Computers aansluiten op televisie via VGA

Pagina: 1
Acties:

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier thuis een probleem, wanneer ik via VGA de laptop of een computer op de TV aansluit dan krijg ik geen beeld.
Echter krijg ik nog wel het scherm te zien tot windows start. Dus wanneer de drivers geladen worden krijg ik nog wel beeld, in de BIOS ook nog trouwens, en in veilige modus geeft deze ook beeld.
Wanneer ik windows normaal start krijg ik bij het opstarten dus geen beeld, dit moet aan de drivers liggen neem ik aan...

In de laptop zit een Radeon 7470m en in de computer zit een Radeon 4650.

Waarom ik niet via HDMI aansluit?
Dit deed ik eerst wel, alleen de framerate ligt dan erg laag. Beelden die ververst worden is ook duidelijk merkbaar, het verversen gebeurt in aparte delen zegmaar, zoals dat eerst het gedeelte van het bovenste scherm ververst en later dus het onderste deel (grof gezegt), dit is duidelijk merkbaar en met film kijken is dit ook erg irritant. Dit ligt overigens aan de TV, die ondersteunt HDMI en PC niet erg goed helaas :(.
Dus vandaar dat ik het via het VGA signaal ga proberen.

Heeft iemand een idee hoe dit is op te lossen of hoe dit überhaupt niet werkt... Denk dat het een geval is van een fout tussen de Drivers en de TV software...

Tips zijn van harte welkom!
Google laat mij helaas ook in de steek, kan niet de informatie vinden die ik nodig heb.

Mvg. Mirno

我的名字是Mirno

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou ja je initiele probleem heet "screen tearing", heeft te maken met je vsync. zoek daar maar eens op.

Voor je 2e moet je even in je gebruiksaanwijzing kijken welke resoluties bij welke refresh rates je tv ondersteund en die dan gebruiken

Iperf

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:53
misschien loopt het stuk op hdcp, probeer eens een lagere (sub hd) resolutie

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

haarbal schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:31:
misschien loopt het stuk op hdcp, probeer eens een lagere (sub hd) resolutie
Dus wanneer de drivers geladen worden krijg ik nog wel beeld, in de BIOS ook nog trouwens, en in veilige modus geeft deze ook beeld.
Wanneer ik windows normaal start krijg ik bij het opstarten dus geen beeld, dit moet aan de drivers liggen neem ik aan...

Je desktop heeft geen hdcp protect content. die zou je gewoon moeten kunnen zien.
Btw ik heb een een spatje nieuwe vga kabel (20e) gekocht voor mijn tv voor precies hetzelfde doel. werkte ook niet. alles geprobeert. er is een monteur gekomen. pakt zijn vga kabel. *bam* werken ... gv$*%.......

Iperf

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Ja klopt, dat wist dat het een beetje met v-syncing te maken had, dat van die tv gaat niet helemaal goed. Kan dit licht aanpassen in de drivers van AMD, alleen dat helpt niet echt. Zal er eens informatie over opzoeken ! ;) Ik hoop dat ik het kan oplossen en met de HDMI kabel aan de slag kan ;). Hoewel het door de TV komt, denk ik niet dat het zo makkelijk is op te lossen.

Tot dat windows 7 vlaggetje zegmaar, wordt nog geladen. Wanneer dat over is verliest hij het signaal, dat vlaggetje is (volgens mij) in 1080p, dus weet niet of het aan de resolutie ligt... Vandaar idd een driver probleem, gok ik.

Een lagere resolutie kiezen lukt niet omdat ik geen beeld krijg xD, dat moet ik eerst HDMI aansluiten en vervolgens instellen op 720p (of 800x600 o.i.d.) Maar betwijfel of dat zal werken. Aangezien in het begin wel 1080p getoond wordt.

Ik heb momenteel al 2 VGA kabels gebruikt. Met beide hetzelfde probleem (een oudere kabel en een erg oudere kabel). Misschien moet ik wel een nieuwere VGA kabel hebben, hoewel mij dit ook sterk lijkt.

Dat screen-tearing is alleen met HDMI(digitaal signaal) toch? Helpt het overstappen naar VGA wel?
Bedankt voor de support tot nu toe!

Mvg. Mirno

我的名字是Mirno

• haarbal
het windows vlaggetje is gewoon in kneiterlage resolutie.

Je kan toch met het gewone laptopscherm de resolutie op het 2e scherm aanpassen? Als het onder 1280x720 goed gaat en daarboven opeens niet meer is het gewoon de tv die boven die resolutie hdcp eist.

Wikipedia: High-bandwidth Digital Content Protection
The HDCP standard is more restrictive than the FCC's Digital Output Protection Technology requirement. HDCP bans compliant products from converting HDCP-restricted content to full-resolution analog form

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Oow, nee dit werkte ook niet. Op 1366x768 resolutie dan. Scherm klonen, laptop resolutie is 1366x768 dus.
De laptop had ik een paar weken terug geprobeerd. Nu staat mijn oude PC tijdelijk bij de televisie.
Volgens mij viel het scherm van de laptop helemaal weg wanneer ik deze had ingesteld op bureaublad bijvoegen. Dus toen had ik geen beeld op TV en laptop, hoewel ik mij niet meer precies kan herrineren hoe dit ook alweer zat. Zal het zo dadelijk even testen.

[ Voor 78% gewijzigd door mirno op 26-09-2013 15:53 ]

我的名字是Mirno

• haarbal
Je kan gewoon de laptop opstarten, resolutie op 800x600 zetten, daarna de tv inpluggen, als dat werkt telkens een hogere res proberen totdat hdcp je eruit schopt.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Jaa, was dat zojuist aan het proberen ;).
Helaas op 800x600, 720p en 1366x768 krijg ik bij geen van allen beeld. Zowel niet op de laptop zelf als op het scherm... Nogal vreemd.

我的名字是Mirno

• haarbal
vervelend, maar goed, misschien dan toch maar weer terug naar hdmi en verschillend refreshrates proberen, kijken of je er eentje kan vinden die wel werkt zonder tearing.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Opzich een goed idee. zal o.a. 50Hz en 24Hz proberen. Hoewel dit probleem alleen voorkomt met de PC...
Met het kastje van de schoten, die kan wel gewoon HD tv naar de televisie zenden zonder problemen. Ook met de Xbox 360 zijn er geen problemen.

我的名字是Mirno

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kijk nou gewoon in de gebruiksaanwijzing daar staat wat wel en niet ondersteund wordt

Iperf

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Had de televisie via apparaat installeren gedaan, en computer gekozen. Nu lijkt deze via de HDMI wel goed vloeiend te werken :). Ergens diep verscholen in alle instellingen.
Het vreemde is dat ik dit profiel op ext3 heb aangemaakt, en nu met HDMI side lijkt het beeld wel beter..?
De TV is 1080p en 60Hz. Kan ff geen boekje vinden, alleen denk dat het probleem wonderbaarlijk genoeg opgelost is.
Ik weet niet hoe de laptop met de HDMI kabel gaat reageren, wellicht dat deze wel weer last krijgt van die screen-tearing.
Zal zo wel even met zowel de computer als laptop een aflevering in 720p gaan kijken (met de PC heb ik dit al even gedaan, en dat zag er prima uit dus)

Bedankt voor de hulp!

我的名字是Mirno

Pagina: 1