Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

rdp op 2 schermen; vraag omtrent plaatsing icoontjes

Pagina: 1
Acties:

• Giaccotto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 22:20
Goedemiddag,

Ik heb een vraag omtrent het gebruik van rdp over 2 schermen, en over 1 scherm.

Als je een pc hebt met 2 schermen (windows xp), en je middels mstsc inlogt op een terminal server (2008 r2) dan kun je je icoontjes ook op het tweede scherm plaatsen. Dit is niet meer dan logisch, en werkt prima. Ook na het uitloggen en opnieuw inloggen werkt dit nog prima.

Als je vervolgens op een laptop (ook xp) inlogt zonder 2e scherm, en wederom naar dezelfde terminal server gaat dan komen alle icoontjes op het laptop scherm. Als je daarna weer inlogt op de pc met 2 schermen en wederom inlogt op de terminal server dan staan alle icoontjes nog steeds op 1 scherm, en moet je ze dus opnieuw op het 2e scherm plaatsen.

Dit komt mijn inziens omdat je hebt ingelogd vanaf je laptop met maar 1 scherm. Voor zover ik weet is dit gedrag niet te veranderen met één of andere setting, maar een klant van mij is er van overtuigd dat dit wel kan.

Heeft iemand een idee of het daadwerkelijk mogelijk is om er voor te zorgen dat als je weer inlogt op een systeem met 2 schermen de icoontjes die op het 2e scherm stonden daar ook weer terug komen?

Groeten,

Lennart

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Enige oplossing die ik kan bedenken is met een apart tooltje werken dat de locatie kan opslaan en herstellen bij het wijzigen van de resolutie. Standaard is dit niet mogelijk in Windows.

Commandline FTW | Tweakt met mate