MacBook Pro - vreemd beeld

Pagina: 1
Acties:

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-10 19:00
Beste Tweakers :) ,

Heb een laptop van een kennis die ik moest nakijken, hij geeft heel erg vreemd beeld. In allerlei kleuren en blokjes. Het eerste wat in mij opkomt is de videokaart, kan iemand dit bevestigen?

Is er nog een mogelijkheid om dit zelf te repareren/vervangen of te laten repareren?
En weet iemand toevallig wat dan eventueel de kosten zouden zijn.

Hier een aantal foto's van de MacBook :

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2817/9947948935_d9f2256dfe.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3798/9947971944_d24de39c58.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3778/9947966246_10d80ac592.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7303/9947973396_a9d4aa57f1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2856/9947962295_1540f3979f.jpg

According to my calculations the problem doesn't exist.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:04
Misschien handig om er even bij te zetten welke MacBook het is (uit welk jaar enzo). Zo te zien is het een oud beestje :)

omniscale.nl

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51
Gforce 8400 / 8600 probleem, die kaart is rot ( hebben bijna alle merken met die kaart )

[ Voor 53% gewijzigd door Mektheb op 26-09-2013 12:19 ]

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Videokaart is inderdaad fubar

39

• egelalexander
Bedankt voor jullie reacties, hier onder de specs :

15 inch MacBook Pro model : A1260 (part nummer : MB133N/A)
2,4GHz Core 2 Duo
2 GB Ram
256MB VRAM
200GB hdd 5400rpm

Ik begrijp dat jullie ook vermoeden dat het de videokaart is, is het beestje op of is er nog wat mogelijk?

Verwijderd

egelalexander schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:32:
Bedankt voor jullie reactie, hier onder de specs :

2,4GHz Core 2 Duo
2 GB Ram
256MB VRAM
200GB hdd 5400rpm

Ik begrijp dat jullie ook vermoeden dat het de videokaart is, is het beestje op of is er nog wat mogelijk?
Je kan hem reflowen. Uitgebreide handleidingen zijn hiervoor beschikbaar op google en youtube. Dit houdt wel in dat het gehele moederbord eruit moet, en het is helaas altijd maar een tijdelijke oplossing. Kan zo een jaar of 2 volhouden hoor, maar het kan ook na een paar weken alweer voorbij zijn.

Reflow macbook 2008 google zal de nodige hits opleveren!

Mocht je meer gedetaileerde info willen, mag je me gerust een DM-etje sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2013 12:35 ]

• Mektheb
egelalexander schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:32:
Bedankt voor jullie reacties, hier onder de specs :

2,4GHz Core 2 Duo
2 GB Ram
256MB VRAM
200GB hdd 5400rpm

het is geen vermoeden meer, de laatste jaren komen bijna alle modellen voorbij die die kaart hebben met die problemen.
Het is eigenlijk bijna een FEIT.

Maar je kan hem inderdaad zoals gezegt reflowen ( bakken ) hoe je het wil noemen, maar dit bied geen zekerheid.
Die kaarten zijn gewoon ruk.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:42

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Reflowen, of naar de apple store brengen op het leidse.

Tot een tijdje terug hadden ze er ook nog een speciaal repair program voor waarbij het ding buiten de garantie om gefixed werd, maar die periode is nu wel afgelopen.

Ik had denk ik mazzel, op de bon had ik laten zetten dat ze er alleen maar naar moesten kijken, en als het geld ging kosten ff bellen. Bleek dat ze er meteen een nieuw logic board in hadden gezet, zou een euro of 400 gaan kosten.

Na wat overleg hogerop mocht ik mn macbook zonder betalen meenemen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• egelalexander
Oké bedankt iedereen. Ik ga even kijken of ik goedkoop aan die tools kan komen (heatgun en die temperatuur meter) en dan is het misschien nog het proberen waard. Jammer dat er zulke slechte kaarten zitten in zo'n dure laptop, je zou toch wel beter verwachten als je een MacBook Pro kocht toendertijd :-)

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 14:31
Reparatie programma is inmiddels niet meer actief.
Helaas, maar deze is naar de eeuwige jachtvelden.

Misschien als je handig genoeg bent bestel je een nieuw logicboard en plaats je deze in de macbook.
http://www.powerbookmedic...h.php?q=A1260&mode=search

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

egelalexander schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:50:
Oké bedankt iedereen. Ik ga even kijken of ik goedkoop aan die tools kan komen (heatgun en die temperatuur meter) en dan is het misschien nog het proberen waard. Jammer dat er zulke slechte kaarten zitten in zo'n dure laptop, je zou toch wel beter verwachten als je een MacBook Pro kocht toendertijd :-)
Dat heeft niks met apple of een andere laptop leverancier te maken maar met Nvidia die brakke kaarten leverde. De problemen kwamen ook pas later aan het licht.

39

• Mektheb
Fietsbel schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:59:
[...]

Dat heeft niks met apple of een andere laptop leverancier te maken maar met Nvidia die brakke kaarten leverde. De problemen kwamen ook pas later aan het licht.
Precies, zelfde zoals alle van HP de DV9000 bv en een hoop Toshiba's en Sony's en natuurlijk de Dell XPS M1330 ( even uit me hoofd )

• egelalexander
Fietsbel schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:59:
[...]

Oké ik begrijp het, maar zij hebben het toen geplaatst. En ze hebben ook hun verantwoordelijkheid genomen door het reparatie programma. Hebben ze toen ook echt een ander model videokaart er in gezet?

[ Voor 19% gewijzigd door egelalexander op 26-09-2013 13:17 ]

• Mektheb
egelalexander schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:17:
[...]

Oké ik begrijp het, maar zij hebben het toen geplaatst. En ze hebben ook hun verantwoordelijkheid genomen door het reparatie programma. Hebben ze toen ook echt een ander model videokaart er in gezet?
Nee niet dat ik weet, enige andere optie is volgens mij de 2600xt van ATI.
Maar volgens mij kreeg je gewoon dezelfde kaart weer die uit eindelijk weer hetzelfde probleem gaat geven.

En nee ze hebben hun verantwoordelijkheid niet genomen, en ja ook wel.
Ze repareerde je laptop door nieuw kaart / logicboard te plaatsen en stuurde de rekening door naar Nvidia
Daar is een gigantische lawsuit overgeweest.
Helaas is daar nu niks meer aan te doen na 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePowershift
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-09 14:33

ThePowershift

De Vakidioot

Gewoon even reflowen, is het probleem op gelost.

ik heb het gisteren met mijn macbook pro ook even gedaan, en zelfs korter als menig tutorial zei.

oOo en w00t, hij doet het weer!! heb me zelf even een paar honderd euro bespaard!
want ik was bang dat mijn appeltje definitief naar de eeuwige jachtvelden was gegaan!

offtopic: helaas kwam ik data tegen van mij en mijn ex, |:( gelukkig bestaan er cd's _/-\o_ en WEG oude data.

Greetz, ThePowershift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
De vraag is alleen voor hoelang, want kapot gaat hij zeker weer het is een defect vanuit de fabriek.

Maar zolang je hem kan redden natuurlijk doen !
Pagina: 1