Beste Tweakers, sinds kort besef ik me dat mijn Asus Transformer Prime niet meer voldoet aan mijn wensen, of om beter te zeggen, mijn wensen zijn veranderd. Voor internetgebruik is het een ideaal ding, en om af en toe een pdf te lezen leent het zich prima. Ik heb indertijd deze tablet aangeschaft vanwege het toetsenbord, de lange accuduur en het feit dat het apparaat geen lawaai maakt.
Het apparaat voldoet echter niet aan mijn wensen. Sinds ik veel papers moet schrijven voor mijn studie zijn de tekortkomingen van Android mij duidelijk geworden; het is geen OS waar je nou eenmaal zakelijk op kan werken. Het is voor mij omslachtig bestanden te downloaden, te bewerken, op te slaan in een aparte map, en vervolgens weer te gaan uploaden in Dropbox. Ook is er nou eenmaal geen goede Office Suite beschikbaar. Bovendien begint het apparaat slomer te worden, ondanks meerdere resets.
Ik zit al enige tijd rond te speuren naar vervangend materiaal, maar elk heeft weer zijn gebreken. Zo kijk ik bijvoorbeeld naar de Samsung Chromebook; Stil, goedkoop, lange accuduur, maar een onvolledig OS. Zo kan ik bijvoorbeeld niet de applicaties draaien die ik wil draaien.
Een andere optie waar ik naar kijk is de Microsoft Surface RT: Draait Windows, lange accuduur, goedkoop te krijgen als student, goede integratie met Office, maar kan alleen apps uit de store gebruiken en is een tablet, iets waar ik eigenlijk vanaf wil.
Voor de rest probeer ik ook naar laptops met Windows te kijken, maar dat lijkt vanuit het eerste opzicht onbegonnen werk, en dat komt voornamelijk door al mijn eisen. Ik weet ik dat ik concessies moet doen, want budget, maar ik probeer alles zo te rangschikken dat het belangrijkste boven aan staat.
Het apparaat voldoet echter niet aan mijn wensen. Sinds ik veel papers moet schrijven voor mijn studie zijn de tekortkomingen van Android mij duidelijk geworden; het is geen OS waar je nou eenmaal zakelijk op kan werken. Het is voor mij omslachtig bestanden te downloaden, te bewerken, op te slaan in een aparte map, en vervolgens weer te gaan uploaden in Dropbox. Ook is er nou eenmaal geen goede Office Suite beschikbaar. Bovendien begint het apparaat slomer te worden, ondanks meerdere resets.
Ik zit al enige tijd rond te speuren naar vervangend materiaal, maar elk heeft weer zijn gebreken. Zo kijk ik bijvoorbeeld naar de Samsung Chromebook; Stil, goedkoop, lange accuduur, maar een onvolledig OS. Zo kan ik bijvoorbeeld niet de applicaties draaien die ik wil draaien.
Een andere optie waar ik naar kijk is de Microsoft Surface RT: Draait Windows, lange accuduur, goedkoop te krijgen als student, goede integratie met Office, maar kan alleen apps uit de store gebruiken en is een tablet, iets waar ik eigenlijk vanaf wil.
Voor de rest probeer ik ook naar laptops met Windows te kijken, maar dat lijkt vanuit het eerste opzicht onbegonnen werk, en dat komt voornamelijk door al mijn eisen. Ik weet ik dat ik concessies moet doen, want budget, maar ik probeer alles zo te rangschikken dat het belangrijkste boven aan staat.
- Prijs - Dit is het belangrijkste; mijn budget zit op €400, aangezien ik thuis een volwaardige desktop heb staan.
- Accuduur - Ik ben elke dag minimaal 4 tot 6 uur van huis, en heb niet de behoefte om het apparaat op te laden. Vaak is die mogelijkheid er ook niet.
- Goed office-suite - Een van de redenen waarom ik juist een nieuw apparaat zoek; compatibiliteit met Office is een pre, en het moet geen belemmeringen opleveren, iets wat ik nu vaak tegenkom met annotaties.
- Stilte - Als ik me ergens aan kan ergeren is het een mobiel apparaat dat lawaai maakt. Dat is het voordeel van mijn huidige tablet.
- Snelheid - Ik werk zelf met Windows 7 op mijn desktop met een flink vermogen aan rekenkracht, en weet dus niet wat er nodig is voor Windows 8. Ik heb niet veel rekenkracht nodig, een gpu is bijvoorbeeld niet nodig, maar alles moet soepel lopen, en blijven lopen voor geruime tijd.
- Gebruikscomfort - Juist door mijn huidige tablet merk ik hoeveel waarde ik hecht aan een een fijn werkend mousepad en toetsenbord.
- Gebruik bepaalde applicaties - Applicaties waar ik waarde aan hecht zijn Dropbox en Thunderbird. Hoewel het zeer fijn zou zijn als deze kunnen draaien op het aanbevolen apparaat, kan ik het begrijpen indien het niet mogelijk is.
- Formaat - Niet al te groot, aangezien hij gewoon in een Eastpack-rugtas mee moet kunnen. Ik verwacht echter weinig problemen bij dit punt.
[ Voor 3% gewijzigd door Froop1992 op 25-09-2013 21:14 ]