Ik heb sinds een aantal jaar een BoxeeBox maar wordt hier met de week minder blij van.
Daarom besloten om me maar eens te gaan oriënteren op een eigen HTPC build.
Doel
Wil een HTPC met de mogelijkheid om af en toe te gamen (Full HD) (denk aan FIFA 14, en evt nieuwe racegames oid).
Ik begrijp dat een HTPC waar ook op valt te gamen nou niet de meeste energie zuinige systemen zijn echter vind ik dat niet direct een belemmering. Het moet natuurlijk wel een béétje binnen de perken blijven.
Met een externe vid kaart realiseer ik me dat het geluidsniveau ook niet het allerlaagst zal zijn, maar ik wil 'm wel zo stil mogelijk.
Met de BBG van januari en september dit jaar in de hand ben ik tot onderstaand systeem gekomen. Ik heb nog een 1TB WD schijf dus de SSD zal alleen gebruikt worden voor het OS en eventueel een game.
Hebben jullie nog advies voor mij?
Budget ligt rond de €500,-
Ik heb natuurlijk wel gezocht in de andere topics maar vond weinig informatie over de beste setup met "best of both worlds" voor zowel games als entertainment (stil/zuinig/kleine behuizing).
Daarom besloten om me maar eens te gaan oriënteren op een eigen HTPC build.
Doel
Wil een HTPC met de mogelijkheid om af en toe te gamen (Full HD) (denk aan FIFA 14, en evt nieuwe racegames oid).
Ik begrijp dat een HTPC waar ook op valt te gamen nou niet de meeste energie zuinige systemen zijn echter vind ik dat niet direct een belemmering. Het moet natuurlijk wel een béétje binnen de perken blijven.
Met een externe vid kaart realiseer ik me dat het geluidsniveau ook niet het allerlaagst zal zijn, maar ik wil 'm wel zo stil mogelijk.
Met de BBG van januari en september dit jaar in de hand ben ik tot onderstaand systeem gekomen. Ik heb nog een 1TB WD schijf dus de SSD zal alleen gebruikt worden voor het OS en eventueel een game.
Hebben jullie nog advies voor mij?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X4 750K Boxed | € 66,90 | € 66,90 |
| 1 | MSI FM2-A75IA-E53 | € 73,70 | € 73,70 |
| 1 | MSI R7850-2GD5/OC | € 129,90 | € 129,90 |
| 1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 67,- | € 67,- |
| 1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 24,90 | € 24,90 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 31,10 | € 31,10 |
| 1 | Corsair Builder CX430 Bronze | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 86,99 | € 86,99 |
| 1 | 1TB WD HDD | € 0,00 | € 0,00 |
| 1 | Wireless keyboard + muis | € 0,00 | € 0,00 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 517,44 | |
Budget ligt rond de €500,-
Ik heb natuurlijk wel gezocht in de andere topics maar vond weinig informatie over de beste setup met "best of both worlds" voor zowel games als entertainment (stil/zuinig/kleine behuizing).