Ik ga één dezer dagen een nieuwe graka bestellen, te weten de Asus of MSI GTX 760. De aanbevolen minimum voeding is 500 watt, de mijne is een 450 watt (XFX Pro Core Edition). Een kennis wil die wel overnemen voor een leuke prijs. Dan zou ik dus een voeding kunnen kopen zoals bv de Seasonic M12II-520. Die is modulair en dan heb ik geen ongebruikte kabels in de kast liggen. Ik lees altijd dat Seasonic één van de beste voeding makers is. Maar wat maakt Seasonic nou zo goed? Gebruiken ze over het algemeen betere componenten of is het ontwerp gewoon beter?
Verwijderd
Seasonic maakt voeding van erg goede kwaliteit met erg goede prestaties tegen een vaak erg mooie prijs.
Overigens is jouw XFX Pro Core Edition 450W ook door Seasonic gemaakt en als je de eerste versie hebt dan heb je genoeg aansluitingen voor een GTX 760. Heb je de tweede versie dan heb je een 6 pins PCI-e stroomstekker te weinig, maar dit zou je eventueel kunnen oplossen door een verloopje van 2x molex naar 6 pins PCI-e stroomstekker. De XFX kan namelijk meer dan genoeg leveren tenzij je je CPU een dik overgeklokte AMD 8 core is en je nog 10 hardeschijven in je PC hebt dan wordt het wel krap.
Overigens is jouw XFX Pro Core Edition 450W ook door Seasonic gemaakt en als je de eerste versie hebt dan heb je genoeg aansluitingen voor een GTX 760. Heb je de tweede versie dan heb je een 6 pins PCI-e stroomstekker te weinig, maar dit zou je eventueel kunnen oplossen door een verloopje van 2x molex naar 6 pins PCI-e stroomstekker. De XFX kan namelijk meer dan genoeg leveren tenzij je je CPU een dik overgeklokte AMD 8 core is en je nog 10 hardeschijven in je PC hebt dan wordt het wel krap.
Zie bijvoorbeeld deze reviews. http://www.techpowerup.com/reviews/#seasonic
Hier gaan ze wat dieper dan bij de meeste reviews en kijken ze ook echt naar de onderdelen die in de voeding zitten. Verder kijken ze onder andere naar hoe stabiel de voltage's zijn.
Corsair doet het met de AX series ook erg goed en dat komt omdat het eigenlijk ook gewoon een Seasonic is.
Hier gaan ze wat dieper dan bij de meeste reviews en kijken ze ook echt naar de onderdelen die in de voeding zitten. Verder kijken ze onder andere naar hoe stabiel de voltage's zijn.
Corsair doet het met de AX series ook erg goed en dat komt omdat het eigenlijk ook gewoon een Seasonic is.
[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 25-09-2013 21:07 ]
Tik maar is in de search bar hier
http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=Search
Seasonic en wijs mij maar eens op een voeding die als een totaalcijfer lager heeft dan een 8, nee 9. Er zijn er echt weinig onder de 9.
Seasonic is gewoon een no-brainer psu fabrikant, alles wat ze aanraken is van goud.
http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=Search
Seasonic en wijs mij maar eens op een voeding die als een totaalcijfer lager heeft dan een 8, nee 9. Er zijn er echt weinig onder de 9.
Seasonic is gewoon een no-brainer psu fabrikant, alles wat ze aanraken is van goud.
[ Voor 7% gewijzigd door Thomg op 25-09-2013 21:15 ]
Wat ik aan reviews heb gelezen bleken ze vaak de beste bouwkwaliteit/onderdelen en stabiliteit (ripple en andere meuk waar ik niets van begrijp) te bieden.
Er zijn stillere er zijn zuinigere, maar allround is seasonic vaak de beste als je bereid bent om net wat meer uit te geven aan je voeding
Zeker de wat duurdere x en g series zijn echte pareltjes, maar ook de s en m series zijn toppertjes.
(heb 28 maanden met veel plezier een s12 520 gehad en die gaat nu een tevreden 2de leven lijden).
Let wel even op de garantie, want de s12 heeft 3 ipv 5 jaar garantie.
Zoals Mask al zegt zijn de betere andere voedingen (corsair/xfx) vaak ook van.
Er zijn stillere er zijn zuinigere, maar allround is seasonic vaak de beste als je bereid bent om net wat meer uit te geven aan je voeding
Zeker de wat duurdere x en g series zijn echte pareltjes, maar ook de s en m series zijn toppertjes.
(heb 28 maanden met veel plezier een s12 520 gehad en die gaat nu een tevreden 2de leven lijden).
Let wel even op de garantie, want de s12 heeft 3 ipv 5 jaar garantie.
Zoals Mask al zegt zijn de betere andere voedingen (corsair/xfx) vaak ook van.
Ik had in het videokaarten en beeldschermen topic al gevraagd of mijn voeding genoeg is voor de GTX 760. Er was daar ook al gezegd dat die voldoende is dus ik hoef in principe niet te upgraden. De Seasonic M12II-520 spreekt me echter wel aan omdat die modulair is dus dan kan ik alles netjes wegwerken en heb ik een minimum aan kabels in m'n kast wat de airflow alleen maar ten goede kan komen. Mijn XFX voeding kan ik voor een leuke prijs verkopen dus ik hoef dan maar een klein beetje bij te betalen.Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:01:
Seasonic maakt voeding van erg goede kwaliteit met erg goede prestaties tegen een vaak erg mooie prijs.
Pagina: 1