Alround (mainstream) game pc
Ik wil binnekort beginnen aan de bouw van mijn nieuwe PC. De PC wil ik met name gaan gebruiken voor games en voor mijn werk (veelal het draaien van een of meerdere VM's met daarop servers etc). Het budget ligt rond de 1000 euro.
Ik ben reeds bezig geweest met het samenstellen van de PC via pricewatch. Daaruit is het volgende gekomen:
De kast staat wat mij betreft dankzij zijn design (vind ik mooi) vast.
De rest staat open ter discussie.
Ik heb bewust voor een AMD 8 core gekozen. Deze heeft voldoende power om games goed te kunnen spelen en is daarnaast ook in staat om voldoende power te geven bij het draaien VM's. Mocht hier een beter alternatief voor zijn dan hoor ik het graag.
Extra geheugen wil ik later nog bij prikken, op dit moment is 8gb voldoende.
Naast dat het systeem een goede performance moet bieden moet het ook een degelijk systeem zijn. Ik heb voor een wat duurder moederboard en voeding gekozen omdat deze goed uit de test kwamen en ook wat meer features hebben zodat ik de pc in de toekomst makkelijk kan uitbreiden.
Als laatste, de HDD heb ik reeds in mijn bezit (3t met een SSD cache).
Graag hoor ik jullie mening over het samengestelde systeem.
Ik wil binnekort beginnen aan de bouw van mijn nieuwe PC. De PC wil ik met name gaan gebruiken voor games en voor mijn werk (veelal het draaien van een of meerdere VM's met daarop servers etc). Het budget ligt rond de 1000 euro.
Ik ben reeds bezig geweest met het samenstellen van de PC via pricewatch. Daaruit is het volgende gekomen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD FX-8350 Black Edition | € 170,95 | € 170,95 |
1 | Asus Sabertooth 990FX R2.0 | € 144,- | € 144,- |
1 | Gigabyte GV-N770OC-2GD | € 353,01 | € 353,01 |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 36,75 | € 36,75 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,- | € 67,- |
1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,29 | € 16,29 |
1 | Seasonic G-Serie 650Watt | € 105,- | € 105,- |
1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 86,99 | € 86,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.064,89 |
De kast staat wat mij betreft dankzij zijn design (vind ik mooi) vast.
De rest staat open ter discussie.
Ik heb bewust voor een AMD 8 core gekozen. Deze heeft voldoende power om games goed te kunnen spelen en is daarnaast ook in staat om voldoende power te geven bij het draaien VM's. Mocht hier een beter alternatief voor zijn dan hoor ik het graag.
Extra geheugen wil ik later nog bij prikken, op dit moment is 8gb voldoende.
Naast dat het systeem een goede performance moet bieden moet het ook een degelijk systeem zijn. Ik heb voor een wat duurder moederboard en voeding gekozen omdat deze goed uit de test kwamen en ook wat meer features hebben zodat ik de pc in de toekomst makkelijk kan uitbreiden.
Als laatste, de HDD heb ik reeds in mijn bezit (3t met een SSD cache).
Graag hoor ik jullie mening over het samengestelde systeem.