Grafische problemen op de ps3

Pagina: 1
Acties:

• Justurion
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-05 20:51
Hallo, gister heb ik een ps3 ultra slim + gta 5 aangeschaft, ik dacht leuk gta 5 spelen. Kom ik thuis ik alles aansluiten (hdmi verbinding) ik een tijdje spelen, vind ik dat gta er beroerd uitziet, allemaal jaggies en alles is heel wazig en vaag.Ik heb van alles gedaan met de instellingen op mn tv en ps3 , een andere tv geprobeerd en ook nog de ps3 van mijn broertje om te kijken of mijn ps3 misschien een defect heeft, dit was ook niet het geval.

Op internet werd ik ook niet veel wijzer, alleen dat de PSN versie graphische problemen had. Maar ik heb een retail versie.

Ik ben ten einde raad.. heeft iemand ideeen, tips oplossingen voor mij?

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Terug naar de winkel?

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 14:33
Heb je in de ps3 scherm/hdmi output instellingen 720p wel aan staan?
Kan me heugen dat ie bij mij ook eens niet aanstond en dan gaan 720p games terug naar 540p.

[ Voor 3% gewijzigd door Flex0r op 26-09-2013 12:58 ]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Kan je eens een foto geven hoe het eruit ziet? Tevens je PS3 instellingen gekeken hoe de resolutie staat?

Ik heb nog de allereerste PS3 en heb ook GTA5 aangeschaft, maar heb hem netjes in de instellingen van mijn PS3 op 1080p staan en ziet er grafisch geweldig uit.

[ Voor 43% gewijzigd door Xtr3me4me op 26-09-2013 12:51 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
Je hebt dus verschillende TV's en verschillende PS3's geprobeerd?

Als het niet aan je TV en niet aan je PS3 ligt, dan is de enige optie nog het spel, maar dat lijkt mij vrij sterk.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Sowieso denk ik dat je de grafische kwaliteiten van huidige consoles niet teveel moet overschatten. Zeker als je PC gaming gewend bent, ziet het er allemaal nogal "grof" uit.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Justurion
Flex0r schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:47:
Heb je in de ps3 scherm/hdmi output instellingen 720p wel aan staan?
Kan me heugen dat ie bij mij ook eens niet aanstond en dan gaan 720p games terug naar 540p.
Ja, als het goed is heb ik dat. Als ik niks verkeerd heb gedaan =P maar het maakt geen verschil

• Justurion
RedHat schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:52:
Je hebt dus verschillende TV's en verschillende PS3's geprobeerd?

Als het niet aan je TV en niet aan je PS3 ligt, dan is de enige optie nog het spel, maar dat lijkt mij vrij sterk.
Dat lijkt mij ook, retail zou juist goed moeten zijjn. Maar mijn vrienden geven ook aan dat er bij mij allenaal jaggies zijn en heel veel dingen net uitgevaagd zijn...

• Justurion
--MeAngry-- schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:56:
Sowieso denk ik dat je de grafische kwaliteiten van huidige consoles niet teveel moet overschatten. Zeker als je PC gaming gewend bent, ziet het er allemaal nogal "grof" uit.
Ik overschat het ook niet, maar toen ik bij een vriend van me gta5 speelde zag het er stukken beter uit als vij mij..

• Justurion
Xtr3me4me schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:50:
Kan je eens een foto geven hoe het eruit ziet? Tevens je PS3 instellingen gekeken hoe de resolutie staat?

Ik heb nog de allereerste PS3 en heb ook GTA5 aangeschaft, maar heb hem netjes in de instellingen van mijn PS3 op 1080p staan en ziet er grafisch geweldig uit.
Mijn beeldscherminstellingen van ps3 staat nu op 720, ik weet niet hoe ik een foto kan uploaden vanaf mijn telefoon of computer.. alleen een link..

• Justurion
--MeAngry-- schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:56:
Ik kom inderdaad van de pc ja :p

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Justurion schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:22:
[...]

Mijn beeldscherminstellingen van ps3 staat nu op 720, ik weet niet hoe ik een foto kan uploaden vanaf mijn telefoon of computer.. alleen een link..
Link mag ook! Kan ik even kijken of het nou echt zo beroerd eruit ziet zoals je zegt.

• Justurion
Justurion schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:22:
[...]

Ps: als ik de ps3 op 1080p zet, gaat mn scherm ruizen, en het scherm in de woonkamer gaat dan knipperen.

• Justurion
Xtr3me4me schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:24:
[...]

Link mag ook! Kan ik even kijken of het nou echt zo beroerd eruit ziet zoals je zegt.
Dus dsn moet ik eerst een foto maken, en die up een site uploaden en dan hiernaartoe linken? Ook kan je het niet zien in een foto of filmpje. Alleen als je het zelf ziet

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Justurion schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:27:
[...]

Dus dsn moet ik eerst een foto maken, en die up een site uploaden en dan hiernaartoe linken? Ook kan je het niet zien in een foto of filmpje. Alleen als je het zelf ziet
Ja probeer dat maar. Foto maken wanneer jij ziet van oke dit ziet er wel heel erg blurrig uit en dan uploaden en hier linken. Maak je de foto van een beetje dichtbij.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Justurion schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:25:
[...]

Ps: als ik de ps3 op 1080p zet, gaat mn scherm ruizen, en het scherm in de woonkamer gaat dan knipperen.
Heb je wel eens geprobeerd met een andere HDMI kabel? Vreemd dat je tv gaat ruizen en in de woonkamer gaat knipperen. Probeer eens een andere HDMI kabel als je dat nog niet geprobeerd hebt.

Ik heb zelf een 1.4a HDMI kabel (Dit is ook omdat ik veel 3D content afspeel)

[ Voor 8% gewijzigd door Xtr3me4me op 26-09-2013 13:30 ]

• Flex0r
Xtr3me4me schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:29:
[...]

Heb je wel eens geprobeerd met een andere HDMI kabel? Vreemd dat je tv gaat ruizen en in de woonkamer gaat knipperen. Probeer eens een andere HDMI kabel als je dat nog niet geprobeerd hebt.

Klinkt idd een beetje als een brakke hdmi kabel.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:05

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat voor TV is dat? DVI kabel werkt vaak OF wel, OF niet, de natuur van digitaal; maar het zou kunnen dat een wisselspanningbron die kabel kan storen, het is allemaal nogal hoogfrequent en als je dan ineens een 50Hz veld er naast hebt liggen, mja, dat kan met gebrekkige isolatie digitale storing geven.

Maar goed, meer info (TV), en of het ook op andere TV's zo is zal handig zijn; en is het ook bij andere games/het menu zo?

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
[...]

Ik speel ook 3D content af en dat gaat prima via een 1.3 kabel.

• Justurion
[...]

Foto's komen eraan. Het is als ik beweeg dat alle omlijningen van alles helemaal gaat trillen en waardoor alles blurry word

• Justurion
Umbrah schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:33:
Wat voor TV is dat? DVI kabel werkt vaak OF wel, OF niet, de natuur van digitaal; maar het zou kunnen dat een wisselspanningbron die kabel kan storen, het is allemaal nogal hoogfrequent en als je dan ineens een 50Hz veld er naast hebt liggen, mja, dat kan met gebrekkige isolatie digitale storing geven.

Maar goed, meer info (TV), en of het ook op andere TV's zo is zal handig zijn; en is het ook bij andere games/het menu zo?
Tv info: Akai ALED 2205TBK, en op andere tv's komt het ook voor.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:34
Klinkt meer als Ghosting.
Heb je alle verbeter technieken niet uit staan bij de instellingen van je tv? Of een game modus?

• Justurion
Umbrah schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:33:

Bij andere games en menu is het goed.

• Flex0r
Als het bij andere games goed is dan is de GTA5 disc niet lekker, ergo omruilen.

• Justurion
Afbeeldingslocatie: http://m852.photobucket.com/albumview/albums/MJHekkema96/20130926_133532_zps9f2a66fd.jpg.html?o=0
Xtr3me4me schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:28:
[...]

Ja probeer dat maar. Foto maken wanneer jij ziet van oke dit ziet er wel heel erg blurrig uit en dan uploaden en hier linken. Maak je de foto van een beetje dichtbij.
Het is vrij moeilijk te zien, maar als je beweegt of rondkijkt worden de omrandingen jaggie en vervaagt jet helemaal

• Justurion
Arunia schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:40:
Klinkt meer als Ghosting.
Heb je alle verbeter technieken niet uit staan bij de instellingen van je tv? Of een game modus?
Ik heb geen verbetering technieken op mijn tv als het goed is, en de indtellingen die erop staan helpen ook niet
Afbeeldingslocatie: http://m852.photobucket.com/albumview/albums/MJHekkema96/20130926_134456_zps1d29ba33.jpg.html?o=0

• Justurion
UPDATE: Ik probeer nu een ander spel en het lijkt alsof de jaggies daar ook in zitten. Zometeen weer update.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Justurion schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:42:
[afbeelding]
[...]

Het is vrij moeilijk te zien, maar als je beweegt of rondkijkt worden de omrandingen jaggie en vervaagt jet helemaal
Het is algemeen bekend dat GTA5 op de PS3 nogal heavy gebouwd is. Soms fps drops zijn vaak aan de orde. Het effect wat jij hebt is meer gerelateerd aan de opbouw van beeldlijnen.
Check de instellingen van je TV. Ga eens naar het menu van je TV en bekijk daar op welke Freq, die ingesteld staat op basis van de resolutie.

Wat jij hebt lijkt veel op Ghosting effect zoals het al gezegd was. Een soort van verversing probleem bij snelle bewegingen. De PS3 is hier niet de oorzaak van maar het kan aan 2 dingen liggen.
1. Of je HDMI kabel is brak. Misschien toevallig net eentje gekocht die gewoon slecht signaal aflevert. Probeer eens een andere HDMI kabel.
2. Je verversing van je TV is gewoon erg slecht. Controleer je TV settings en pas het aan op 720p of 1080p op 50 of 60Hz.
Mijn LG LM960V staat op 1080p en 60Hz dacht ik zo uit me hoofd.

• Justurion
Xtr3me4me schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:51:
[...]

Het is algemeen bekend dat GTA5 op de PS3 nogal heavy gebouwd is. Soms fps drops zijn vaak aan de orde. Het effect wat jij hebt is meer gerelateerd aan de opbouw van beeldlijnen.
Check de instellingen van je TV. Ga eens naar het menu van je TV en bekijk daar op welke Freq, die ingesteld staat op basis van de resolutie.

Wat jij hebt lijkt veel op Ghosting effect zoals het al gezegd was. Een soort van verversing probleem bij snelle bewegingen. De PS3 is hier niet de oorzaak van maar het kan aan 2 dingen liggen.
1. Of je HDMI kabel is brak. Misschien toevallig net eentje gekocht die gewoon slecht signaal aflevert. Probeer eens een andere HDMI kabel.
2. Je verversing van je TV is gewoon erg slecht. Controleer je TV settings en pas het aan op 720p of 1080p op 50 of 60Hz.
Mijn LG LM960V staat op 1080p en 60Hz dacht ik zo uit me hoofd.
Het is een hdmi kabel van de action, dus groteckans dat het bagger is. Verder kan ik de instellingen niet veranderen naar 1080p of hrtz op mijn tv, het is wel zo als ik via de ps3 op 1080p zet of beneden op onze huiskamer tv het beeld aan en uit gaat en boven het scherm begint te ruizen..

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Justurion schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:54:
[...]

Het is een hdmi kabel van de action, dus groteckans dat het bagger is. Verder kan ik de instellingen niet veranderen naar 1080p of hrtz op mijn tv, het is wel zo als ik via de ps3 op 1080p zet of beneden op onze huiskamer tv het beeld aan en uit gaat en boven het scherm begint te ruizen..
En dan gebruik je dezelfde HDMI kabel?

• Cerci
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-04-2024
als ik het zo lees en je hebt het op meerdere TV`s ( wel iets ander probleem )
Denk ik net als een aantal andere hierboven dat het toch de HDMI kabel is of mss de uitgang op de PS3 ?

Je gaf in je eerste post aan dat een andere Playstation had geprobeerd, geeft die ook het zelfde probleem op beide tv`s ??

• Justurion
Cerci schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:57:
als ik het zo lees en je hebt het op meerdere TV`s ( wel iets ander probleem )
Denk ik net als een aantal andere hierboven dat het toch de HDMI kabel is of mss de uitgang op de PS3 ?

Je gaf in je eerste post aan dat een andere Playstation had geprobeerd, geeft die ook het zelfde probleem op beide tv`s ??
Op mijn tv wel, op de bovenste heb ik het nog niet geprobeerd, dat ga ik nu doen

• Justurion
Xtr3me4me schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:57:
[...]

En dan gebruik je dezelfde HDMI kabel?
Ja

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:46

Nickname does not reflect reality

• Arunia
Heb je geen andere HDMI-kabel die je kunt testen?
Het lijkt er echt gigantisch op dat dat je helem probleem is namelijk.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Say no more. Weet wel zeker dat het je HDMI kabel is. Als je een BCC store hebt bij je in de buurt of Exper. Haal een HQ HDMI kabel. Heb je goeie kwaliteit en prijs is ook te doen. 3m geloof ik iets van 18 euro.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:43

Tazzios

..

Justurion schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:39:
..Ik heb van alles gedaan met de instellingen op mn tv en ps3 , een andere tv geprobeerd en ook nog de ps3 van mijn broertje om te kijken of mijn ps3 misschien een defect heeft, dit was ook niet het geval.
..
Het probleem treed dus alleen op met jouw PS3 in combinatie met jouw tv?
welke combinaties heb je alle maal geprobeerd? PS3 van je broertje al aan jouw tv gehad ?

• Cerci
HEt zou de Kabel kunnen zijn maar als ik zo reviews bekijk over zijn Akai tv zijn ze niet al te best en vooral niet met 1080 weergave, hierboven werd al iets geroepen over de 50hz.

het kan ook heel goed in die hoek zitten

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ach laat ook maar.

[ Voor 90% gewijzigd door theHoff op 26-09-2013 14:06 ]

• Justurion
Cerci schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:05:
HEt zou de Kabel kunnen zijn maar als ik zo reviews bekijk over zijn Akai tv zijn ze niet al te best en vooral niet met 1080 weergave, hierboven werd al iets geroepen over de 50hz.

het kan ook heel goed in die hoek zitten
Ik heb het geprobeers met andere ps3 met andere hdmi kabel op de rv benwden, en nog is het zo beroerd
..

• Brad Pitt
Justurion schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:09:
Ik heb het geprobeers met andere ps3 met andere hdmi kabel op de rv benwden, en nog is het zo beroerd
Brakke tv it is dan gewoon toch, zoals reeds vermeld was?

• Justurion
Arunia schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:02:
Heb je geen andere HDMI-kabel die je kunt testen?
Het lijkt er echt gigantisch op dat dat je helem probleem is namelijk.
Heb het met een andere hdmi kabel getest op een andere tv, en nog is het er

• Flex0r
Ook ondertussen al een andere game getest?

• Arunia
En die andere tv welke en model is dat?

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
Ik gebruik een HDMI kabel van 3 Euro en heb nergens last van. Gewoon besteld via Ebay in China.
Maak even een schema wat je allemaal geprobeerd hebt. Is ook makkelijker voor je zelf:

Game op een PS3 bij iemand anders (dus andere tv en andere PS3).
Zelfde probleem, dan ligt het aan de game.
Geen probleem, dan light het aan de tv, kabel of PS3.

Andere tv.
Zelfde probleem, dan ligt het aan de kabel of PS3.
Geen probleem, dan light het aan de tv.

Andere kabel.
Zelfde probleem, dan ligt het aan de tv of PS3.

Andere PS3.
Zelfde probleem, dan ligt het aan de tv of kabel.
Geen probleem, dan light het aan de PS3.

etc.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Justurion
Flex0r schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:17:
Ook ondertussen al een andere game getest?
Prototype 2 heeft het ook, ook weer die omlijningen...

• Brad Pitt
Justurion schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:19:
Prototype 2 heeft het ook, ook weer die omlijningen...
Staat sharpness op maximaal of zo, op die tv?

• Xyphoid
Ligt dus niet aan de game. Dat valt af.
HDMI en tv vallen ook af. Tenzij allebei de tv's hetzelfde merk zijn of hetzelfde ingesteld waren...

Alles wijst nu naar de PS3...

Maar:
Justurion schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:09:
[...]
..
Dus nu snap ik het niet meer.

Of alles is kapot, of jouw standaard is te hoog :P

[ Voor 76% gewijzigd door Xyphoid op 26-09-2013 14:23 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Justurion
Arunia schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:17:
En die andere tv welke en model is dat?
Een sony KDL 37EX500

• Justurion
Brad Pitt schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:20:
[...]

Staat sharpness op maximaal of zo, op die tv?
Laag, hoog heb het allemaal al heprobeerd en maakt geen verschil

• Justurion
Xyphoid schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:20:
HDMI en tv vallen ook af. Tenzij allebei de tv's hetzelfde merk zijn of hetzelfde ingesteld waren...

Maar:

[...]

Ik heb het ook op een andere ps3 geprobeerd met hetzelfde resultaat

• Flex0r
Xyphoid schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:18:

Geen probleem, dan light het aan de tv, kabel of PS3.

Geen probleem, dan light het aan de PS3.

etc.
En regular dan (kon het niet laten) :P :+

@Justurion: Het begint er inderdaad op te lijken dat je PS3/HDMI out niet helemaal lekker is.
Misschien ergens lekspanning waar de appratuur(tv's/ps3) last van heeft?
Ik heb thuis HDMI via UTP naar de TV beneden en als in de schuur de TL verlichting aan zet, krijg ik ook wat ruis in het beeld van de starter.

[ Voor 18% gewijzigd door Flex0r op 26-09-2013 14:28 ]

• Brad Pitt
Flex0r schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:23:
[...]
@Justurion: Het begint er inderdaad op te lijken dat je PS3/HDMI out niet helemaal lekker is.
"Ik heb het ook op een andere ps3 geprobeerd met hetzelfde resultaat"

• Arunia
Andere PS3 geeft hij aan heeft hetzelfde probleem.
Dus of zijn eisen zijn te hoog. Of het ligt aan zijn apparatuur.

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:07
Heb je misschien een foto? Ik had hetzelfde, moest toen kloten met TV instellingen. Sharpness op 0.

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

• Xyphoid
Flex0r schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:23:
[...]

En regular dan (kon het niet laten) :P :+

Dit is gezonder :P

• Justurion
Xyphoid schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:20:

Maar:

[...]

Of alles is kapot, of jouw standaard is te hoog :P
Lol ik moest lachen, het zou kunnen dat mijn standaard tehoog is aangezien ik van pc kom. Maar ik heb vandaag al verschillende mensen die zelf ook gta5 op ps3 hebben bij mij thuis gehad en die zeggen ook dat het er bij mij apart uitziet

• Flex0r
Brad Pitt schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:24:
[...]

"Ik heb het ook op een andere ps3 geprobeerd met hetzelfde resultaat"
Ik zag het moet sneller typen blijkbaar. :9

• Brad Pitt
Justurion schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:26:
Lol ik moest lachen, het zou kunnen dat mijn standaard tehoog is aangezien ik van pc kom. Maar ik heb vandaag al verschillende mensen die zelf ook gta5 op ps3 hebben bij mij thuis gehad en die zeggen ook dat het er bij mij apart uitziet
Dan hebben die mensen een nog brakkere tv waarbij alle scherpte verdwenen is en je dus geen jaggies ziet?

• Justurion
GerbenKwakkel schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:25:
Heb je misschien een foto? Ik had hetzelfde, moest toen kloten met TV instellingen. Sharpness op 0.
Scherpte op 0 heeft voor mij ook geen effect. Afbeeldingslocatie: http://m852.photobucket.com/albumview/albums/MJHekkema96/20130926_134456_zps1d29ba33.jpg.html?newest=1

• Justurion
Brad Pitt schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:27:
[...]

Dan hebben die mensen een nog brakkere tv waarbij alle scherpte verdwenen is en je dus geen jaggies ziet?
Nee, goede kwaliteit televisies

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Justurion schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:30:
[...]

Nee, goede kwaliteit televisies
Ik zou je PS3 terug brengen, daar laten testen en laten omruilen voor een nieuwe. Zo te horen is je PS3 HDMI uitgang gewoon brak.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Justurion schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:54:
[...]

Het is een hdmi kabel van de action, dus groteckans dat het bagger is.
Niets mis mee, heb er een stuk of 4 van de action in gebruik werken allemaal toppie en sommige zijn al 5 jaar oud ofzo.
Xbox360/HTPC/Game-rig/Laptop-TV allemaal top.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:32

Shunt

Boe

Luister je geeft zelf aan dat het probleem ook aanwezig is op een ANDERE PS3 en TV met het zelfde spel EN andere spellen.
Dan is er slechts een antwoord je verwacht teveel van de game. Het ziet er nu gewoon zo uit. Toen ik GTA 5 zag bij mijn broertje en Prototype moest ik bijna huilen zo bagger dat het er uit ziet lage resolutie (geen native 1080P) Geen AA dus overal karteltjes extreem gebruik van blurr bij bewegingen om de console te ontlasten op grafisch gebied.

Simpele conclusie mensen zien dat er iets anders uit ziet om "insert reden" of omdat je zegt / vraagt of er iets mis is. Als de console en de TV en de game zijn uitgesloten is het simpel het is zoals het "hoort".

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Xyphoid
Kan je een grote foto van het beeld posten?
Die vorige was een beetje klein.

• Justurion
Shunt schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:33:
Luister je geeft zelf aan dat het probleem ook aanwezig is op een ANDERE PS3 en TV met het zelfde spel EN andere spellen.
Dan is er slechts een antwoord je verwacht teveel van de game. Het ziet er nu gewoon zo uit. Toen ik GTA 5 zag bij mijn broertje en Prototype moest ik bijna huilen zo bagger dat het er uit ziet lage resolutie (geen native 1080P) Geen AA dus overal karteltjes extreem gebruik van blurr bij bewegingen om de console te ontlasten op grafisch gebied.

Simpele conclusie mensen zien dat er iets anders uit ziet om "insert reden" of omdat je zegt / vraagt of er iets mis is. Als de console en de TV en de game zijn uitgesloten is het simpel het is zoals het "hoort".
Dus het is gewoon bagger op de ps3?:/ en wat je zegt van dat blur en karteltjes dat is jet probleem! Moet ik daar dan aan wennen?

• Arunia
Wat Shunt zegt.

En wat als jij bij diegene waar het er wel "goed" uit ziet eens je spullen probeert?
Misschien dat je dan ziet dat het waarschijnlijk zo hoort en dat er niets mis is met je spullen.

Als ik op de PS3 speel zie ik ook kartels en alles. Die PS3 doet dat namelijk gewoon niet.

• Justurion
Arunia schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:36:
Wat Shunt zegt.

En wat als jij bij diegene waar het er wel "goed" uit ziet eens je spullen probeert?
Misschien dat je dan ziet dat het waarschijnlijk zo hoort en dat er niets mis is met je spullen.

Als ik op de PS3 speel zie ik ook kartels en alles. Die PS3 doet dat namelijk gewoon niet.
Een vriend van me komt straks langs, en dan ga ik met hem mde om te kijken
Maar wat ik dan veeems vind is dat het niet in alle videos op youtube zit

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:07
Nee omdat die YouTube video's zo gecropt zijn dat dat vervalt zeg maar. Ik speel ook op een 40 inch GTA V. En er is gewoon totaal geen AA dus lekker kartelig maar daar moet je op consoles gewoon langsheen kijken is mij geleerd.

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

• Arunia
Tja, die video's zijn verkleind of bewerkt of noem maar op.
Daaraan kun je het ook echt niet zien.

• Justurion
GerbenKwakkel schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:39:
Nee omdat die YouTube video's zo gecropt zijn dat dat vervalt zeg maar. Ik speel ook op een 40 inch GTA V. En er is gewoon totaal geen AA dus lekker kartelig maar daar moet je op consoles gewoon langsheen kijken is mij geleerd.
En dat moet ik leren zeker?:p

• Justurion
GerbenKwakkel schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:39:
Maar ook de textures zijn zo dof en lelijk...

• Arunia
Ik heb het spel zelf niet. Maar het geheugen is ook niet zo groot als dat bij de pc is. Dus wat dat betreft wordt alles wel beperkt. En zeker end of life ga je dat wel merken. Bijvoorbeeld bij Final Fantasy XIV ARR is het verschil tussen de pc en de PS3 al erg groot.
Straks op de PS3 wordt dat verschil een stuk minder, maar naarmate je weer verder komt, zal dat verschil weer groter worden.
Ze kunnen er veel uithalen, maar echt niet alles.

• Brad Pitt
Justurion schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:46:
Maar ook de textures zijn zo dof en lelijk...
Dat hoort bij die spellen. Op mijn 65VT50 zijn de kleuren van de games die ik speel supermooi.

• Cerci
Nice, dus eindstand is er niks aan de hand....

Fijne dag allemaal xD

• Justurion
Brad Pitt schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:49:
[...]

Dat hoort bij die spellen. Op mijn 65VT50 zijn de kleuren van de games die ik speel supermooi.
Dus het ligt aan de tv?

• Brad Pitt
Onmogelijk, aangezien je meerdere tv's hebt besteld.

Het ligt aan jouw verwachtingspatroon en de gebruikte games, punt.

[ Voor 13% gewijzigd door Brad Pitt op 26-09-2013 15:06 ]

• Arunia
Hij heeft het over de spellen die hij speelt.
Als je een Final Fantasy XIII speelt, daar zijn de kleuren vrij licht.

Jij speelt spellen die van nature vrij donker en flets zijn ofwel, GTA IV, V en Prototype.
IV en Prototype heb ik zelf ook overigens.

En dat is qua hoe het er uit ziet zeker een groot verschil. Het kartelige hou je toch wel omdat de consoles geen AA ondersteunen.

Als ik andere spellen van mezelf ga bekijken zijn ze over het algemeen ook een stuk levendiger dan GTA.
Bijvoorbeeld Kingdom Hearts, en de Final Fantasy delen, maar ook Skylanders en Disney Infinity.

Ga er vanuit dat de spellen ook nog eens geen 1080p van zichzelf ondersteunen, dan heb je daar alweer een stuk kartel. Sommige tv's of versterkers kunnen 720p vrij goed omzetten naar 1080p, maar je houdt toch dat de originele kwaliteit 720p is.

Maar wat al gezegd is, het is je eigen verwachtingspatroon.
De pixeldichtheid van een tv is een stuk lager dan die van een computer scherm.
Vaak heb je 22 of 24 inch met 1080p.

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 26-09-2013 15:00 ]

• Brad Pitt
Arunia schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:56:
De pixeldichtheid van een tv is een stuk lager dan die van een computer scherm.
Vaak heb je 22 of 24 inch met 1080p.
Zijn tv is ook niet de grootste hè (22 inch). Pixeldichtheid is dus okay, een top tv zal het uiteraard niet zijn.

• Arunia
Die andere is 37 inch. Die Sony. En daar ziet het er ook minder uit.
Maar je hebt wel gelijk. 22 inch voor de Akai.
Maar, is gewoon geen AA in een PS3.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Probeer eerst PS3 aanzetten en daarna HDMI inpluggen dan geeft PS3 aantal instel mogelijkheden aan als je wizard afloopt dan moet je beter beeld hebben.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Justurion, zou je aub in het vervolg gebruik willen maken van de "Wijzig" knop op het moment dat je meer informatie wil toevoegen aan een bericht en je zelf de laatst bent die hebt gepost? Deze knop kun je aan de rechterkant van je laatste bericht vinden. Door deze in te klikken kom je op een pagina, waar je je bericht kunt aanpassen. Dit zorgt er voor dat een topic niet nodeloos gekicked wordt en het leest ook een stuk makkelijker.
Pagina: 1