• Joris96
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 11:49
Hoi allemaal,

Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen.
Het probleem is het volgende; ik heb op het moment een iphone 4s en ben van plan over te stappen naar een android toestel, omdat ik iOS een beetje zat begin te raken 8)7 . Ik heb alleen geen idee welk toestel ik moeten kiezen...?!?!? :X
Ik heb me er al een beetje in verdiept en heb al naar telefoons gekeken zoals de htc one (max??) nexus 4/(5??) en samsung galaxy s4. Geld is in principe geen kwestie omdat ik best wel bereid ben om wat uit te geven voor een telefoon aangezien het dagelijks gebruikt wordt :P

Ik zal even voor het gemak mijn voorkeuren op een rijtje zetten:
- Snapdragon 600 (800 het liefst _/-\o_ ) of alles wat daarbij in de buurt komt
- Een batterij (die in tegenstelling tot mijn iphone) wel langer dan een halve dag meegaat
- een wat groter scherm (+- 4,5 inch)
- een telefoon die niet cheapy aanvoelt (mits hij zeer goed bevalt! :o )
- gebruiksvriendelijk natuurlijk.
Voor de rest houd ik eigenlijk het meest van de ''flagships'' van de smartphone merken en ben ik van plan een 2 jarig abbonement te nemen (of sim only afhankelijk van de telefoon).

Dus de vraag aan jullie; Hebben jullie misschien ervaring met smartphones die overeen komen met mijn voorkeuren en kunnen jullie mij misschien aanraden welke telefoon bij mij het beste past of welke in het algemeen erg goed zijn?

Als jullie verder nog wat willen weten, laat het maar weten!

Greeetzz

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
En waarom heb je die drie toestellen gekoppeld? Wat zijn volgens jou de pluspunten en de minpunten?
LG komt met z'n G2, Sony heeft net z'n Z1 gereleased. Nexus 5 komt eraan (maar dat wordt buitenland)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Joris96
CLB schreef op woensdag 25 september 2013 @ 22:34:
En waarom heb je die drie toestellen gekoppeld? Wat zijn volgens jou de pluspunten en de minpunten?
LG komt met z'n G2, Sony heeft net z'n Z1 gereleased. Nexus 5 komt eraan (maar dat wordt buitenland)
Pluspunten zijn natuurlijk dat het alle drie flagships zijn en dat ze allemaal redelijke 'krachtige telefoons' zijn.
Minpunten per telefoon zijn verschillend:
-De htc one max krijgt waarschijnlijk (naar leaks) een snapdragon 600 waar ik dan net weer minder vindt. De htc one is (naardat ik gehoord heb) minder dan men had verwacht (of dit klopt???)
-De galaxy s4 voelt een beetje cheapy aan maar hier heb ik echter weinig ervaring mee.
-De nexus 4 is nou niet echt een top-model maar ik hoor er veel goede recensies over.

Vandaar dus de vraag aan jullie wat jullie mening is over dit 'soort' telefoons:D

• CLB
  • Niet online
- De HTC One Max is nog niet uit, geruchten hebben het over Snapdragons of Qualcomms...
Tevens vertellen de geruchten ons dat het een 5,9" scherm is, nogal groot, maar weet niet wat jij wilt

- Ga 'm bekijken, bevoelen, testen in de winkel en trek je eigen conclusie

- Uhm tsjaa over de Nokia 6310 is ook iedereen lyrisch, voldoet het apparaat ook aan jouw eisen?

Dan nog heb je oa de HTC One, Xperia Z1, LG G2 en genoeg Chinese alternatieven (Xiaomi / Oppo)
Wat jij van welk toestel vind moet je toch echt zelf uitzoeken, Google, lees review, zoek de ervaringentopics.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Joris96
CLB schreef op woensdag 25 september 2013 @ 22:59:
- De HTC One Max is nog niet uit, geruchten hebben het over Snapdragons of Qualcomms...
Tevens vertellen de geruchten ons dat het een 5,9" scherm is, nogal groot, maar weet niet wat jij wilt

- Ga 'm bekijken, bevoelen, testen in de winkel en trek je eigen conclusie

- Uhm tsjaa over de Nokia 6310 is ook iedereen lyrisch, voldoet het apparaat ook aan jouw eisen?

Dan nog heb je oa de HTC One, Xperia Z1, LG G2 en genoeg Chinese alternatieven (Xiaomi / Oppo)
Wat jij van welk toestel vind moet je toch echt zelf uitzoeken, Google, lees review, zoek de ervaringentopics.
Opzich heb ik niks tegen op een groot scherm maar misschien is het beter om nog even af te wachten tot deze telefoons daadwerkelijk gelanceerd worden en om ze dan even te bekijken met eigen ogen.

Ik ga in ieder geval mezelf wat meer verdiepen in die ervaringentopics en betreffende de reviews; die heb ik al een heeeeel aantal gehad. Vandaar dat ik nu dus ook dit topic maak omdat ik er echt niet uit kan komen.

Maar betreffende jouw mening bijvoorbeeld; wat vind jij nou een goed toestel dat momenteel op de markt verkrijgbaar is en waarom? Mijn voorkeuren daarbuiten gelaten (pure nieuwschierigheid :P ) Zo kan ik een beetje een beeld krijgen hoe andere smartphone liefhebbers daar tegen aan kijken. Misschien breng je me wel op andere ideen :+ En het gaat ook niet zozeer over mijn voorkeuren in dit topic (misschien in mijn aanvankelijke vraagstelling een beetje ongelukkig geformuleerd) maar wat jullie goed of juist slecht vinden aan bepaalde smartphones en waarom. Het is nu allemaal nog een beetje abstract voor mij, maar ik ga me er ook de komende weken ook sowieso wat meer in verdiepen. Dit leek me alleen wel een goed startpunt 8)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• Joris96
Sorry, ben pas een half uurtje lang member van deze site, what does that mean? 8)7

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 10:10

Echt niet.

Gewoon niet.

Geplaatst in verkeerd forum, verplaatst naar MobielAankoopAdviesforum (MAA).

• CLB
  • Niet online
RoD heeft je topic verplaatst van Android Smartphones (waar het over ervaringen van toestellen gaat)
naar MAA, oftewel Mobiel Aankoop Advies, waar je vraag beter thuishoort en je beter wordt geholpen.

Dat gezegd hebbende, vind ik meerdere toestellen op het moment echt mooi en de keuze is lastig...
De HTC One is een pracht van een device, heb ik gehad, maar had wat issues qua productie en daar had ik wat persoonlijke dingetjes mee, Galaxy S4 vind ik erg plasticerig, tevens ben ik geen fan van de UI, Nexus 4 vind ik met z'n 16GB intern geheugen ook al een no-go. Dan komt de LG G2, lijkt me een erg mooi apparaat, maar 16GB / 32GB intern geheugen, samen met de LG UI tsjaa ook niet helemaal. Xperia Z1 vind ik mooi, lijkt me erg mooi om te hebben, maar vind ik echt veelste groot en de Chinese toestellen, tsjaa ook liever niet.

Daarom loop ik ook al maanden met 'mijn perfecte toestel': productreview: Sony Xperia ZL Wit review door CLB
Maar die voldoet al niet aan jouw eisen wat betreffende de CPU, dus die kan ik je ook niet aanraden dan :p

Over de Nexus 5 is ook nog weinig tot niks anders bekend dan wat geruchten, dus afwachten maar...

Als ik op dit moment een toestel zou moeten kiezen (buiten de Xperia ZL om) dan zou ik zeggen: HTC One!

• Joris96
Thanks!

• Joris96
Dankje voor je reactie! Hier heb ik echt wat aan :)

Ik trok inderdaad ook al wat meer de kant van de Htc one op en ik hoop ook echt dat de nieuwe max een snapdragon 800 krijgt. Ik vond de gehele interface van samsung wel erg mooi uitgewerkt maar deze had heel veel onnodige feauteres waardoor het meer een hebbedingetje voor mij werd. Ik zal eens een kijkje nemen naar de LG G2 en zal ook jouw review van de Sony Xperia is even goed doornemen.

Voor de rest wordt het maar even kijken dan betreffende de nexus en htc one max. Ik denk dat ik voor de Htc one max ga als deze ook daadwerkelijk een snapdragon 800 krijgt want er is weinig negatiefs op het internet over te lezen!

Betreffende zo'n htc one, gaat dat apparaatje voor 2 jaar lang mee qua updates etc.? Of krijg je dan al snel situaties dat bijvoorbeeld de telefoon na 1 jaar vrolijk 'mee-updaten' blijft vast hangen na bepaalde updates en dat ie dan niet meer meegaat zoals hij eerst altijd deed.

Dan nog een vraagje; iemand ervaring met phablets? Ik heb normale handen maar ik vraag mezelf echt af of een mega groot scherm belemmerend is voor mij... Een vriend van me heeft de note 2 en hij voelde toen redelijk goed aan (afgezien van de plastic behuizing), maar dat is natuurlijk ook maar een momentopname. Ik heb er eigenlijk geen ervaring mee als je bijvoorbeeld op de fiets zit en van nummer wilt veranderen of even een berichtje wilt versturen. Iemand die hier wat meer over kan vertellen?

Als iemand anders nog suggesties heeft over smartphones en meningen wilt delen, be my guest!

• Joris96
Note: met negatiefs op het internet bedoel ik dan over de Htc one, aangezien de htc one max nooit heel veel hiervan kan verschillen heb ik dat wel een beetje als leidraad gebruikt :+

• CLB
  • Niet online
Je behoort je berichten te 'editten', aan te passen, in plaats van drie losse posts achter elkaar te plaatsen

Wat betreft software-updates, de ene fabrikant doet dit beter dan de ander, maar wat de toekomst brengt is ook moeilijk te zeggen. Samsung biedt tot nu toe heel erg veel ondersteuning, ook voor z'n oudere toestellen.
HTC vind het soms top om de toestellen die net niet high-end genoeg zijn, niet meer te updaten, bij een One hoef je daar imho ook weer niet bang voor te zijn, dat gebeurd wel. Waar je nog wel rekening mee kunt houden is met het aanpassen van software, rooten, custom roms installeren en dergelijke. De ene fabrikant doet daar niet moeilijk over, de ander vind het niks en laat je garantie (deels) vervallen (ook al spreken er berichten over het feit dat, dat niet mag) Dat is en blijft wel een lastige kwestie vind ik. Maar ik weet niet of je dat uberhaupt wilt en wat zegt... Ervaringen met phablets... Zijn er ook genoeg, te vinden in allerlei ervaringen-topics ;)

• Joris96
Hmm okee, genoeg stof om er even goed over na te denken in ieder geval, bedankt! Ik zal daar eens een kijkje nemen :D

• Graizie
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:00
Ik heb vandaag de LG G2 in mijn handen gehad. WAT een geweldig ding is dat, die past precies bij hetgeen wat je zoekt. Snapdragon 800, supergoede camera, hele goede batterijduur en dat scherm is prachtig! Knoppen aan de achterkant voelde heel logisch.

Groningen

• Joris96
Zeker een heel mooi toestel! Alleen inderdaad erg jammer dat het geen uitbreidbaar geheugen heeft...

Nu dat er meer dingen over de htc one max uitlekken wordt ik hierover ook steeds minder enthousiast. De snapdragon 800 was slechts een gerucht en het begint er aardig op te lijken dat het toestel een snapdragon 600 krijgt (wat in mijn ogen onlogisch lijkt, nu krijg je simpelweg een gepimpte versie van the one plus het feit dat de note 3 er WEL een krijgt waardoor er weinig concurrentie zal zijn tussen deze twee opkomende toestellen).

LG G2 is inderdaad een heeeeel mooi apparaatje, heb alleen wel mijn twijfels over de back-buttons maar dat zal ik waarschijnlijk pas goed kunnen beoordelen als ik hem in mijn handen heb gehad! :) LG is wel flink verbeterd betreffende hun smartphones.
De achterkant is wel van plastic wat voor mij dan wel weer een minpuntje is...

Ben overigens ook erg benieuwd wat nexus volgende maand ons gaat brengen!

We shall see!
Pagina: 1