[Ziggo] internet langzaam met router.

Pagina: 1
Acties:

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:26
Hallo, Gister zat ik te kijken wat voor Ziggo abonnement we precies hebben.
En we hebben het alles in 1 plus.
Hierbij moet ik 60mbp/s download hebben.

Gister heb ik het 5x getest, en ik kom telkens op 29-30mbp/s uit.
Vandaag heb ik mijn netwerk kabel direct aangesloten op het kastje van ziggo en vervolgens weer de test gedaan. En nu kom ik op telkens op 62mbp/s uit.

Waar zou dit aan kunnen liggen? een verouderde router?
Zover ik weet hebben we de router al 7 jaar of langer, en het is een Linksys wrt54g.

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 21:03
Hoe oud is je ziggo modem? Ik kan me herinneren dat ziggo naar 120mbit ging en dat mijn modem niet sneller ging als 50mbit ofzo.

Na bellen bleek dat mijn (zeer oude modem) de nieuwe snelheid gewoon niet aankon... Je zou verwachten dat ze je daar wel even over bellen en een nieuw modem opsturen. Nee dus.
Ik heb uiteindelijk wel 50% geld terug gekregen over de 4 maanden dat ik de snelheid niet gehad heb!

• Aggressor
Vroeger heb ik altijd een grijse model gehad, deze was heel langzaam.
TOen het internet van ziggo sneller ging heb ik ook een andere ziggomodem gekocht.

Maar als ik mijn utp kabel direct aansluit op de modem dan heb ik wel snel internet.
Dan zou de ziggo model goed moeten zijn toch?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

Aggressor schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:37:
Waar zou dit aan kunnen liggen? een verouderde router?
Zover ik weet hebben we de router al 7 jaar of langer, en het is een Linksys wrt54g.
Die linksys is inderdaad niet snel genoeg voor jouw verbinding. Dat krijg je inderdaad met oude routers.

Oplossing: nieuwe router aanschaffen, of zorgen dat je een nieuw ziggo modem krijgt. Ziggo levert tegenwoordig modems inclusief router en wifi.

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Aggressor schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:43:
Vroeger heb ik altijd een grijse model gehad, deze was heel langzaam.
TOen het internet van ziggo sneller ging heb ik ook een andere ziggomodem gekocht.

Maar als ik mijn utp kabel direct aansluit op de modem dan heb ik wel snel internet.
Dan zou de ziggo model goed moeten zijn toch?
Haal je de snelheid bedraad of draadloos?
"Een grijse model" daar heeft niemand wat aan, kom met een merk en modelnummer.
En je koopt geen ziggomodem, je krijgt een ziggomodem.

• blurryilluzion
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 11:14
Schnoop, hij geeft aan dat het rechtstreeks op de modem wel snel werkt.

Het ligt dan inderdaad zeker bij je router. Dit kunnen instellingen zijn, maar ook gewoon beperkingen in processorkracht in de router.

Houd er rekening mee dat een 100MBit switch op je router niet betekent dat de WAN <> LAN doorvoersnelheid ook 100mbit is..

• Aggressor
naja toen op marktplaats gekocht.
En ziggomodel zal ik nu even opzoeken voor jullie

-edit-

Ziggomodem is een ubee evm320b
En ik heb alles direct met kabel, dus niet draadloos

[ Voor 36% gewijzigd door Aggressor op 26-09-2013 10:48 ]

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 16:45
Indien je geen gebruik maakt van de wireless functionaliteit van de Linksys kun je deze er beter tussenuit halen of indien nodig (afhankelijk van de situatie in je huis) vervangen door een goedkope gigabit switch.
De wrt54g haalt namelijk amper 45mbit LAN<->WAN met de laatste firmware.
De evm320b doet makkelijk 150Mbit LAN<->WAN, dus deze zal ook in de toekomst geen problemen geven.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Aggressor
Ok duidelijk, maar mijn vader gebruikt helaas wel wifi.
maar de evm320b is niks mis mee? goeie modem?

-edit-

pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

heb ik besteld

[ Voor 31% gewijzigd door Aggressor op 26-09-2013 13:01 ]

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Aggressor schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:00:
Ok duidelijk, maar mijn vader gebruikt helaas wel wifi.
maar de evm320b is niks mis mee? goeie modem?

-edit-

pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

heb ik besteld
Het modem is goed, de router niet.
De router die je nu gekocht hebt zal het probleem oplossen.

• Aggressor
ff een update van mijn kant, wel zo netjes.
De router is binnen. (tplink 1043)

http://www.speedtest.net/my-result/2997719115

Dat is het resultaat nu! stukken beter dan met andere router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Netjes toch? :)

En ik heb nog een vraagje.
Momenteel heb ik een andere kamer gekregen, alleen de kabel die hier ligt is kapot.

En nu zit ik te denken aan draadloos.
Haal ik met draadloos deze snelheid wel, en ik kan kiezen tussen een pci/usb draadloos. Pci is beter denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De snelheid die je draadloos haalt is afhankelijk van verschillende factoren:

- de bedrade snelheid wat je achter de router kunt halen (sneller dat dat gaat het nooit worden)
- hoe goed de radio & antenne(s) zijn op de AP
- hoe goed de radio & antenne(s) zijn op de client
- hoeveel physical streams de AP + client aankunnen (laagste van de twee telt!)
- welke frequentiebanden het aankan (2.4GHz only, 5GHz only of beide)
- of er andere performance-verbeterende toeters en bellen aanwezig zijn (beamforming bijv)
- hoeveel demping je hebt van muren, vloeren en isolatie tussen AP en client
- hoeveel interferentie er is in het gekozen kanaal van andere apparaten (zowel WiFi als non-WiFi)

Mag duidelijk zijn dat niemand weet hoe dit exact bij jou allemaal zit, dus niemand gaat met zekerheid kunnen zeggen wat haalbaar is.

Wel is duidelijk dat je een wat verouderde low-end router gekocht hebt. Dat ding kan alleen 2.4GHz aan en hoewel de specs schermen met "3T3R MIMO™" lijkt het uit de rest van de specs alsof het maar twee physical streams aankan. Geen snelheidswonder dus, en met 2.4GHz heb je meer last van interferentie en sowieso lagere snelheden dan met 5GHz. Dat gezegd, vlakbij de router verwacht ik dat je met een goed geplaatste antenne in de buurt van de 100Mbps kunt komen, dus als je kamer dichtbij is en de muren dun zijn zonder isolatielaag, dan zou het zomaar kunnen dat je 60Mbps zou kunnen halen met een goede NIC. Een redelijke indicatie kun je krijgen door je vader met zijn laptop in jouw kamer een speedtest te laten doen.

Dat gezegd: vaste PC's verdienen vaste aansluitingen! Een nieuw UTP-kabel is stukken goedkoper dan een *goede* WiFi NIC. Reken voor een goede NIC EUR 60 ofzo - waarbij je absoluut eentje wilt met externe antennes op een 'verlengsnoer' waardoor je niet probeert signalen op te vangen in de kabelzooi achter je PC. En dan nog word je vrijwel zeker beperkt door de router (geen 5GHz, geen 3 physical streams, geen beamforming etc etc), dus anderhalf keer zoveel uitgeven voor goede NIC als voor cheap-ass router is ook niet echt zinnig. En het blijft WiFi- op willekeurige momenten kan je signaal gestoord worden, het voegt hoe dan ook lag toe in je games etc. etc.

15m UTP kost max EUR 15. Kwel jezelf niet en doe dat gewoon...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Ja ga ik doen :) heb nu een draadloos kaartje in me pc ... maar het bereik is bedroevend slecht.
Pagina: 1