HP ProCurve 1800-24G

Pagina: 1
Acties:

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:30
Ik heb van een medetweaker een HP ProCurve 1800-24G overgenomen.

Afbeeldingslocatie: http://www.powersourceonline.com/cgi/en/attachment.download/Attachment@id=13965671625/Attachment.SubType=MAIN

Alles werkt prima, hij doet zijn taak perfect als switch. Dit is echter een "managed" switch (geen CLI, via webinterface). Wanneer ik de switch probeer te benaderen via de webinterface (http://192.168.2.10 volgens de manual) lukt dit jammer genoeg niet.

Ik ben er zeker van dat de PC van waarop ik hem probeer te bereiken in hetzelfde subnet zit (192.168.2.x). Mijn host staat als volgt ingesteld via de IPv4-settings:

IP address:192.168.2.5
Subnet mask:255.255.255.0
Default gateway:leeg

Ondertussen heb ik al volgende zaken geprobeerd:
  • Al een paar keer een factory reset geprobeerd door poort 1 en 2 aan elkaar te hangen voor 40 sec
  • Al een paar keer een gewone power reset uitgevoerd
  • Andere bekabeling tussen host en switch
  • Andere poorten op de switch
  • Verschillende IP's binnen hetzelfde subnet
  • IP van switch als gateway instellen
Niets blijkt echter te werken. Zie ik iets over het hoofd of zou er iets defect aan zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door SanderH_ op 26-09-2013 01:25 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Doe je de reset wel goed? Die twee poorten moet je aan elkaar hangen terwijl je 'm opstart. Verder, heb je 'm aan je netwerk hangen of alleen aan je pc? In dat eerste geval, ik geloof dat 'ie standaard DHCP aan heeft staan.

[ Voor 42% gewijzigd door CyBeR op 26-09-2013 02:05 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Johnnelus
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Factory reset doe je door de switch uit te zetten, poort 1 en 2 te verbinden en de switch dan weer aan zetten.
Het oude IP van de switch is trouwens 192.168.1.4/24. Misschien dat je de switch daarop kan bereiken.

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:30
Raar.

Twee maal de factory reset uitgevoerd door switch uit te zetten, poort 1 en 2 te verbinden, stroom aansluiten en dan 1 minuut gewacht.. dus ik dacht dat hij terug op fabrieksinstelling stond. Blijkaar niet aangezien het werkt met het "oude" IP.

EDIT: ondertussen toch een factory reset kunnen uitvoeren met nog een andere netwerkkabel, alles werkt nu perfect.

[ Voor 18% gewijzigd door SanderH_ op 26-09-2013 10:56 ]