Data van een werkende Linux schijf terughalen

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views

• VanderWells
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-09 11:27
Beste iedereen,

Eerder had ik al een topic geplaatst over mijn schijf die mijn Freecom Silverstore 2-bay NAS heeft geformatteerd naar een formaat die door geen enkel programma of operating system te lezen is. De data die erop staat is wel van groot belang en er is zeker weten niets mee gebeurd.

De NAS zelf snapt de schijf ook niet meer en ik ben ten einde raad. Ik vroeg me af of iemand hier op Tweakers tegen een vergoeding ons wilde helpen deze data van de schijf af te halen. Alles kan nog gelezen worden, alles werkt nog, we weten alleen niet via welke methode de schijf lees/ en schrijfbaar wordt.

Bij voorbaat dank,

Van der Wells & No Sweat Productions

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Waarom ga je niet verder bij die vorige thread? Ik heb om diagnostische gegevens gevraagd die je nooit geleverd hebt.

• VanderWells
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-09 11:27
Er was een nieuwe hoop dat de schijf wel weer zou werken met een nieuwe NAS. Die hoop is helaas verdwenen. Daarnaast stel ik hier in wezen een andere vraag. Excuses voor het niet bijhouden van de thread. Ik zal daar nog even kijken voor een mogelijke zelfoplossing.

- Van der Wells

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik snap niet waarom je het hier in NOS vraagt, als je een probleem hebt met je dataopslag, we hebben een aparte sectie daar voor.

Verders is het vragen om hulp tegen vergoeding hier niet toegestaan, dus dit topic gaat op slot.

Als laatste wil ik meegeven dat als je Freecom NAS wat doet, je dat zelf hebt aangegeven. Dat je geen data kan lezen zal waarschijnlijk komen omdat het onderdeel is van een RAID0 opstelling, oftewel: je hebt er niets aan totdat je de rest van de array kan vinden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Dit topic is gesloten.