• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:28
hallo mede-tweakers.

Ik probeer iets te animeren, maar ik kom maar niet uit een programma wat dit snel en makkelijk kan.
De volgende animatie probeer ik te maken. Het is het vouwen van papier, over een bepaald pad.

Afbeeldingslocatie: http://www.martijnbouius.nl/forum/anim.jpg

Ik heb dit geprobeerd in Blender, en dat werkt prima (het "papier" loopt mooi over een lijn). Maar zodra ik het wil "vouwen" (3e plaatje) krijg ik het niet goed voor elkaar. Nou heb ik ook niet erg veel ervaring met Blender (ben zelf een 3Ds Max'er) maar een 3D pakket aanschaffen voor 1 animatie is wat teveel van het goede.

Mijn vraag: jullie enig idee hoe ik dit makkelijk kan animeren? de pakketten die ik kan gebruiken:

Blender (voorkeur, ivm 3D maken van de animatie)
Photoshop
Flash
After Effects

Eventueel wil ik ook wel een ander pakket gebruiken/aanleren

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WpGvUnpMPSA&feature=youtu.be]

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 26-09-2013 10:51 ]

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:59

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Bij een dergelijke vraag is het uiteraard wel belangrijk hoe het eindresultaat er uit moet komen te zien. Zijn enkel de lijnen zoals in je voorbeeld genoeg? Of moet er een compleet realistische 3D wereld met niet van echt te onderscheiden belichting komen?

Wordt het iets simpels zoals slechts deze lijnen of een iets meer uitgewerkte tekening zou ik naar Flash kijken.
Wil je daadwerkelijk wat in 3D in elkaar draaien dan kan dit ook prima met Blender. Wat is in Blender precies het probleem? Je kunt het object wel statisch bewegen over de x/y/z assen maar niet buigen?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:28
Een simpele lijntekening is in principe genoeg. Het papier gaat over rolletjes, en wordt dan gevouwen.

In blender zit ik met het probleem dat ik gebruik maak van een Curve Modifier. Het papier volgt dan mooi het pad zoals gehoopt. Echter op het moment dat ik wil vouwen moet het papier eigenlijk van het pad "af" en als ik dat doe, dan gaat het papier terug naar de beginlocatie.

Met Follow Path "buigt" het papier niet.

Daarnaast lukt het me niet goed om het papier te vouwen. Gezien het papier veel geometrie moet hebben om soepel te bewegen.

Is er in flash een "follow path" achtige optie?

[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 26-09-2013 10:55 ]

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 10:34

D-rez

dexels

je filmpje? doet hier niets

• Consigliere
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-02 17:08

Consigliere

Engineer