Toon posts:

Goedkope en juist passende videokaart voor Dimension E520

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Familie heeft me "geconfronteerd" met het volgende PC-probleem. Een Dell Dimension E520 geeft soms ineens geen beeld meer, monitor gaat op stand-by en als alles werkt, dan worden er strepen/lijnen door het beeldscherm waargenomen.

Aangezien ik van het weekend de desbetreffende PC pas irl zie, ben ik nu in de veronderstelling dat de veroorzaker van dit alles een kapotte/gare videokaart zal zijn.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe videokaart voor deze pc. Wel dien ik met het volgende rekening te houden:
1. De omvang. De dimension e520 kast ziet er leuk uit, het nadeel van dit alles is dat de ruimte (te) zeer beperkt is. Dikke/lange videokaarten raken de koelinginlaat, dus dat gaat niet werken. Hoe dunner/korter de kaart, des te beter;
2. De prijs. Natuurlijk is de hele config zeker niet meer de nieuwste, dus ik hoef zeker geen knetterdure videokaart. Daarnaast worden er niet tot nauwelijks games op gespeeld, dus de basis der basis is hier al goed genoeg. Zelf ben ik op zoek naar iets tot max. €30,-
3. Specs. De gehele config heeft, na onderzoek op internet, 1 heel (jaja) PCI-e 16x slot. Daarnaast geen externe voeding voor de koeling, aangezien de algehele voeding met 305 W zwak is te noemen.

Aangezien topics op het internet vrij gedateerd zijn (2010/2011) en er sindsdien genoeg nieuws is uitgekomen, leek het mij een goed idee om jullie eens even te vragen. Daarnaast ben ik al geruime tijd niet actief wat betreft videokaarten en hun ontwikkelingen.
Nogmaals: zelf de grootste basiskaart volstaat hier. Het gaat me meer om de prijs en omvang!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-02 17:58

Thomg

Aww yiss

V&A aangeboden: Asus GT630-2GD3
Is vooral zuinig.

V&A aangeboden: Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2
Heeft flink wat meer power voor een zacht prijsje.

pricewatch: Sapphire Radeon HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI
Liever winkel.

[ Voor 9% gewijzigd door Thomg op 26-09-2013 00:30 ]