Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

all round laptop/ultrabook, budget € 700

Pagina: 1
Acties:

• mario038
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:57
Ik ben op zoek naar een goede laptop waar ik weer jaren mee vooruit kan. Het budget is € 700.

Wat wil ik:
- 15 inch scherm (17 is echt te groot ivm veelvuldig meenemen);
- internetten, af en toe een spelletje, office-activiteiten;
- genoeg power om foto's en video's te kunnen bewerken / editten;
- HD scherm (1080p?) heeft de voorkeur;
- harde schijf minimaal 500 Gb;
- een betrouwbaar, stabiel systeem dat minimaal 4-5 jaar mee gaat;
- goede accu, waarmee ik minimaal 4-5 uur kan internetten/tekstverwerken zonder dat ik op zoek moet naar een stopcontact.

Uiteraard heb ik rondgekeken. Eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik kom zelf uit bij bijvoorbeeld de Asus S56CB-XX009H of de HP Envy Ultrabook 6-1206ED.

Wie heeft er tips en kan mij verder helpen? Ik wil de laptop binnen nu en 2 weken hebben, dus geen systemen die de komende maanden op de markt komen.

Alvast bedankt!

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08-2024
Wat dacht je van deze?
pricewatch: Asus K56CB-XX396H

Licht, dun, 15,6", 750GB HDD, 6GB RAM, een aardige GPU en een solide behuizing. Bovendien valt hij ruim binnen het budget. Wat wil je nog meer?

Zijn broertje is uitverkoren in de BBG. (reviews: Laptop Best Buy Guide: augustus 2013)

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• mario038
Prima suggestie! Ziet er goed uit, mooie specs!
Alleen geen HD-scherm als ik het goed zie.
En ik kan weinig vinden over de accu, hoe lang die mee gaat.

Iemand die mij meer over de Asus kan vertellen?

Ik kom ook de volgende Asus tegen: pricewatch: Asus S56CB-XX009H
Waarom zou ik voor de ene of de andere kiezen? Ze lijken vrijwel hetzelfde (maar ik heb er weinig verstand van)?

[ Voor 39% gewijzigd door mario038 op 26-09-2013 21:18 . Reden: aanvulling ]

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08-2024
HD is het in principe al vanaf 720p. ;-)

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• mario038
ah, dat wist ik niet.

kun je me ook vertellen wat het belangrijkst verschil is tussen de 2 asus laptops?

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Allebei niet nemen, want je hebt geen FHD scherm (dat is 1080 :P). Voor een laptop van €700 kan je makkelijk een beter scherm krijgen, daarvoor moet je alleen even zoeken. Ik durf je geen laptop aan te raden, maar deze zou ik sowieso niet nemen ;)

Fractal Design Core 1100 review

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Het probleem is dat ie een Full-HD scherm wilt en een lange accuduur. De enige laptop onder de €700 met Full HD die aan te raden is, is de Dell 15R SE alleen heeft die niet zo'n beste accuduur (3 uur).

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Misschien zijn er niet zoveel reviews van, maar de Lenovo Thinkpad e531 heeft een FHD scherm en een accu van ruim 5, soms 6 uur met standaard gebruik (browsen, programmeren, series kijken etc.). Ik heb er zelf een en kan er zeker niet over klagen :)

Wellicht is het niet de ideale laptop die hij zoekt (ik weet niet wanneer een laptop krachtig genoeg is om te editen), maar hij is zeker wel aan te raden m.i.

Fractal Design Core 1100 review

• mario038
Ik heb de asus k56 inmiddels gezien. Scherm voldoet, ook al is het geen full hd. De eis van full hd vervalt.

Wat mij opvalt bij het rondkijken op het www is dat zowel de k56 als de s56 een accuduur heeft van gemiddeld 3 uur bij normaal gebruik. Dat valt mij een beetje tegen.

De verschillen tussen k56 en s56 zijn verder niet heel groot als je kijkt naar waar ik de laptop voor wil gebruiken. Beide zijn geschikt.

De Lenovo wordt het niet, die voldoet denk ik minder aan wat ik zoek.

Iemand nog suggesties?

• mario038
Ik ben inmiddels iets verder en heb concreet 2 systemen op het oog.

Allereerst de Asus X550CC: i7, 6 Gb, 750 Gb harddisk. Kost € 684,50.

Ten tweede de Asus S56CB: i5, 4 Gb, 500 Gb harddisk + 24 Gb SDD. Kost € 679.

Zal ik in de praktijk verschil merken tussen deze systemen? Wat is sneller: de i7 met normale HD, of de i5 met normale HD en SDD? Maakt 4 of 6 Gb werkgeheugen in de praktijk veel uit?

Wie helpt mij om de definitieve keuze te maken?

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Waarom neem je geen Dell 15R SE? Die valt makkelijk binnen je budget, je hebt zelfs nog geld over om een SSD te kopen. Je kunt 'm krijgen met kortingen, zie daarvoor dit topic: [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2 Lees dan de topicstart en de laatste paar pagina's voor actuele kortingen en prijzen.
Met alle kortingen erbij kun je de goedkoopste versie krijgen voor ongeveer 600 euro. De accuduur is niet super goed, denk aan 3 - 3,5 uur bij licht gebruik. Maar dit is wel de laptop die veruit de meeste bang for buck biedt binnen jouw budget. Alleen al het 1080p scherm zorgt ervoor dat het een betere keuze is dan de rest van de laptops.
Je kunt er dan ook nog een Crucial m500 120 of 240GB bij zetten (afhankelijk van wat je nodig hebt), en de HDD kun je dan in een caddy zetten, die komt op de plek van de DVD speler. Die vervalt dus, maar die heb je waarschijnlijk toch niet meer nodig.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• mario038
De Dell wordt het niet. Ondanks dat velen er goede ervaringen mee hebben, heb ik die niet. Op mijn werk hebben we 2 dell laptops, waaronder een 15r se. Die doet het niet goed, harde schijf ziet hij soms niet. Dell handelt dat slecht af. Voor mijn gevoel moet ik dus niet bij Dell zijn.

Zojuist de knoop doorgehakt en de X550CC besteld.
Pagina: 1