Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2e Windows Server 2012 installatie onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

• SilentDecode
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-10 21:49
Hallo Tweakers,

*Schoolopdracht waar de leraar ook niet uitkomt*

Ik heb een probleem met mijn VMWare machines.

Het volgende is:
Ik heb voor mijn lessen 1x Windows Server 2012 Standard nodig en binnenkort een 2e.

Het probleem gaat als volgt: Na de installatie van mijn 1e server, kan ik geen 2e server installeren.
Ik krijg daar een read-write error op de disk. Het ligt niet aan mijn laptop, want sommige klasgenoten hebben hetzelfde probleem.
Daarbij komt dat de ISO van Microsoft Dreamspark vers is gedownload mét legale licentie. VMWare draait ook legaal van school licentie.

Het probleem is dat ik die 2e server écht nodig heb bij mijn opdrachten en hem maar niet kan installeren. De leraar weet ook niet wat er aan de hand is en kan ons dus niet helpen.
Hij kan geïnstalleerd worden, maar geeft bij de 1e reboot aan dat hij de schijf niet kan lezen.
Hij laat erg lang een blauw laadscherm zien met die typische draaiende bolletjes met daarachter: ‘Please Wait’. Dit staat er eerst zo’n 10 minuten en geeft dan een zwart scherm met witte letters met de foutcode: 0x0000001A (ik kan mij vergissen, moet ik nog even nader opzoeken)
Het kan zijn dat dit misschien een fout is in VMWare, maar enkele klasgenoten hebben het ook.

Korte probleem vermelding:
Ik heb 2 servers nodig, waarvan 1 het al doet en de andere niet kan opstarten.
Verder geeft hij aan dat hij hem niet kan booten.

De server heb ik in totaal al iets van 4 of 5 keer opnieuw geïnstalleerd. Daarmee bedoel ik van de schijf helemaal gewist en opnieuw een installatie gedaan.

Specs laptop voor school:
ASUS RoG G75VW
Intel Core i7 3610QM @ 2,30Ghz (4C, 8T)
24GB DDR3-1600 (3X 8gb)
3x SSD (1x Intel 330, 1x Crucial C300, 1x Samsung 830)
Nvidia GeForce GTX670M 3GB GDDR5
Windows 8 Pro 64-bit 6.2.9200 met legale licentie
VMWare Workstation 9.0.2 build-1031769

De laptop zelf is 2 dagen geleden 2e hands gekocht van een vriend van mij, dus de Windows staat er nog maar 2 dagen op.

Hebben jullie nog meer informatie nodig of screenshots, kan je dat vragen.

M.v.g.
Tom Pecht

Plezant. Krokant. Galant.

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11 09:02
"STOP 0x0000001a: MEMORY_MANAGEMENT" or "STOP 0x0000000a: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"

Ik zou je geheugen eens doorlichten.... Drivers kunnen dit probleem ook veroorzaken.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• SilentDecode
Quadradial schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:21:
"STOP 0x0000001a: MEMORY_MANAGEMENT" or "STOP 0x0000000a: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"

Ik zou je geheugen eens doorlichten.... Drivers kunnen dit probleem ook veroorzaken.
Het probleem ligt niet in mijn geheugen. Zoals ik had gezegd in mijn verhaal hebben mijn andere klasgenoten dit probleem ook. Er zitten mensen tussen met nieuw geheugen in hun computers. Verder is dit probleem niet alleen bij de laptop in het lokaal. Geheugen kan het dan ook niet echt zijn tenzij alles ineens heeft besloten om kapot te gaan.

Zoals er al achter die foutcode staat, weet ik niet zeker of dat hem was. Blijkbaar dus niet.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Probeer het eens met Hyper V, kun je gewoon als feature toevoegen in W8.

• Quadradial
Tompecht schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:30:
[...]

Het probleem ligt niet in mijn geheugen. Zoals ik had gezegd in mijn verhaal hebben mijn andere klasgenoten dit probleem ook. Er zitten mensen tussen met nieuw geheugen in hun computers. Verder is dit probleem niet alleen bij de laptop in het lokaal. Geheugen kan het dan ook niet echt zijn tenzij alles ineens heeft besloten om kapot te gaan.

Zoals er al achter die foutcode staat, weet ik niet zeker of dat hem was. Blijkbaar dus niet.
Beste Tomprecht,

Dit is een generieke foutmelding en het is dus wel de melding die hij geeft bij een BSOD.
Als deze niet klopt ga dan even snel checken wat het wel is.

Misschien loopt je geheugen vol? misschien heb je mem leaks in windows 8?
Misschien drivers die een update nodig hebben?

Ik probeer jou te helpen. Niet je klasgenoten aangezien ik niet weet wat voor machine ze hebben.
Als je dat niet snapt en zo afwijzend blijft doen zullen ook andere mensen je hier niet helpen.

Test het eens voordat je dit soort reacties geeft.
Ik heb genoeg ervaring met VM's die niet lekker werken ook bij een schone installatie en dat kan aan werkelijk alles liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Quadradial op 26-09-2013 15:41 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe installeer je de Windows 2012 server? In de releasenotes van VMWare Workstation 9 (die ook gelden voor versie 9.0.2) staat een issue vermeld dat Windows Server 2012 niet goed geinstalleerd kan worden door middel van "Easy Install"....
Easy Install for Windows Server 2012 might not work
In the RTM build of Windows 8, Microsoft changed how their products were packaged. This forced VMware to find a new way to detect the operating system. VMware has implemented a change for both Windows 8 and Windows Server 2012 in anticipation that Microsoft will make the same change to their final server build. This change breaks the Easy Install ability to identify the pre-release builds of Windows Server and may or may not work for the RTM builds. Since the RTM build for Server 2012 is available at the time of this release, VMware is unable to test the Workstation 9 code.
Download anders een de trial versie van Workstation 10 en test het daar eens mee.

In de Guest OS compitibility guide staat overigens wel genoemd dat Server 2012 supported is onder Workstation 9, maar even testen kan geen kwaad.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• SilentDecode
wagenveld schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:34:
Probeer het eens met Hyper V, kun je gewoon als feature toevoegen in W8.
Dat is nou net het probleem. Ik heb 0% kennis van Hyper-V en het zijn VMWare lessen.
Opzich zou het inderdaad wel kunnen, maar het is niet nuttig vanwege de software.

• SilentDecode
Question Mark schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:34:
Hoe installeer je de Windows 2012 server? In de releasenotes van VMWare Workstation 9 (die ook gelden voor versie 9.0.2) staat een issue vermeld dat Windows Server 2012 niet goed geinstalleerd kan worden door middel van "Easy Install"....

[...]

Download anders een de trial versie van Workstation 10 en test het daar eens mee.

In de Guest OS compitibility guide staat overigens wel genoemd dat Server 2012 supported is onder Workstation 9, maar even testen kan geen kwaad.
Volgende probleem weer: Ik heb zoveel VMWare lessen in 1 week, dat 'ff' testen aardig lastig gaat vanwege dat wij nog geen VMWare 10 licentie hebben voor onze studie en het daarom nog niet mogen/kunnen gebruiken voor lesmateriaal. Daarbij komend gebruik ik Easy Install bijna tot niet voor Windows en Linux tenzij ik zeker weet dat hij het doet.
Officieel staat inderdaad in de supported OSes van VMWare 9.0.2 dat hij Windows Server 2012 Enterprise ondersteund. Daarmee kan ik wél een eerste server installeren, maar geen 2e ernaast. Dat is het grootste nadeel omdat ik met de volgende les (a.s. maandag) die server nodig heb.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:29
En als je nu eens een kopie maakt van de 1e server?

De 2e server, wordt die geinstalleerd door middel van dezelfde .iso als de 1e server? Anders kan het zijn dat je .iso misschien corrupt is.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:36

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tompecht schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:12:
[...]

Dat is nou net het probleem. Ik heb 0% kennis van Hyper-V en het zijn VMWare lessen.
Opzich zou het inderdaad wel kunnen, maar het is niet nuttig vanwege de software.
Dat is geen probleem. Ik heb ook prima met Hyper-V gewerkt zonder enige voorkennis, en dat was met 2008R2. In W8 is H-V verbeterd.

Ben je trouwens echt verplicht om VMWare te gebruiken? (Zou ik persoonlijk vreselijk vinden, te commercieel opdringerig van school.) Je kan namelijk ook met VirtualBox proberen. De laatste stable, 4.2.18, heeft 2012 support. Zorg wel dat je VMWare niet hebt draaien als je met VB aan de slag gaat, omdat je anders niet met WS2012 kan werken. Hardware virtualisatie kan maar door 1 pakket gebruikt worden.
Hyper-V gebruikt (vereist zelfs) ook VT-x/AMD-V, dus die even naast je VMWare installeren kan, maar dan kan je VMWare weer geen VT-x gebruiken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• SilentDecode
Remco schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:22:
En als je nu eens een kopie maakt van de 1e server?

De 2e server, wordt die geinstalleerd door middel van dezelfde .iso als de 1e server? Anders kan het zijn dat je .iso misschien corrupt is.
Een kloon maken van de eerste server kan wel, maar dan na 4 uur dat ze beiden aanstaan, knalt de licentie eruit vanwege Microsoft 'shizzle' met hun licentiegezeik en dan doet 1 server het wel en de andere weer niet. De licentie support en 'hacks' zijn erg goed verbeterd in de afgelopen tijd.

Zoals ik in het beginverhaal ook heb vermeldt, heb ik de 1e server van mijn normale ISO geïnstalleerd en omdat de 2e server de eerste 2x crashte, heb ik een verse ISO van DreamSpark geplukt en daarmee geprobeerd. Het is voor de rest exact dezelfde iso, alleen wat verser.

[ Voor 28% gewijzigd door SilentDecode op 26-09-2013 22:34 ]

• SilentDecode
Hero of Time schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:23:
[...]

Dat is geen probleem. Ik heb ook prima met Hyper-V gewerkt zonder enige voorkennis, en dat was met 2008R2. In W8 is H-V verbeterd.

Ben je trouwens echt verplicht om VMWare te gebruiken? (Zou ik persoonlijk vreselijk vinden, te commercieel opdringerig van school.) Je kan namelijk ook met VirtualBox proberen. De laatste stable, 4.2.18, heeft 2012 support. Zorg wel dat je VMWare niet hebt draaien als je met VB aan de slag gaat, omdat je anders niet met WS2012 kan werken. Hardware virtualisatie kan maar door 1 pakket gebruikt worden.
Hyper-V gebruikt (vereist zelfs) ook VT-x/AMD-V, dus die even naast je VMWare installeren kan, maar dan kan je VMWare weer geen VT-x gebruiken.
Wij worden verplicht om VMWare te gebruiken van mijn opleiding. Zelf vind ik het een best fijn pakket omdat ik verder nooit werk met Hyper-V en VirtualBox.

Verder heb ik alwel gemerkt dat als ik in Win8 Hyper-V inschakel, dat ik VMWare niet meer kan gebruiken. Opzich heel erg logisch, met dat hele verhaal van VT-x.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 15:43
Tompecht schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:26:
[...]

Een kloon maken van de eerste server kan wel, maar dan na 4 uur dat ze beiden aanstaan, knalt de licentie eruit vanwege Microsoft 'shizzle' met hun licentiegezeik en dan doet 1 server het wel en de andere weer niet. De licentie support en 'hacks' zijn erg goed verbeterd in de afgelopen tijd.
Kan je niet net zoals bij Windows 7/8 de iso aanpassen dat hij geen key vraagt(ei.cfg in 7/8). Dan kun je hem kopieeren vooraleer je hem activeert en heb je normaal geen gezeik met licenties. Ik heb het nog niet geprobeerd met Server2012 moet ik er wel bij zeggen.

http://specs.tweak.to/16567

• SilentDecode
skelleniels schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:32:
[...]

Kan je niet net zoals bij Windows 7/8 de iso aanpassen dat hij geen key vraagt(ei.cfg in 7/8). Dan kun je hem kopieeren vooraleer je hem activeert en heb je normaal geen gezeik met licenties. Ik heb het nog niet geprobeerd met Server2012 moet ik er wel bij zeggen.
Server 2012, of je nou een key invoert bij de Easy-install of niet, vraagt je nog vóór de installatie om een key. Dit is niet te omzeilen tenzij je een illegale gecrackte versie van TPB hebt. Dit wil ik liever niet, want die soorten vertrouw ik niet (te veel gezeik in het verleden) en het al helemaal niet voor mijn opleiding wil gebruiken. Voor de rest weet ik niet wat er aan te passen valt in een setup van Windows Server 2012 aangezien ik meer het mannetje van Linux ben :P. Verstand van Windows op gui is er wel redelijk, voor de rest... *kuch*

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:33
Het is al vaker gevraagd, maar alsnog.. heb je al je drivers geupdate? En een memory test kan ook nooit kwaad.

En probeer nou sommige dingen nou, anders krijg je net zoals mij een verhaal met een printer driver die office laat crashen als de desbetreffende printer als default staat... issue wat pas na 2 weken aan het licht kwam. :P

• SilentDecode
Arnlith schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:44:
Het is al vaker gevraagd, maar alsnog.. heb je al je drivers geupdate? En een memory test kan ook nooit kwaad.

En probeer nou sommige dingen nou, anders krijg je net zoals mij een verhaal met een printer driver die office laat crashen als de desbetreffende printer als default staat... issue wat pas na 2 weken aan het licht kwam. :P
Drivers zijn 2 dagen geleden vers geïnstalleerd van de behoorde site van de fabrikant van het onderdeeltje. Windows verder draait als een zonnetje.
Memtests zijn gedaan op het moment dat die is gekocht. Kwam er squeeky clean uit, zonder fouten.
Dit is btw geen standaard fabrieks installatie.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tompecht, je hebt 't nu voor de 2e keer gedaan in een half uur tijd, bewerk je laatste post als je wat hebt toe te voegen en er geen nieuwe posts zijn. Het staat heel duidelijk boven de quickreply.

Voor het klonen van de VM en je 'probleem' met licentie of activatie: gooi de VM offline. Trek z'n netwerk uit de config, installeer dat ding en hang 'm dan aan 't web voor activatie. Er is ook nog aangegeven dat er problemen zijn als je Easy Install gebruikt, en je hebt 't in een paar berichten al over gehad dat je 't gebruikt. Dus, heb je nou de andere installatiemethode geprobeerd of niet?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
FYI, ik weet niet watvoor ISO je gebruikt voor Windows 2012 maar de licentie key check kan je gewoon skippen. Daarna heb je 3 dagen om te activeren en daarna 180 dagen trial voordat hij begint te naggen.

Dus wat is je probleem nu helemaal met die licentie key?

https://discord.com/invite/tweakers

• SilentDecode
@ Hero of Time en redfoxert

Ik kan de licentie invoering voor de setup NIET skippen of annuleren. Ik MOET een licentie invoeren, of ik nou een netwerkkaart heb of niet. Meer kan ik niet. Maar dat is het punt ook helemaal niet. Klonen heeft geen zin.

Het gaat er hier om dat ik gewoon met een VERSE ISO van Microsoft Dreamspark, geen installatie kan verrichten van een 2e Server 2012. Het probleem is onbekend op school en hun snappen er ook geen snars van. De hardware van mijn notebook is grondig gechecked voor in gebruikname ervan. Klasgenoten van mij hebben hetzelfde probleem.

Verwijderd

Probeer de 2de VM eens op een andere schijf te zetten ipv op de zelfde schijf als je 1ste VM. Of anders een andere map. Misschien dat het probleem het lezen van de HDD is? Draait de 1ste VM zo ja dan zou het kunnen dat de 2de VM geen toestemming krijgt om aanpassingen te maken.

Staan de VM instellingen van de 2de VM wel goed?

En zijn er klasgenoten waar het wel werkt? Hebben die ongeveer de zelfde config? Kijk eens wat hun anders hebben dan jij.

Andere mogelijkheid is een kloon te maken van de 1ste VM en dan in de kloon CMD starten en dan slmgr.vbs /rilc proberen of een andere slmgr optie

• SilentDecode
@Nymphetic13

1. Zal ik morgen doen, het is nu iets te laat :P

2. De VM maak ik nieuw aan en staat dus nog kaal ingesteld. Alle Windows server VM's die ik installeer, haal ik standaard de Geluidskaart, Printer en floppydrive weg. Verder is het een nieuwe aangemaakte machine. Zelfs als ik alles doorklik en ook de geluidskaart, printer en floppy laat staan, heeft het geen zin.

3. Er zijn wel klasgenoten waar het wel werkt. Ik zit ongeveer in een klas van 15 ~ 20 en misschien 7
mensen hebben een werkende 2e machine. Die machines zijn desktops van school zelf met de volgende specs:

Intel Core i7 3770
16GB DDR3-1333 Kingston geheugen (2x 8GB)
Doodsimpele GPU, geen idee welk model
HDD is verwisselbaar, iedereen (behalve laptoppers) heeft een andere schijf met eigen Windows/Linux
Intel Extreme Board Z77 moederbord, verdere specs onbekend.

4. Ik kan prima de kloon opstarten, maar het probleem is dat hij dan 10 min duurt met opstarten en mij vervolgens zegt dat hij de Windows niet kan vinden. De MBR doet het daar integen wel weer goed.
De CMD komt niet omdat ik in feite eigenlijk een BSOD krijg.

Hopelijk heb ik alle vragen goed genoeg beantwoord. Ik zal morgen wel eventjes kijken hoe dat zit met je eerste vraag. Zoiets zou toch niet aan de SSD's kunnen liggen hé? Ik heb namelijk geen schijven en alleen maar SSD's erin zitten.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat als je een werkende VM van een van je klasgenoten overneemt en die probeert te draaien?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Even terug naar de oorspronkelijke vraag: Probeer je toevallig 2 VM's aan de zelfde virtuele disk (VHD) te knopen?

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 27-09-2013 00:54 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• SilentDecode
@ Hero of Time
Jap, won't work. Zelfde fout.. Ik snap er zelf ook geen snars van.

@ wimmel_1
Nee, alle VM's hebben een eigen VHD. Niets is verder gekoppeld. Het is gewoon 'plain and simple'.
2 VM's en daar moeten wij als opdracht een paar rollen op installeren en het doel van die 2e server is alleen als 'reserve' Active Directory server en DHCP server.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je hebt dus 2 VHD's en als je VM 1 laat draaien dan kun je géén nieuwe VM opzetten welke die die tweede VHD gaat gebruiken (en dan maakt 't niet uit waar die tweede VHD zich bevind)?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Tompecht schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 00:55:
@ Hero of Time
Jap, won't work. Zelfde fout.. Ik snap er zelf ook geen snars van.

@ wimmel_1
Nee, alle VM's hebben een eigen VHD. Niets is verder gekoppeld. Het is gewoon 'plain and simple'.
2 VM's en daar moeten wij als opdracht een paar rollen op installeren en het doel van die 2e server is alleen als 'reserve' Active Directory server en DHCP server.
Dan zeg ik toch de 2de VHD verplaatsen. Zou me niets verbazen als er iets niet goed zit met permissie's in de VHD map. Juist ook omdat de BSOD code een geheugen(managment) probleem veronderstelt BTW is dat de goede fout code? Dit omdat er bij staat dat je dat niet zeker weet.

En inderdaad ga testen of je de VHD van een werkende desktop over kan nemen. Dat zou een aantal dingen op kunnen leveren. BTW als je een kloon overzet dan zou het MISSCHIEN kunnen helpen om de setup iso te laden, naar repair te gaan en dan minimaal een FIXBOOT uit te voeren. Dit omdat het pad waarschijnlijk niet helemaal goed is

@wimmel het lijkt erop dat hij de 2de ook niet aan de praat krijgt als de 1ste uit is maar dat is mij niet duidelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2013 01:38 ]

• SilentDecode
@ wimmel_1
Jap, zo zit dat. Nu komt het leuke: Ik kan er álles naast installeren wat ik wil, behalve een 2e Server 2012.

• Quadradial
Heb je al eens een sysprep uitgevoerd op een kloon van het orgineel?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met al die tegenslagen zou ik eerder zoiets hebben van "lange vinger school, ik ga met iets werken waarmee ik WEL de opdracht kan uitvoeren" en zal dan VMWare niet meer gebruiken. Blijkbaar werkt het gewoon niet op de laptops en moet je met iets gaan werken dat wel werkt: ergo VirtualBox of Hyper-V. Nu ben je veel te veel tijd kwijt in het proberen oplossen van een probleem, ipv met je opdracht bezig te zijn.

De school en leraren kunnen dan hoog en laag springen, maar als ze een opdracht geven moeten ze ook kunnen garanderen dat de tools die je aangereikt krijgt werken. Dat is nu niet het geval. Gebruik dan iets waarmee je wel het resultaat kan verkrijgen. Zie de Mythbusters methode: repliceer eerst de omstandigheden, als dat niet voldoende is repliceer je het resultaat.

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:42
Dit soort problemen hebben wij destijds ook gehad met Windows server 2008 op school (ook dreamspark).
De eerste wilde netjes installeren, tweede niet. Ook dit was in VMware.

Na ruim 2 weken kl*ten er mee zijn er verschillende personen overgestapt naar andere programma's en sommige hebben de ene server in VMware gezet en de andere in bijv. VirtualBox. Bij sommige ging het werken, andere weer niet.

Uiteindelijk zijn we naar een systeembeheerder van school gegaan, probleem uitgelegd. Deze ging er ook mee bezig en kreeg het ook niet voor elkaar. Uiteindelijk heeft hij in VMware Windows server geinstalleerd met een originele dvd en de codes van dreamspark. Dit werkte uiteindelijk. Het lijkt er op dat er dan op een of andere manier een blokkade in de iso zit.

-

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-11 02:15

nhanssen

QVL is non-tweakers

Probeer eens voor de grap:

Verplaats de 1e (werkende) VHD eens naar een extern medium en maak vervolgens een nieuwe aan alsof je opnieuw voor de eerste keer een VM/VHD opzet.
Als deze vervolgens werkt kan je de eerste VHD weer terug erbij koppelen.

Je verliest er niks mee om uit te proberen.

Spec's PC

• Simpele1986
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-11 16:33
Al eens geprobeerd een oudere versie van VMWare te installeren?

• goarilla
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-08 20:36
Heb je in VMware opties om IOMMU, APIC, VT-d, AHCI enzo af en uit te zetten ? Ik zou daar eens mee klooien.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Heb je al eens geprobeerd een template te maken van je eerste VM? Dan gewoon via de template uitrollen die handel.

Verder vermoed ik dat het probleem in je VMWare Workstation zit. Ik zou eens kijken naar een nieuwere versie upgraden.

Wel merkwaardig dat de school VMWare verplicht. VMWare is in de Enterprise markt allang niet meer alleenheerser. Hyper-V is qua marktaandeel flink aan de weg aan het timmeren. Ik zou dan toch voor de gein Hyper-V proberen, als het daar wel werkt dan weet je zeker dat het aan VMWare ligt.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:17
CMD-Snake schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:13:
Wel merkwaardig dat de school VMWare verplicht. VMWare is in de Enterprise markt allang niet meer alleenheerser. Hyper-V is qua marktaandeel flink aan de weg aan het timmeren. Ik zou dan toch voor de gein Hyper-V proberen, als het daar wel werkt dan weet je zeker dat het aan VMWare ligt.
Nog merkwaardiger is dat ze de workstation variant verplichten, die zal je helemaal niet snel "in het wild" op een fysieke server tegenkomen.
Altijd lachen met scholen die vaak achter de feiten aanlopen.

btw : ik ben zelf een groot voorstander van Hyper-V, helemaal als je dit combineert met SCVMM heb je een zeer krachtig product. Vooral Hyper-V in Server 2012 is erg goed.

• SilentDecode
Pfoeh... Wat veel tekst en mogelijke oplossingen :P

Ik zal ze, wanneer ik weer wat tijd heb, eens proberen op te lossen met al die vermeldde dingen.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 17:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Download is gewoon een msdn evaluatie van Windows Server en kijk of je daar wel 2 machines mee kan installeren en tegelijk gebruiken. Kijk of er geen hyper-v services aanstan.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Zelfs de trials kan je 100x naast elkaar draaien als je maar genoeg geheugen en cores hebt. Waar zijn probleem in zit is waarschijnlijk gewoon beperkingen met VMWare workstation 9.

Net even omdat ik me verveelde installatie uitgevoerd volgens Server 2012 en daarna een tweede en een derde er naast gezet. Met de eval download van Microsoft.

Dit heb ik als volgt gedaan:
1. VM aangemaakt met 1GB geheugen, 1 CPU, 1 Core
2. Een Disk van 60GB aangemaakt in plaats van de 32GB, want heb ruimte genoeg.
3. De installatie volledig doorlopen
4. De machine down gebracht en twee nieuwe mappen aangemaakt, SERVER2 en SERVER3
5. Een kopie gemaakt van de harddisk van SERVER1 naar deze mappen.
6. De eerste server weer gestart.
7. Vervolgens 2x een VM aangemaakt met de zelfde specificaties, alleen bij beide geen nieuwe HD aangemaakt maar de gekopieerde disk als disk 0 gebruikt.
8. Van de 2 VM's het netwerk even ontkoppeld.
9. Beide VM's geboot.
10. Ingelogged op beide systemen.
11. CMD prompt (Administrator) geladen
12. CD C:\Windows\System32\Sysprep
13. Volgende commando gegeven: SYSPREP /generalize /oobe /reboot
14. Netwerk weer aangezet
15. En alle 3 de servers afgeconfigureerd.

Dus zo moeilijk is het niet.

Waarom maar 1GB per machine? Omdat het een Core 2 Duo is met maar 4GB geheugen. En echt snel was het niet.

Dus er moet iets fundamenteels fout gaan bij de TS. Gebruikte Windows Server versie Download Microsoft Server 2012 Proefversie Gebruikte versie van VMWare Workstation VMWare Workstation

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• SilentDecode
Ben ik weer na wat proberen en na mijn laptop op te hebben gestuurd naar garantie.
Mijn Asus is overleden en ben nu aan het werk met een Windows 7 laptop (i5 2450m, 8GB, 2x 256GB SSD).

Ik ga alle mogelijke oplossingen die hier staan, uitvoeren. Maar wel op z'n tijd.
Ik ben nu eerst de manier van nhanssen aan het proberen.
1e VM op een 32GB USB Stick zetten en dan de 2e server als 1e server installeren.

• SilentDecode
Was ik weer met een raar resultaat.

Het blijkt dat de ISO die ik vers van MSDN/DreamSpark heb geplukt, al corrupt is bij het downloaden.
Ik denk dat ik dus MS ff een mailtje ga sturen met dit gezeik en hun uitleg dat de boel niet lekker is.

Verder heb ik de evaluatieserver gedownload van Ms Server 2012 Standard en die draait helemaal perfect.
Verder houdt ik jullie nog op de hoogte met mijn voortgang op deze rare zaak.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Via welke manier heb je die ISO gedownload? Want ik heb al een paar keer gezien dat als je 't via de downloader van MS doet, het niet 100% goed gaat, terwijl ze dat wel garanderen. Met een andere browser is 't dan wel in orde.

• SilentDecode
Ik ga naar de MSDN site van MS en download daar met die speciale downloader de ISO van Server 2012.
Ik gebruik Chrome en soms een keer FireFox.

[ Voor 13% gewijzigd door SilentDecode op 01-10-2013 12:19 . Reden: Taalcorrectie ]

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hero of Time schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:17:
Via welke manier heb je die ISO gedownload? Want ik heb al een paar keer gezien dat als je 't via de downloader van MS doet, het niet 100% goed gaat, terwijl ze dat wel garanderen. Met een andere browser is 't dan wel in orde.
Ik heb ook al eens gemerkt dat een proxy-server een download corrupt kan maken.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• SilentDecode
@oogje

Ik gebruik geen proxy of VPN tijdens het downloaden.

Pagina: 1