom laptop.
Voorlopige shortlist
pricewatch: Toshiba Qosmio X70-A-11V
pro:
- 32GB geheugen mogelijk
- Goed scherm
con:
- Uiterlijk
pricewatch: MSI Gaming Series GS70 Stealth 2OD-004NL (let niet op de kleuren bij het toetsenbord, die kunnen uit
)
pro:
- Dun, licht
- 3 schermen mogelijk
- Mat scherm
con:
- Ontbrekende dvd/bluray speler
Nog andere alternatieven voor bovenstaand? Ik kan ook nog een maand of twee wachten, als er dan nieuwere / betere laptops aangekondigd worden.
Budget
Maakt niet heel veel uit, als ik voor € 1.500 voldoende power heb is het goed, maar er zit wat mij betreft niet echt een maximum aan.
Gebruik
De laptop zal voornamelijk gebruikt worden om te programmeren en virtuele pc's te draaien. Aansturen van 2 of meer schermen is dus erg handig. Daarnaast wil ik voldoende power hebben om nieuwe games te kunnen draaien, en voor o.a. foto/video bewerking is een goed scherm ook handig.
Gewicht
Ik wil de laptop mee kunnen nemen, maar het zijn alleen korte loop-stukjes (dus van kantoor - auto en auto - huis bijvoorbeeld. +4 kilo is in ieder geval te veel.
Accu duur
Bijna altijd stroom in de buurt, wat slechtere accuduur is geen probleem.
Uiterlijk
_Geen_ kerstboom laptop.
Voorlopige shortlist
pricewatch: Toshiba Qosmio X70-A-11V
pro:
- 32GB geheugen mogelijk
- Goed scherm
con:
- Uiterlijk
pricewatch: MSI Gaming Series GS70 Stealth 2OD-004NL (let niet op de kleuren bij het toetsenbord, die kunnen uit
pro:
- Dun, licht
- 3 schermen mogelijk
- Mat scherm
con:
- Ontbrekende dvd/bluray speler
Nog andere alternatieven voor bovenstaand? Ik kan ook nog een maand of twee wachten, als er dan nieuwere / betere laptops aangekondigd worden.
-